Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Aynrand skrev 2011-11-02 20:04:57 följande:
    prutt
    Nej, faktiskt inte.
    MrsAssault skrev 2011-11-02 23:36:57 följande:
    Förvånad
    Mmm, det är något stort fel på mig. Åt gröt!!!!!!! till frukost idag och blev sugen på välling efteråt. B bara skrattar åt mig. Dumma karln.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I

Jag har tränat i 3timmar. Är helt slut........

• I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:15:34 följande:
    Knipövningar?

Mina barn vill äta av maten du la in bild på sist. Vad är det för något egentligen? 
    Hehehehe. I wish. Nej, styrketräning.

Det är en slags persisk potatissallad.

Den är skitjobbig att göra och tar en evighet men det är urgott. Åkte hem till K och "snodde" en skål som jag åt på väg hem.

Vill du ha receptet?
  • I Blackrose I

Kyckling
    Potatis
    Ägg
    Saltgurka
    ------------------------------

Koka kycklingen (Ta helst kycklingklubba då det är godare än bröstfile). Sen måste du ta bort köttet från benen och strimla (heter det så?). Det ska vara små bitar.

Potatisen ska också kokas med salt och peppar och sen ska den mosas så att det blir som potatismos.

Ägget kokas och sen ska man riva den med rivjärn.

Saltgurkan ska hackas i små små bitar.

När allt det här är gjort så blandar du allt och tilsätter pressad citron (Riktiga citron inte sån man köper på flaska). Jag brukar ta jättemycket då jag älskar surt. Och sen majonnäs så att den blir så där härlig krämig.

Vissa tillsätter gröna ärter men jag tycker inte om ärter i mat så jag har det bara som dekoration men gillar du det så ta gröna ärter också. 

Åh  vad sugen jag blev nu?

(Är jag gravid?  Rynkar på näsan)

• I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:22:49 följande:
    Ja tack, jag älskar potatissallad.

Barnen hoppades nog mer att det skulle vara tårta, förstås.  
    Hehe, nej ingen tårta. Gör det om du orkar. Du kommer inte ångra dig.

Jag brukar göra jättemycket varje gång då jag inte gör det så ofta.

Brukar ta 2kilo kyckling, 2kilo potatis, 10 ägg och en sisådär 2kilo saltgurka. Ja, jag har 2,5kossor hemma.
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:30:00 följande:
    Ovanligt att riva och mosa allt.

Tack. {#emotions_dlg.flower}

Ha ha, ja, du verkar väldigt matnojig. Kanske är det så?    
    Ja, det är det som tar tid. Får rivmärken på mina fingrar efteråt men det är den värt.

*Dör*
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:43:57 följande:
    Men har du ingen matberedare?

Jag får rysningar bara jag tänker på rivjärn. Skrikandes
    Jag är jävlig traditionell av mig så jag gör allt för hand när det gäller mat.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-11-04 09:36:44 följande:
    Det låter bra och det skall inte bara gälla för maten
    Nejdå, jag gör annat för hand också. Något du tänker på?
  • I Blackrose I
    och skrev 2011-11-03 17:42:36 följande:
    Oj. Det var värst.

Kapris är gott i med, istället för saltgurka. Och lök, förstås. Olivolja, vinäger samt majonnäs kör jag med ibland, ibland majonnäs och gräddfil när jag ska försöka vara lite nyttigare.

När jag var liten fick vi alltid åotatissallad med gröna äpplen i, och ananas i är inte så dumt heller.

Äsch, nu blir jag hungrig. Demon     
    Jag gjorde misstaget och sa maträttens namn igår och hela kvällen gnällde Nik och B att dom var sugna så jag har lovat att göra det imorgon.

Oj, skulle aldrig komma på tanken att blanda in dessa ingredienser i "potatissalladen". Maträtterna är heliga både i Ryssland och Iran. Man vanhedrar inte maträtterna genom att byta ut eller tillsätta ingredienser. Låter knäpp men så är det.
  • I Blackrose I
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-11-04 09:47:57 följande:
    Fast redskap och verktyg ska absolut inte underskattas tycker jag...
    Varför får jag en känsla av att det just inte är matbredaren du har iåtanken? Tungan ute
Svar på tråden Trash-tråden