Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

Sven Erik Johansson skrev 2011-09-02 14:43:47 följande:
    Vad jag menar är att om man tänker om fostret att det har ett mycket stort värde att det får leva
    så aborterar man inte i vissa lägen där andra med annat tänkande skulle välja abort i samma läge. Sedan har
    naturligtvis andra saker också betydelse.
    ja, som tillexempel verkligheten.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-02 14:43:56 följande:
    Så egentligen släpper du ifrån dig textmassor med föga annat innehåll än ett luddigt tyckande?
    sven erik sitter och tänker "alla borde få ha det ganska bra", lite på sin kammare sådär.
    det ser bara konstigt ut i ett försök att snitsa till det hela.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-03 13:03:17 följande:
    10 år?? Mitt barn är inte 10 år.

Mitt barn ska inte bo i gruppboende om det inte är så att hon vill det själv när hon blir vuxen. 

Vad har jag skrivit om fördomar? Jag tror du blandar ihop mig med någon annan nu.   

haru hittat vilka andra ds-trådar jag varit med i än då?
    Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-03 13:20:40 följande:
    PUSS!
    japps. här för dig.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-03 13:25:56 följande:

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59377795-34.ht...

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59635323-8.htm...

Hittade bara två stycken men man kan endast söka 6 månader bakåt.

Men jag kan säkert ha blandat ihop dig med någon annan för du är nog inte ensam om att skriva så som du gör och som jag hakar upp mig på.
    Jag tycker det är tråkigt att dina inlägg ofta är ganska hårda och jag personligen tycker det är tråkigt med sådana inlägg.
    Men det är troligen så som du är och något som du trivs med.

Ber om ursäkt åter igen att jag frågade dig och att jag kan ha tagit fel på person.   

i första tråden har jag ett inlägg:
    "vad räknas som sotr risk?", det är väl inte sådär jättehatiskt, på frågan "skulle du göra abort om det var stor risk för ds. om du ser det som hårt så ja, jag kan väl inte säga nåt om det, mer än att jag anser att du överreagerar lite. ska kolla andra tråden nu.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-03 13:25:56 följande:

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59377795-34.ht...

www.familjeliv.se/Forum-26-74/m59635323-8.htm...

Hittade bara två stycken men man kan endast söka 6 månader bakåt.

Men jag kan säkert ha blandat ihop dig med någon annan för du är nog inte ensam om att skriva så som du gör och som jag hakar upp mig på.
    Jag tycker det är tråkigt att dina inlägg ofta är ganska hårda och jag personligen tycker det är tråkigt med sådana inlägg.
    Men det är troligen så som du är och något som du trivs med.

Ber om ursäkt åter igen att jag frågade dig och att jag kan ha tagit fel på person.   

i andra tråden har jag inte skrivit ett ord om ds.
    ja, du måste ha tagit fel på person.
    Ät min sidfot
  • puss
    liag skrev 2011-09-03 13:37:55 följande:
    Hatiskt? Har aldrig skrivit att du är detta.

Som du skriver så har jag säkert tagit fel på person och jag ber då om ursäkt igen.   
    nej, du har inte skrivit det, men jag uppfattar att du tolkat det så, eftersom du blir illa berörd av det du trror att jag skriver. helt och hållet mitt eget ord, inte ditt.
    nu har vi allafall konstaterat att jag inte skrivit det du trodde, och det känns ju bra, för det vara ju ren skit.

dessutom skriver jag kort och sakligt, tolka det inte som hårt bara för det tack.
    Ät min sidfot
  • puss
    Boll skrev 2011-09-04 08:23:08 följande:
    TS, du får acceptera att alla inte vill ha en unge med DS. De flesta vill antagligen inte det. Jag skulle inte heller vilja ha ett barn som var så dåligt på att debattera som du är. Eller någon som är så totalt oförstående för att andra vill annat än man själv. Eller någon som är så lättkränkt. Skulle jag kunna fosterdiagnosticera för sådant så skulle jag.
    Ät min sidfot
  • puss
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 14:24:29 följande:
    Jag tror du har missförstått begreppet "mupp". Det är ingen förkortning utan är just ett nedsättande ord för människor med utvecklingsstörning. "Mindre utvecklad person" låter som en efterkonstruktion av någon som försökt bortförklara ordet någon gång. Inget jag har hört.
    mindre utvecklad person??
    Ät min sidfot
  • puss

*HAHHAHAAA*
    mindre utvecklad person.... jag dör....

Ät min sidfot
  • puss

"fan va små tuttar du har, är du mupp eller??"

Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-04 14:34:05 följande:
    TS har lämnat tråden men fortsätter med sina tankar i sin blogg. Sitter på händerna för att inte börja skriva där.
    händerna på muppen?
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-04 14:43:58 följande:
    Ok ett sista inlägg innan jag loggar ut..

Roisin (eftersom du skrev sista inlägget)

En samvetsfråga. Om man nu skulle tänka sig in i mina tankebanor, en liten stund iaf, så kanske det finns en "risk" att tanken kommer inom er "att hon kanske har en poäng" Då finns risken att era egna argument faller i och med det. Ni måste på nytt ta ställning till hela frågan. Om ni vill ha kvar era argument ( och där ingår inte en ev kränkningsrisk av existerande Ds personer)...som inte var riktigt relevant till min frågeställning så givetvis så lyssnar ni inte då. Min teori, inte ett påstående.

puffeltufflan.wordpress.com/2011/09/04/mannis.../

Over and  Out!
    skitkorkad teori.
    Ät min sidfot
  • puss

det som är det i grunden störda är att folk anser att det är en VÄRDEMINSKNING att testerna finns, fan så blåst och fördomsfullt.
    jag betackar mig för sån idioti.
    det är ju verkligen att ha fördomar mot folks anledningar. "jag vet nog hur du tänker, din jävla nasse". snacka om att sätta sig över folk och döma i sånt man inte vet ett skit om.

Ät min sidfot
  • puss

men det kallas väl projicering, antar jag, att man skyller andra för sånt man inte orkar se hos sig själv.

Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-04 14:56:45 följande:
    Ah, den tanken har jag presenterat för TS men jag fick inget direkt svar.
    haha så klart inte!
    Ät min sidfot
  • puss
    Roisin Dubh skrev 2011-09-04 15:09:37 följande:
    För att inte tala om fördomsfullt och kränkande av personer med DS. Man lägger in ett värde i själva faktumet att någon har DS. En diagnos är aldrig en värdering, det är bara ett konstaterande.
    mmm.
    Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes