Belönings system
Har en dotter på 10 år som inte gör något hemma. Vi uppmanar henne till att plocka undan, göra läxor och göra enkla saker här hemma. -Jaha.... säger hon och så händer inget. I samma veva kan hon säga att hon -Vill ha, och så kan det vara vad som helst, en tjänst, nåt att äta, något som hon vill att vi ska köpa åt henne mm. Hon har inte en tanke på att vi är 3 andra som bor under samma tak, som vill ha ordning och reda. Det går inte att prata henne till rätta, nu stundar hennes födelsedag och vi har sagt att vi inte kommer fira eller köpa något åt henne om hon inte skärper till sej.
I veckorna är jag ensam med henne och hennes 9´åriga lillebror, som är en ganska skötsam kille. Det kan vara riktigt jobbigt att vara själv så mycket. Jag är trött på vårat hem som ser rörigt ut i alla rum. Jag har tröttnat på att hålla reda på allas saker och känner ingen energi hemma längre.
Vi funderar på att införskaffa något slags belöningsystem till henne och hennes bror. Skulle vara tacksam om någon har tips om belöningsystem som skulle kunna funka.
Mvh