Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Trash-tråden

Driftwood skrev 2011-11-07 18:25:39 följande:
     I sverige har nog mest disney dominerat tyvärr under min livstid.
    Det gjorde det i Iran också men eftersom Iran på den tiden hade en god samarbete med både Frankrike och Japan så var det en hel del tecknad (Tack för att ni påminde mig om att Cartoon betyder tecknad. ) och filmer från dessa länder som dominerade Tv:n på den tiden.
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:26:08 följande:
    Tänkte först spontant säga att jag håller med dig då jag tänkte på John Blund som gjordes i DDR och alla de tjeckiska animationerna från 70-talet, men....

Kom sen på att vi var svältfödda på tecknat och att jag hade riktigt roligt när jag i somras såg dotterns Disney-film Trassel som är byggd på Rapunsel-storyn. 
    Trassel tyckte jag också om men jag menar mest dessa som går på tv. Allt ifrån Ben10, Bakugan och ja dom dära. Jag är mest Askungen, snövit, skönhet och odjuret, alice i underlandet och ja, ni förstår.
    Var inte avundsjuk på andras lycka, för du vet inget om deras hemliga sorger.
  • I Blackrose I
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:29:54 följande:
    Jag ser inte.
  • I Blackrose I
    Driftwood skrev 2011-11-07 18:37:56 följande:
    Vilka minnen Solig

Fint du målar by the way 
    Ja, fram till 10års ålder var allt helt perfekt...

Tack, har målat en hel del men jag kommer bara spamma tråden om jag ska lägga upp allt.
  • I Blackrose I

jag ska ha 6666 bara så ni vet. Tar någon annan den kommer jag bli suuuuuuuuuuuuuuuuuuuur. Skrikandes

• I Blackrose I

..................................................................................

• I Blackrose I

..............................................

• I Blackrose I

.....................................

• I Blackrose I

YES.

Nu är jag nöjd. Ska läsa vad ni har skrivit. Tungan ute

• I Blackrose I
    Ernst Hugo skrev 2011-11-07 18:49:59 följande:
    Hahaha ja Stasi kollar FL såklart..........men älskade verkligen den. Fortfarande få saker som kan mäta sig. Lite som dockanimationernas Tintin.
    Jag har alla böckerna och filmerna om tintin.
  • I Blackrose I

Nu låter jag tråden vara ifred nån timme så får ni andas lite.

Blev ungnsbakad lax med dill, lök, pressd apelsin, torkad lime och riven ingefära. Ungsbakad potatisklyftor med oliver, en grönsak som jag nu har glömt namnet på gröna bönor(?) och charlottenlök.

Har säkert felstavad. Ni får ta det. Tungan ute

Svar på tråden Trash-tråden