Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

Mad as snow skrev 2011-09-01 10:03:29 följande:
    Men det är ju fullständigt omöjligt för mig att diskutera det här med dig när du inte begriper vad jag faktiskt skriver.
    kommunikation sker på lyssnarens villkor.
    jag tar det enkelt, jag har fortfarande samma fråga:
    anser du att det ger bra förutsättningar att komma med rasföräldningsanklagelser mot folk det första man gör?
    Ät min sidfot
  • puss
    mammatill5 skrev 2011-09-01 10:04:47 följande:
    Det är inte dom enskildas val som ska nötas.  Det är som sagt var själva samhällsfenomenet

Det är ni själva som hela tiden tar upp saken (utom några).. inte jag.
    inte du?
    men läs din egen länk.

"

Det här är sofistikerad rasförädling.. Liknande under Nazitiden.
    så skriver du.

Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:05:54 följande:
    Vad bra. Inte för att det var särskilt utmanande för mig att göra det. Jag är lite häpen faktiskt över att diskussionen har landat i att du pekar ut enskilda människor som nazister "till höger och vänster" och att du har uttalat dig om att folk som aborterar foster med DS i allmänhet är rasideologer. Men det är fascinerande någonstans, eftersom det är sådana närmast skrattretande exempel på detta:

sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
    så det är en jämförelse man ska vara beredd att ha övereende med?
    rätt som det är i en diskussion ska man plötsligt börja kalla folk för fitta och hora, och ingen får reagera för då tar man fokus från frågan på ett fegt och yn kligt sätt?
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:07:43 följande:
    Du får ta ansvar för ditt val att bygga halmgubbar av det TS skriver, inte TS. 
    att folk drar bisarra paraleller och gör absurda jämförelser skapar inte bra debatt.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:07:43 följande:
    Du får ta ansvar för ditt val att bygga halmgubbar av det TS skriver, inte TS. 
    jag anser att ts ska stå till svars för det hon säger själv.
    det är knappast mitt ansvar. jag har rätt att reagera på anklagelserna.
    det är knappast oviktigt.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:05:54 följande:
    Vad bra. Inte för att det var särskilt utmanande för mig att göra det. Jag är lite häpen faktiskt över att diskussionen har landat i att du pekar ut enskilda människor som nazister "till höger och vänster" och att du har uttalat dig om att folk som aborterar foster med DS i allmänhet är rasideologer. Men det är fascinerande någonstans, eftersom det är sådana närmast skrattretande exempel på detta:

sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
    jämförelse:
    -ska vi gå och fika, DIN JÄVLA HORA??
    -vad säger du, är du inte klok?
    -haha fegis, gnäll inte nu, svara på frågan!
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:12:13 följande:
    Det känns som måndag hela veckan det här, men okej.

Hon har pekat ut ett fenomen i vårt samhälle som något som i hög grad liknar och kan komma att likna resultatet av rasförädlande ideologier.

Ja.

Detta är hon ingalunda ensam om i den offentliga debatten, utan den förs löpande under tiden som tekniken utvecklas. Den förs av vanliga medelsvenssons och mer luttrade debattörer, men framför allt förs den av människor som faktiskt arbetar med det här och som hela tiden måste ha detta i bakhuvudet och bära det med sig i takt med utvecklingens gång.

Det innebär inte att någon av dessa människor jag talar om - TS inkluderat - har pekat ut någon som "nazist".

Okej? Är det svårt? 
    "ingalunda ensam om i den offentliga debatten"?
    vad säger det?

nazisterna var inte ensamma på sin tid heller.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:12:13 följande:
    Det känns som måndag hela veckan det här, men okej.

Hon har pekat ut ett fenomen i vårt samhälle som något som i hög grad liknar och kan komma att likna resultatet av rasförädlande ideologier.

Ja.

Detta är hon ingalunda ensam om i den offentliga debatten, utan den förs löpande under tiden som tekniken utvecklas. Den förs av vanliga medelsvenssons och mer luttrade debattörer, men framför allt förs den av människor som faktiskt arbetar med det här och som hela tiden måste ha detta i bakhuvudet och bära det med sig i takt med utvecklingens gång.

Det innebär inte att någon av dessa människor jag talar om - TS inkluderat - har pekat ut någon som "nazist".

Okej? Är det svårt? 
    du verkar ha hakat upp dig på att du tror att jag tror att ts har pekat ut enskild person.
    hajja att så inte är läget.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:14:49 följande:
    Har någon kapat ditt FL-konto? 
    relevant och tydlig jämförelse i ditt halmgubbeinslag. man får vara nedlötande och dömande, och den andra personen får inte bemöta anklagelserna för då gör man en halmgubbe. fy skam då.
    Ät min sidfot
  • puss
    Mad as snow skrev 2011-09-01 10:18:03 följande:
    Vilka anklagelser talar du om?

Det här är sofistikerad rasförädling.. Liknande under Nazitiden.

Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes