• Anonym (Frågvis.)

Alla barn är INTE söta.

Så är det. Vissa barn är skitfula. Och nästan alla nyfödda är otroligt fula. De flesta barn blir automatiskt söta efter ett tag när man lär känna dom. Men väldigt få är söta ifrån start.

Undrar om föräldrar själva ser detta. Att deras barn inte är supersött. Stora utåtstående öron, stor näsa, sned mun, litet huvud etc etc... Så hur är det egentligen, har alla på FL söta barn?

Min dotter är givetvis sötast i världen, symetrisk som få och ett docklikt utseende.
    Min systers dotter är inget vidare söt, rödflammig, stor som satan och en lite sned näsa.
    Min svägerskas son har ett utåtstående öra, och ganska platt huvud. Inte sött alls.
    Min bästa kompis fick 2 perfekt barn. Så söta redan ifrån början.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 00:07
    Okej, visste inte att detta var så känsligt. Min enda fråga var om alla på fl har söta barn.

Vill tillägga att bara för att man anser att det finns fula barn så betyder det inte att man är ytlig och har en rutten insida.
    Det betyder inte heller att jag inte kan förstå att folk kanske inte delar min åsikt om att min dotter är sötast i världen.

Det finns fula människor i alla åldrar. Bara för att barn är oskyldiga så behöver dom inte vara vackra! Precis som att alla gamla tanter heller inte är söta.

Och alla har olika definitioner av vad som är sött givetvis. Och nej, bara för att man har stora öron är man inte per automatik ful. Det var ett exempel!

Skärpning nu! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-31 16:12
    Var ju inte meningen att folk skulle sitta och jämföra sina barn. :) Tycker alla era ungar är söta som visats upp här. Och inte alls några som i mina ögon ser konstiga ut.

Och nej, jag tänker knappast lägga ut bild på min dotter på detta knäppa forum! :D
  • Svar på tråden Alla barn är INTE söta.
  • Anonym (Frågvis.)
    Stinky skrev 2011-08-30 18:18:04 följande:
    Klart det finns barn som ser ut som små, fula träsktroll. Ibland så fula att man nästan ramlar baklänges av chock. Men det är ju inte direkt så att de kan bakas om eller reklameras, eller hur, TS?
    Nej har aldrig sagt det heller. Undrar om föräldrar kan se att deras barn inte är så söta bara. För uppenbarligen finns det ju mindre söta barn.
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym skrev 2011-08-30 17:56:19 följande:
    Ah du vet, när argumenten tryter får väl den lilla hjärnan skriva det h*n kommer på.. Flört Förvänta dig inte att ts är typ hjärnforskare..
    Vad ska jag argumentera om? Alla barn är inte söta, undrar om föräldrar kan se det i sina egna barn bara. Nej jag är inte hjärnfoskare, dock hade fl det varit ett exemplariskt ställe att forska på om jag nu vore det. :)

Låter som att du är upprörd tycker jag. Varför detta nu då?
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 18:38:58 följande:
    Nej har aldrig sagt det heller. Undrar om föräldrar kan se att deras barn inte är så söta bara. För uppenbarligen finns det ju mindre söta barn.
    Herregud, du ger dig visst aldrig! Tänk om nån sagt att din unge är skitful? Är det så j-a viktigt för dig med utseende så att du måste fixera dig vid det när det gäller små bebisar? Sök hjälp...
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym skrev 2011-08-30 18:11:06 följande:
    Och när man växt klart då, och blir lika ytlig som TS. Är man inte riktigt riktigt ful då? Jag menar på det ställe som verkligen räknas, nämligen insidan?
    Man behöver väl knappast vara ytlig för att man inte tycker att alla bebisar är söta. :) Sluta nu med ditt trams. Jag är skitsnygg btw. :D
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 18:38:58 följande:
    Kan du se att ditt/dina barn är fula?
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym skrev 2011-08-30 18:42:21 följande:
    Herregud, du ger dig visst aldrig! Tänk om nån sagt att din unge är skitful? Är det så j-a viktigt för dig med utseende så att du måste fixera dig vid det när det gäller små bebisar? Sök hjälp...
    Haha, låter som att det är du som borde söka hjälp. Varför fortsätter du att skriva här inne? Du har ju uppenbarligen inte förstått min TS öht. Så sluta haka upp dig nu. Du var nog en supersöt bebis du! :)
  • Anonym (Frågvis.)
    Anonym skrev 2011-08-30 18:43:44 följande:
    Kan du se att ditt/dina barn är fula?
    Hon är inte ful ett dugg! :) Men jag kan se vad jag tycker är sött/fult ja.
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 18:41:27 följande:
    Vad ska jag argumentera om? Alla barn är inte söta, undrar om föräldrar kan se det i sina egna barn bara. Nej jag är inte hjärnfoskare, dock hade fl det varit ett exemplariskt ställe att forska på om jag nu vore det. :)

Låter som att du är upprörd tycker jag. Varför detta nu då?
    Förstod att du inte var hjärnforskare, men kanske har du några hjärnceller trots allt? Eller är du typisk WT? Blir upprörd av ytlighet, särskilt när det riktas mot barn. Men jag förstår att du inte förstår det, för då hade du aldrig skapat en så knasig tråd.
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 18:44:48 följande:
    Hon är inte ful ett dugg! :) Men jag kan se vad jag tycker är sött/fult ja.
    Fast det vet du inte, sånt ser inte föräldrar själva
  • Anonym
    Anonym (Frågvis.) skrev 2011-08-30 18:43:08 följande:
    Man behöver väl knappast vara ytlig för att man inte tycker att alla bebisar är söta. :) Sluta nu med ditt trams. Jag är skitsnygg btw. :D
    Jo, du är EXTREMT ytlig. Och jag tror inte för ett smack på att du är skitsnygg, för din själ verkar ganska rutten. Och det är DEN skönheten som räknas. Tro mig, har själv jobbat i skönhetsbranschen och lämnat den, pga ytligt folk som du.
Svar på tråden Alla barn är INTE söta.