• FamilyForever

Vilken blöja föredrar du?

Vilken blöja föredrar du?
    Skriv gärna för o nackdelar, samt vilka du testat och varför du kanske inte är nöjd med?

Själv försöker jag testa mig fram och finna en bra...

Gillade pampers när tösen var liten, men tycker att dom nya blöjorna nu luktar så fort hon kissat.
    Använder mest Libero nu, men upplever att dom kan läcka...
    Har mest använt vanlig libero, men testat up & go, dom gillar jag bättre än vanliga, men trökiga o ta på när hon inte kan stå helt själv o hjälpa till än .

På dagis har dom Bambo eller vad dom heter... Upplever att dom är ganska otympliga och tjocka, blir ju enorma när dom kissat.

Vad mer skulle ni rekommendera att testa?
    Huggies liknande pampers i dom mindre blöjorna, nu har jag inte testat... 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken blöja föredrar du?
  • LilaRos

pampers up and go! Bästa blöjan, helt klart.
    Pambers baydry gillar jag också

Liberos var för tjocka, nu är de för plastiga. Men de var bra vid den punkten att de inte läckte.

Ska testa liberos up and go, de har vi inte gjort ännu.

• Lazyass

Använder libero nu när barnet blivit lite större. Pampers var bra till nyfödd för dom var tunna och mjuka. När barnet blivit större tyckte jag däremot att pampers började "hänga" ner i knävecken så fort det fanns lite kiss i. Så nu använder jag Libero Up 'n Go. Dom är riktigt bra tycker jag. Använder tejp på natten då Up n' Go läcker lätt. Sen så tyckte jag att Liberos blöjor var lite bättre innan dom blev slimmade här för ett tag sen.

• gotaland
    Ellenö skrev 2011-08-31 21:10:24 följande:
    använder pampers då jag tycker om att dom är så mjuka och tunna:) Hade libero förut men nu kan jag inte byta tillbaka för jag tycker dom är hårda och tjocka:P Sen har jag inte prövat några andra märken faktiskt.
    håller helt med!
  • kela81
    Lazyass skrev 2011-09-02 12:12:33 följande:
    Använder libero nu när barnet blivit lite större. Pampers var bra till nyfödd för dom var tunna och mjuka. När barnet blivit större tyckte jag däremot att pampers började "hänga" ner i knävecken så fort det fanns lite kiss i. Så nu använder jag Libero Up 'n Go. Dom är riktigt bra tycker jag. Använder tejp på natten då Up n' Go läcker lätt. Sen så tyckte jag att Liberos blöjor var lite bättre innan dom blev slimmade här för ett tag sen.
    Tejp? vart tejpar du då?
    ***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • Lazyass
    kela81 skrev 2011-09-02 14:05:30 följande:
    Tejp? vart tejpar du då?
    Jag menar helt vanliga tejpblöjor, inte Up n' Go =)
  • YonnaLi

Vi fick tipset att testa Euroshoppers blöjor, så det gjorde vi och är helnöjda än så länge! Har provat i princip alla märken och både pampers och libero läcker oftare än vad som känns okej. 
    Om Euroshopper fortsätter hålla måttet såhär kommer vi köpa dem nästa gång också. :) Att de är billiga svider inte heller.  :)

• Loreena
    YonnaLi skrev 2011-09-03 20:27:23 följande:
    Vi fick tipset att testa Euroshoppers blöjor, så det gjorde vi och är helnöjda än så länge! Har provat i princip alla märken och både pampers och libero läcker oftare än vad som känns okej. 
    Om Euroshopper fortsätter hålla måttet såhär kommer vi köpa dem nästa gång också. :) Att de är billiga svider inte heller.  :)
    Jag tycker Lidls är bättre än Euroshopper. De är mindre plastiga eller vad man ska säga. Jag tycker Lidls är likvärdiga Liberos. Men vi använder som sagt nästan uteslutande tygblöjor numera.
  • pecosita

Jag kör bara pampers . Har tvillingar, en kille och en tjej. Testade med Libero i början men då läckte de blöjorna på killen ibland.. Jag vill ju kunna köra samma blöjor på båda och då är Papers bäst här. Huggies funkade också helt ok.. Härom veckan provade jag Lidls "up and go" variant eftersom vi handlade där och de inte säljer andra märken. Tjejen blev jätteröd och irriterad i huden så det blir inte fler gånger.

• crossfit

jag tycker att pampers är smidigare men de luktar konstigt äckligt så fort de blir lite fuktiga och nyöppnade blöjpaket luktar kemikalier, så jag kör libero ändå. 
    I dag bytte jag från stl 3 till 4 och då köpte jag up and go. De var jätte bra, men har bara hunnit testa två blöjor. Får se hur de funkar i natt. 

• HannaE

Huggies Little Walkers. De sitter bra på dottern och hon  gillar Nalle Puh-motiven. Och de är litet billigare än tex Libero.

Man lever så länge man lär.
Svar på tråden Vilken blöja föredrar du?