• FamilyForever

Vilken blöja föredrar du?

Vilken blöja föredrar du?
    Skriv gärna för o nackdelar, samt vilka du testat och varför du kanske inte är nöjd med?

Själv försöker jag testa mig fram och finna en bra...

Gillade pampers när tösen var liten, men tycker att dom nya blöjorna nu luktar så fort hon kissat.
    Använder mest Libero nu, men upplever att dom kan läcka...
    Har mest använt vanlig libero, men testat up & go, dom gillar jag bättre än vanliga, men trökiga o ta på när hon inte kan stå helt själv o hjälpa till än .

På dagis har dom Bambo eller vad dom heter... Upplever att dom är ganska otympliga och tjocka, blir ju enorma när dom kissat.

Vad mer skulle ni rekommendera att testa?
    Huggies liknande pampers i dom mindre blöjorna, nu har jag inte testat... 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken blöja föredrar du?
  • LSalander

Ica har vi. Fick tips om dem innan jag fick barn, köpte dem och de har fungerat mycket bra!

• Ellenö

använder pampers då jag tycker om att dom är så mjuka och tunna:) Hade libero förut men nu kan jag inte byta tillbaka för jag tycker dom är hårda och tjocka:P Sen har jag inte prövat några andra märken faktiskt.

• plastkotte

Nature babycare använder vi på våran dotter, enda som funkat perfekt! Vi testade alla märken när hon var nyfödd men inget var bra, vissa läckte andra luktade den tredje hade dålig passform.

Men nature babycare är helt perfekt :) och miljövänliga! Bästa blöjorna någonsin, kommer aldrig byta! :)

• Loreena

Tygblöjor! :)
    Luktar ingenting, är snälla mot huden, ekonomiska och kan användas uppåt 1000 ggr! Jag gillar vikblöjor med Weehugger blöjbyxa med knappar över. När sonen var liten använde vi vikisar med Imse vimses blöjbyxa över, men Weehugger håller inlägget på plats vilket är bra när barnet inte längre ligger still vid blöjbyten.

• April barn
    plastkotte skrev 2011-08-31 21:14:17 följande:
    Nature babycare använder vi på våran dotter, enda som funkat perfekt! Vi testade alla märken när hon var nyfödd men inget var bra, vissa läckte andra luktade den tredje hade dålig passform.

Men nature babycare är helt perfekt :) och miljövänliga! Bästa blöjorna någonsin, kommer aldrig byta! :)
    Vart köper du dem?
    Har nästan desperat försökt få tag på dem här i sverige och mejlade till dem men de sa att de inte såldes i sverige längre?
    Marcus 8 December 2010 ♥ 3 560g & 55cm kärlek ღ
  • kela81

vi har kört libero från start, och gillat dem. De nya, activ eller vad de heter tycker jag dock är värdelösa och funkar inte alls på dottern (det läcker med en gång) så nu kör vi libero up&go och så willys vanliga blöjor på nätterna. Hos dagmamman har hon libero active så det blir en del klädtvätt

***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • FamilyForever
    kela81 skrev 2011-09-01 10:42:12 följande:
    vi har kört libero från start, och gillat dem. De nya, activ eller vad de heter tycker jag dock är värdelösa och funkar inte alls på dottern (det läcker med en gång) så nu kör vi libero up&go och så willys vanliga blöjor på nätterna. Hos dagmamman har hon libero active så det blir en del klädtvätt
    smart o köra olika på dag o natt... imorse hade pampers läckt för min dotter... trök...
    men man lär ju använda upp dom oxå.. ska köpa nå billiga blöjor som ica el willys o testa nattetid... 
  • kela81
    FamilyForever skrev 2011-09-01 10:51:18 följande:
    smart o köra olika på dag o natt... imorse hade pampers läckt för min dotter... trök...
    men man lär ju använda upp dom oxå.. ska köpa nå billiga blöjor som ica el willys o testa nattetid... 
    ja, tycker det funkar bra. har med provat pampers och de läckte med en gång för oss med, men som tur var norpade jag en av min kusin så jag slapp använda upp ett helt paket
    Willys funkar bra tycker jag, de blir lite klumpiga fram åt morgonen när det är en del kiss i dem, men vi har aldrig haft problem med läckage med dem. Men på dagen när hon springer omkring vill jag att hon ska ha smidigare blöjor och då blir det up&go
    ***Älskade Signe,18 maj 2010***
  • Super blondinen

jag fördrar inte men mina döttrar föredrar att använda libero.

Svar på tråden Vilken blöja föredrar du?