• Nice Girl Wrong Place

Trash-tråden

Det händer mig ofta (och med dåligt samvete) att jag trashar en tråd med snack om sex, mat, musik eller kanske Gaddafi när TS tänkt sig att tråden ska handla om något helt annat. Sidospår kan visserligen vara relevanta och rent av nödvändiga fär trådens ämne, men ibland är de just bara sidospår. 

Här är tråden, där vi följer alla dessa sidospår, oavsett ämne. Alla är välkomna, det enda kravet är att du har ett sidospår... Solig    

• Svar på tråden Trash-tråden
  • HäckHäxan
    MrsAssault skrev 2011-08-27 23:36:53 följande:
    Nä det är klart men han hade väl någonstans att ta vägen gissningsvis. Om jag slängde ut den här snubben skulle han vara tvungen att bo på nåns golv i nåt ghetto nånstans åt helvete. Det var typ medvetet från vår sida att han skulle bo här till att börja när han kom till sverige så han kunde bli lite mer integrerad. Annars hade han typ hamnat hos nån landsman och aldrig lärt sig svenska eller träffat svenskar.

Det var tanken iaf. Men nu har han bott här i över ett år och fortfarande inte lärt sig ett skit. Åååh.
    Japp, han flyttade till pappa i Gbg, så han slapp pendla till jobbet och kunde sova en timme längre.

Er tanke var god, men allvarligt hur kan man bo i sverige ett år och inte lära sig något av språket Har en vän som bara bara bott här i 7 månader och han förstår en hel del svenska, ändå så umgås han inte med så många svenska utan mest folk från Tunisien.
    MrsAssault skrev 2011-08-27 23:38:13 följande:
    Men framförallt förhindrar han min onanifest.
    Det där kan jag däremot förstå om det är jävligt frustrerande. Min räddning när broder bodde hos mig nvar de kvällar han jobbade på ungdomsgården och jag fick iaf lite fritid!
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • MrsAssault
    HäxanSurtant skrev 2011-08-27 23:46:57 följande:
    Er tanke var god, men allvarligt hur kan man bo i sverige ett år och inte lära sig något av språket Har en vän som bara bara bott här i 7 månader och han förstår en hel del svenska, ändå så umgås han inte med så många svenska utan mest folk från Tunisien.
    MrsAssault skrev 2011-08-27 23:38:13 följande:
    Men framförallt förhindrar han min onanifest.
    Jag tror problemet är att han är engelskspråkig och folk i det här jävla landet tycker det är kul att prata engelska så han behöver liksom aldrig lära sig ngt annat. Han kan ju säga hej och tack och varsågod men det är ju sånt de flesta lär sig efter en vecka.
  • HäckHäxan
    MrsAssault skrev 2011-08-27 23:53:00 följande:
    Jag tror problemet är att han är engelskspråkig och folk i det här jävla landet tycker det är kul att prata engelska så han behöver liksom aldrig lära sig ngt annat. Han kan ju säga hej och tack och varsågod men det är ju sånt de flesta lär sig efter en vecka.
    Hmm ja de är ju inge bra eller alltså de är bra att att man kan använda engelska och ha som stöd när man förklarar och sånt. Men man lär ju sig inte svenska om man bara snackar det. Ibland är hjälpen desamma som att stjälpa, engelska förbud hemma då?

Tror många gånger det beror på om man vill lära sig, lärde känna två bröder som kom hit från jordanien i januari i år och de pratar också engelska. Men de ville lära sig svenska, så jag har haft "lektioner" med dom och samlat ihop massor av SFI material som de fått låna och övar med, idag snackar de ganska bra svenska, sen har de gjort mkt att de arbetat i sin pappas lilla butik, för de blir ju tvungna att använda språket med kunderna.

Det mest komiska var för några veckor sen när en an bröderna rättade en annan kille som bott här i fler år och han säger alltid källare när han hälsar, någonstans så har han fått för sig att källare är tjenare typ Obestämd iaf så blev han rättad av en som inte vart i sverige lika länge och de var kul. Så nu hejjar vi allihop på varandra genom att säga Källare
    Om du har ett paraply uppstoppat i röven, fäll inte upp det!
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-27 23:36:31 följande:
    Kanske inte skulle fråga
    Jag kommer bara på elaka sätt dissa alla bilder... 
    Jag är jättedålig på kändisar. Och om de är attraktiva eller inte beror lika mycket på hur de rör sig, och vilket sätt de har. Typ.
  • MrsAssault
    HäxanSurtant skrev 2011-08-28 00:02:00 följande:
    Hmm ja de är ju inge bra eller alltså de är bra att att man kan använda engelska och ha som stöd när man förklarar och sånt. Men man lär ju sig inte svenska om man bara snackar det. Ibland är hjälpen desamma som att stjälpa, engelska förbud hemma då?

Tror många gånger det beror på om man vill lära sig, lärde känna två bröder som kom hit från jordanien i januari i år och de pratar också engelska. Men de ville lära sig svenska, så jag har haft "lektioner" med dom och samlat ihop massor av SFI material som de fått låna och övar med, idag snackar de ganska bra svenska, sen har de gjort mkt att de arbetat i sin pappas lilla butik, för de blir ju tvungna att använda språket med kunderna.

Det mest komiska var för några veckor sen när en an bröderna rättade en annan kille som bott här i fler år och han säger alltid källare när han hälsar, någonstans så har han fått för sig att källare är tjenare typ Obestämd iaf så blev han rättad av en som inte vart i sverige lika länge och de var kul. Så nu hejjar vi allihop på varandra genom att säga Källare
    Hahahaha askul KÄLLARE!!!!!!!!!!

Nämen jag vet inte vad det är för fel på den här snubben, han verkar ju vilja men ingenting händer. Jag orkar inte hålla på och försöka lära honom heller, jag tycker att han är vuxen och borde kunna ta ansvar för sig själv. De första månaderna försökte jag lära honom så mkt som möjligt men det går inte in bara. Nu har jag gett upp
  • och
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-28 00:05:42 följande:
    Alright, beskriv en sexig man då?
    Jag är nyfiken. 
    Jared Leto är lite söt, har jag kommit fram till efter lite googling. För pojkaktigt utseende, men du får en bild ungefär.
    Mörkt hår och blåa ögon är ju aldrig fel.

Bättre svar? 

• MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-28 00:16:42 följande:
    Nej nu ska jag gå och lägga mig med sköna tankar.
    Dröm om mig, you owe me!
Svar på tråden Trash-tråden