• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • BadHabitAnnie

Klart man tycker sitt eget barn är vackert!! :O
    Ronja föddes med ett stort födelsemärke över kinden, det är det finaste jag någonsin settHjärta
    Har kompisar som är oroliga över deras barns utstående öron, "missbildade" näsor och dyl. men det är ju ändå vackert för att det är ens lilla bebis!

• Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 17:26:17 följande:

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

Klarar du ens av att tänka tanken vilket MIRAKEL ett nyfött barn är, med två ögon som kan se, öron som hör, armar som viftar, ben, 10 fingra och tår, alla organ på plats, en hjärna med enorm potential (nåja det finns ju undantag, vilket inte minst ts är bevis för..). Att hålla på att bedöma "söt eller ful" bebis visar ju bara på enormt lågt intellekt. Barn är barn, de är underbara precis som de är vare sig de är rödflammiga eller har platt/avlångt huvud. Pseudodiskussion à la WT - i kubik!!
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym skrev 2011-08-30 17:38:09 följande:
    Tycker du inte det? 
    Tycker jag inte vad?
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 17:37:24 följande:
    Likaväl som att ständigt säga till barnet att dom är det vackraste och finaste som finns då eller? För det gör man ju. Det är ju också utseendefixering! Så det så. :P
    Dock tycker jag inte att man ska säga till ett barn som är mindre sött att dom faktiskt inte är lika söta som lillebror t ex.
    Tänkt tanken att man kan mena att barn är det vackraste och finaste SJÄLSLIGT som finns? Nä, förstår att du är lika ytlig som Barbie och Ken..väx upp och se bortom yta är mitt råd.
  • Anonym (Frågvis.)
    BadHabitAnnie skrev 2011-08-30 17:38:42 följande:

Klart man tycker sitt eget barn är vackert!! :O
    Ronja föddes med ett stort födelsemärke över kinden, det är det finaste jag någonsin settHjärta
    Har kompisar som är oroliga över deras barns utstående öron, "missbildade" näsor och dyl. men det är ju ändå vackert för att det är ens lilla bebis!

Det är precis detta jag menar. Man kanske säger att hon/han är supersöt, fast mans er ändå "fel" hos dom.
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym skrev 2011-08-30 17:40:30 följande:
    Tänkt tanken att man kan mena att barn är det vackraste och finaste SJÄLSLIGT som finns? Nä, förstår att du är lika ytlig som Barbie och Ken..väx upp och se bortom yta är mitt råd.
    Hoppla. En öm tå?
  • Anonym (A)
    Anonym skrev 2011-08-30 17:34:08 följande:
    Varför denna fixering vid utseende? Nu ska det börjas redan när de små kommer ut ur magen... Vilken värld vi lever i när vi ständigt måste kategorisera människor efter utseende, när det är personligheten och själen som är det viktiga!!
    Precis min tanke. Jag fick ett barn med en skada som gör att folk ständigt påpekar hans utseende. Varför alla funderingar på hur de ser ut ? Jag älskar bebisar och barn. Funderar sällan på hur de ser ut. Min pojke är otroligt bra på datorer, är så humoristisk och så kärleksfull. I mina ögon ett underbart barn. Hur föräldrar tänker som har fula barn. Så tänker vi.. Inte ser vi dem som fula hur de än ser ut. Det är precis de barn vi vill ha. Skulle inte byta ut dem för allt i världen. Tacksam känner man sig väl när man fått barn hur de än ser ut ? Och man är ju otroligt glad!
  • vampyria2
    Anonym skrev 2011-08-30 17:38:09 följande:
    vampyrIa: det Tycker jag inte att dom e!
    Jag kan ju inte rå för att du har taksig smak     Men äldsta jobbar tex som modell blev head huntad av en från
    mikas modellagentur så att hon inte skulle vara lite snyggare än medel köper jag faktiskt inte...men smaken är ju som baken så det är helt förståligt om du och många fler inte tycker att hon är det
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 17:41:17 följande:
    Hoppla. En öm tå?
    Va det det enda du kunde komma på?
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 17:41:17 följande:
    Hoppla. En öm tå?

Har inga barn än, och anses allmänt se bra ut. Har alltid haft lätt att få pojkvänner. Hör inte hit alltså, tycker bara att det är så jäkla WT med ytlig fixering av särskilt barn. Min kompis fick en dotter som var rödflammig och hade fullt av gula små plitor runt näsan, vilket inte är helt ovanligt bland nyfödda. Inte ett ögonblick tänkte jag tanken: vad ful hon är! Tvärtom, hon var välskapt och så härligt mysig och väldoftande som bara nyfödda små är. Ett mirakel, är vad det är. Plitorna har nu försvunnit, rödflammigheten likaså. För mig är hon lika fin nu, som hon var då. Att du inte klarar av att se bortom yta visar bara på vilken begränsad personlighet du har. Typ Barbie och Ken.
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.