• Magnux

Kan du lita på en rökare?

Det kan inte jag. Om jag ser en människa som röker tänker jag att det är en person som skiter i sin egen hälsa, sin familj och omgivning. Nåt måste saknas i huvet på den personen som trots kunskap om rökningens skador ändå fortsätter. En person som saknar förmågan att koppla samman grundläggande kunskaper med sitt eget agerande.

Jag skulle aldrig anställa en rökare, och helst slippa att arbeta tillsammans med nån.

• Svar på tråden Kan du lita på en rökare?
  • Kattdamen

Jag kan lita på en rökare, däremot så luktar de illa.

• DragonWoman
    Magnux skrev 2011-08-26 13:17:26 följande:

Sambandet rökning -låg intelligens är det lätt att skaffa sig en genrell uppfattning om genom att studer några större arbetsplatser och skolor. Exempel:

Sjukhus - undersköterskor och städpersonal röker. Inte en enda läkare.

Kommunhuset - städpersonal och vaktmästare röker. Inga högre tjänstemän.

Gymnasieskola - IV-programmet röker, inte en enda naturvetare eller teknisk linje.

Men jag tror ändå inte att det är intelligensen som har störst betydelse, utan graden av självkontroll. Det är självkontrollen som avgör om du är svag nog att börja röka, eller stark nog att sluta.

Så du påstår alltså att inte en enda läkare, högre tjänsteman mm röker i detta landet? Förvånad

Har du någon källa som stödjer detta?
    Jag tog inlägg 100 000
  • Magnux
    DragonWoman skrev 2011-08-26 15:55:43 följande:
    Så du påstår alltså att inte en enda läkare, högre tjänsteman mm röker i detta landet? Förvånad

Har du någon källa som stödjer detta?

MIna egna observationer från arbetsplatser. Rökning är den mest typiska underklass-markören från gymnasiet och vidare i livet.
  • DragonWoman
    Magnux skrev 2011-08-26 15:57:41 följande:
    MIna egna observationer från arbetsplatser. Rökning är den mest typiska underklass-markören från gymnasiet och vidare i livet.
    Men du kan ju inte utifrån dina observationer utgå ifrån att det är så på alla sjukhus mm.
    Jag tog inlägg 100 000
  • Magnux
    DragonWoman skrev 2011-08-26 16:06:36 följande:
    Men du kan ju inte utifrån dina observationer utgå ifrån att det är så på alla sjukhus mm.
    Näe, det kan jag inte göra. Men oavsett hur det ser ut i den stora världen, utanför Sundbyberg, så är det underklassen som röker: städare, undersköterskor, industriarbetare.
  • Fluffskalle

ja, jag litar på fetton också tills motsatsen bevisas. Eller lika mycket som på andra i alla fall.

• Bellss
    Magnux skrev 2011-08-26 16:35:06 följande:
    Stämmer bra.

varför har du pussat någon som du inte litar på och tycker är dum kan man undra..?
    Ni kan gärna tycka att jag luktar äckligt och smakar askfat, intelligent är en annan sak.

Men innan du kommer med dumma påstående om att läkare m.m inte röker kan du ju skaffa bevis först och inte skriva enligt DIN uppfattning, den är ju värdelös ändå.

• sofie3

Mycket  får man  "höra"  innan öronen trillar av!!!! *asgarv*

Svar på tråden Kan du lita på en rökare?