• Magnux

Kan du lita på en rökare?

Det kan inte jag. Om jag ser en människa som röker tänker jag att det är en person som skiter i sin egen hälsa, sin familj och omgivning. Nåt måste saknas i huvet på den personen som trots kunskap om rökningens skador ändå fortsätter. En person som saknar förmågan att koppla samman grundläggande kunskaper med sitt eget agerande.

Jag skulle aldrig anställa en rökare, och helst slippa att arbeta tillsammans med nån.

• Svar på tråden Kan du lita på en rökare?
  • Magnux

Det verkar som att nästan alla som svarar i den här tråden själva är rökare eller snusare, eller försvarar någon närstående som är det.

• giftgrodan
    Magnux skrev 2011-08-30 20:58:30 följande:
    Det verkar som att nästan alla som svarar i den här tråden själva är rökare eller snusare, eller försvarar någon närstående som är det.
    Det är svårt att veta, eftersom du vägrar att definiera ordet rökare. Märkligt, eftersom du verkar kräva ordentliga definitioner och redovisningar från alla andra som skriver i tråden.
  • Magnux

Rökare = den som inte slutat röka.

• JessiEN

Jag har rökt i 13 år, rökte när jag och min sambo blev tillsammans och gjorde det i många år efter.... Han snusa och rökte under en period....

Försvarar inte rökare men dina påståenden om rökare är ju helt otroliga!!!

Jag vet att jag är en bra person och mig kan man lita på, även när jag rökte!

• Magnux

Jag skulle inte litat på dig när du rökte, men kan göra det nu när du slutat.

• en rund boll

Helt sanslöst poänglös tråd.
    TS litar inte på rökare. Okej...so? 

• Magnux

Fyrahundrasextiosex poänglösa svar hittils. Jag ser att den rökande läkaren är tillbaka.

• Jea79

Och vad tycker du om fanatism TS? Kan man lita på och umgås en fanatiker?
    Helt okej att du inte tycker om eller vill anställa en rökare, den köper jag, men inte av den orsaken att dom inte går att lita på, tillit har inget med en last att göra, derimot om personen ljugit för dig ang sitt rökande så kanske..
    Vad har fått dig dit du är idag?  

• Magnux
    Jea79 skrev 2011-08-30 22:17:50 följande:
    Och vad tycker du om fanatism TS? Kan man lita på och umgås en fanatiker?
    Helt okej att du inte tycker om eller vill anställa en rökare, den köper jag, men inte av den orsaken att dom inte går att lita på, tillit har inget med en last att göra, derimot om personen ljugit för dig ang sitt rökande så kanske..
    Vad har fått dig dit du är idag?  

Logik
  • Jea79

Logik? Den tycker jag var lite tunn för att komma med sådana fanatiska uttalelser som du gör.. 

Svar på tråden Kan du lita på en rökare?