• FamilyForever

Vilken blöja föredrar du?

Vilken blöja föredrar du?
    Skriv gärna för o nackdelar, samt vilka du testat och varför du kanske inte är nöjd med?

Själv försöker jag testa mig fram och finna en bra...

Gillade pampers när tösen var liten, men tycker att dom nya blöjorna nu luktar så fort hon kissat.
    Använder mest Libero nu, men upplever att dom kan läcka...
    Har mest använt vanlig libero, men testat up & go, dom gillar jag bättre än vanliga, men trökiga o ta på när hon inte kan stå helt själv o hjälpa till än .

På dagis har dom Bambo eller vad dom heter... Upplever att dom är ganska otympliga och tjocka, blir ju enorma när dom kissat.

Vad mer skulle ni rekommendera att testa?
    Huggies liknande pampers i dom mindre blöjorna, nu har jag inte testat... 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken blöja föredrar du?
  • cicci85

När han va nyfödd passade pampers newborn bäst, sen Libero, både vanliga och up&go. Från ca 2 år använde vi bara pampers active fit. Har testat de flesta märken som finns men gillar inga andra.

• jiippii

Pampers fungerar bäst här hemma. Sitter bäst på vårat barn.

• Trident5678

Spelar ingen roll. Av de som nämns i trådstarten har vi använt alla utom ICAs på barnen. Just nu ligger det Bambo-blöjor på skötbordet här hemma.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Ruggugglan

Libero är bäst. Sitter bäst på sonen och läcker inte. Luktar inte heller.

Har provat Pampers men de bara läcker och luktar. De känns nästan sprängfyllda efter att han kissat en gång.

Bambo var inte heller någon favorit. Kändes för tjocka.

Huggies är väl ungefär som Liberos. Helt okej. Hade dock problem med att de läckte när sonen var yngre. Funkar nu dock.

ICA's funkar okej.

Willys minns jag inte om de var bra, men det tror jag. Vi handlar sällan på Willys så vi har inte testat dom så ofta.

Lidl's märke är helt okej. Gillar att deras blöja är lite högre i midjan då vi hade problem med att det läckte just uppe vid ryggen på andra blöjor när sonen var yngre.

• FamilyForever
    cicci85 skrev 2011-08-31 07:21:04 följande:
    När han va nyfödd passade pampers newborn bäst, sen Libero, både vanliga och up&go. Från ca 2 år använde vi bara pampers active fit. Har testat de flesta märken som finns men gillar inga andra.
    upplever inte du att pampers luktar mkt så fort barnet har kissat?
  • Natulcien

Vi har använt Pampers hela tiden (sonen är nu 10 mån) för de har passat bäst, varit mjukast och inte läckt.

Vi har även provat Libero (läckte och var hårda, för breda och allmänt konstiga) och Huggies (dålig passform, annars ok).

• Natulcien
    FamilyForever skrev 2011-08-31 12:06:28 följande:
    upplever inte du att pampers luktar mkt så fort barnet har kissat?
    Vi har haft Pampers på vår son i 10 mån. och de har aldrig luktat. Kanske beror mer på barnets urin, vad barnet druckit etc?
  • Isalel

Tycker pampers sitter bäst och libero håller bäst torrt mot huden, så en blanding mellan dom vore det optimala :) här används libero mest!

• Sixsax
    Libero! Pampers möjligtvis första månaden så den är lite smidigare "mellan benen" allstå inte så tjocka o klupiga. Men annars Libero helt klart, håller torrt mot huden bra o luktar inte. Pampers blev sonen röd av..
  • Piri

Huggies helt klart för oss. Det är de blöjor som sitter bäst på vår dotter (gjorde även på stora tjejen). Vi har testat andra men de passar inte lika bra. Pampers gillar jag inte alls, tycker att det luktar urin på en gång och Libero passar inte på mina barn.

Svar på tråden Vilken blöja föredrar du?