Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

HäxanSurtant skrev 2011-11-07 14:29:00 följande:
    Brodera är kul, jag älskar stjälstygn. Men i det stora hela så målar jag för det mesta, jag måste skapa på något sätt, annars dör jag, kan inte leva utan färg. Sen om jag syr, målar, broderar spelar ingen roll, men jag trivs bäst med en pensel i handen, så jag målar och jag skriver, de är min passion, mitt elixir, sen gömmer jag allt i någon garderob. Min mamma har försökt få medgivande att ge ut mina skrifter och dikter och tankar men jag vägrar. De kan min dotter ta när jag dött och göra vad hon vill med typ, de är inte menat för andra, de är min terapi Ibland ger jag bort de jag målat, ramar, figurer, krukor fat skålar eller vad de nu kan vara.
    Det här är nästan läskig.

Jag gör också allt det där och det är också min terapi. Jag målar också en hel del men inte med pensel (även om jag har gjort det också) så gillar jag att målarpennor och helst av allt en svart penna. Kan fota några av det jag har gjort och lägga upp kanske. Jag älskar fjärilar.
    Jag älskar poesi och skrev jättemycket under en tid men jag begravde allt med en kär familjemedlem som jag begravde för många år sen och har aldrig gett mig på att skriva något sen dess...
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-11-07 14:33:29 följande:
    Pallar inte sånt där heller. samma emd länkar med hundslagsmål, där folk låter hundarna kampa, slår dom, skadar dom, svälter dom och massa annan skit, jag får bara ont inom mig och gråter och gråter, undviker nyheter också, för jag kan inte se det, jag bara gråter när jag ser barn och civila i krigsområden, skadade, svältande, då mår jag kasst äter om möjligt ännu mindre och mår illa varje gång jag stoppar mat i min mun, får dödsångest för att jag har mat och inte dom, för att jag har tak över huvudet och inte dom, nej de går inte, jag drunknar och tar så mkt stryk. Jag vet att det finns, men jag klarar inte av att se det utan att sjunka själv. Gråter Kanske gör det mig till en dålig människa att känna så mkt och undvika bilderna och nyheter, men jag bara klarar inte av det.
    Du är inte ensam. Jag är likadant. Jag har mått piss senaste dagarna eftersom mina vänner sitter i fängelset i Iran efter att ha blivit påkommen med propaganda gentemot regimen. Jag känner mig helt värdelös och hjälplös och vet inte vad jag ska göra. Gråter
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-11-07 14:41:39 följande:
    bra, jag gillar hundar med även om jag inte vill ha...jag är uppvuxen med hund hos mina morföräldrar...frågar du mig så tycker jag bättre om katter...de är vackra fria starka och självständiga!
    Katter är fina dom med men relationen man kan ha med en hund kan man absolut inte ha med en katt. En hund är verkligen människans bästa vän. Katter är själviska.
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-11-07 14:44:47 följande:
    jag är den där lagom mellan personen som gillar bägge, har 3 katter som jag för säkerhets skull är allergisk mot Obestämd

När jag var barn ville jag ha en egen puma, en vit tiger och en leopard Min mamma ville inte ge mig det, undrar varför
    Kan du inte byta plats med min syrra?! *Ber snällt*

Jag ville också ha en vit tiger och så ville jag ha en vit stor sant bernard hund efter att ha förälskad mig i barnfilmen bell och sebastian men jag fick inte nån av dom. Ska dock få en vit sant bernard valp nu till julklapp. Längtar.
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-11-07 14:44:09 följande:
    skoja inte, för en del är det en fråga om överlevnad, min morfar var motståndsman under 2:a världskriget...utförde sabotage mot nazister, levde i Alperna och livet var mkt hårt, han berättade för mig att han var tvungen att äta katt för att överleva och trots att han älskade djur.
    Att äta något för att man varit tvungen är en annan sak än att frivilligt välja att äta det. Sen har jag en religiös orsak till varför jag känner så stark för hundar som jag gör...
    Tycker inte din morfar gjorde fel.
  • I Blackrose I
    HäxanSurtant skrev 2011-11-07 15:02:18 följande:
    Aldrig sett.

När jag var barn så kollade jag på någon manga serie om någon föräldralös flicka vars namn jag aldrig minns, sandy,candy eller liknande, samt He-man och en annan liknande serie om en kille och en grön drake.
    Hon som bodde på en internatskola? Sandy hette hon väl om jag minns rätt.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-11-07 15:16:51 följande:
    Du tänker nog på Jean Valjean i Les Miserables av Victor Hugo
    Tack så hemsk mycket. Hur mycket jag än tänkte så kom jag inte på vad översättningen till binavayan blir. Les miserables. Ska lägga det på minnet. Vad blir det på svenska? Det miserabla?!
  • I Blackrose I
    Aynrand skrev 2011-11-07 15:18:47 följande:
    yepp det stämmer, jag kollade på det med....
    Tror den som häckhäxan pratar om också är fransk. Ska se om jag hittar den.
Svar på tråden Trash-tråden