Inlägg från: puss |Visa alla inlägg
  • puss

God doesn´t make mistakes

just det sara, har du inte berest?

Ät min sidfot
  • puss
    Petra b skrev 2011-09-01 14:33:37 följande:
    En sak jag alltid funderar över när debatten om DS kommer upp...

Det finns många föräldrar som menar att de gör fostret en tjänst genom att abortera det. Därför att de inte orkar eller vill ta hand om ett funktionshindrat barn, för att barnet skulle bli oälskat och oönskat. Håller verkligen det argumentet?

När man väljer att sätta barn till världen måste man ju förbereda sig på att barnet KAN födas med funktionshinder/sjukdom eller drabbas av det i tidiga år, något annat är blåögt. 

Det finns mängder av funktionshinder och sjukdomar som är lika mycket eller mer begränsande än Morbus Downs, vad är det som gör att man vill och orkar med dessa barn då, enbart för att man inte hade möjlighet att välja bort dem? 

det gör man inte, man sätter dom på hem. så nu vet du det.
    Ät min sidfot
  • puss
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:34:33 följande:
    Vänta, tänk dig att du och jag bor grannar, Vi är båda ateister. vi börjar bråka för jag tycker du beter dig fel. Då börjar vi bråka för att?

Medan en kristen och en muslim bor grannar och då börjar dom bråka, men då är det enligt dig religionernas fel? 
    är det så enligt mig? var 17 får du det ifrån?
    Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-01 14:36:56 följande:
    nej puss, jag har nog inte berest så mycket att jag borde tala. Har du berest?
    jag har en ganska stor berest.
    Ät min sidfot
  • puss
    Boll skrev 2011-09-01 14:38:07 följande:
    En kristen kan bråka med en muslim över sin tro. Eller över en kopp lånat socker. Vad sjutton som helst. Ibland är det religionen som orsakar bråken, ibland inte. Precis som ateister kan bråka över diverse saker, bland annat inställning till religion.

Men den här tråden handlar inte om dina vanföreställningar om Gud, utan om Downs syndrom och aborter och allt du skriver är rätt offtopic.
    poängen är att alla som tror på gud inte lever i frid, oavsett orsak.
    Ät min sidfot
  • puss
    Sarah f skrev 2011-09-01 14:38:31 följande:
    Oh. Ganska stor till och med!?
    ja, jag har den i en låda här hemma.
    Ät min sidfot
  • puss
    Petra b skrev 2011-09-01 14:39:43 följande:
    Men i nuläget täcker ju inte fosterdiagnostiken alla sjukdomar och funktionshinder? Om ett barn med Downs aborteras för att det skulle vara oönskat och oälskat, skulle då ett barn med ett annat funktionshinder vara lika oälskat?

Eller, summerat, går det bara att älska och vilja ha friska barn? 
    eller så aborteras det av andra skäl.
    Ät min sidfot
  • puss
    bad gyal skrev 2011-09-01 14:42:04 följande:
    Nej men jag frågade dig eftersom att du sa att dom som tror på Gud också bråkar...
    det sa jag inte. jag sa att alla som tror på gud inte lever i frid.
    Ät min sidfot
  • puss
    Petra b skrev 2011-09-01 14:44:29 följande:
    Jag lägger mig inte i själva abortfrågan, alla har rätt till att göra som de vill med sina kroppar och sina liv. 

...men det absolut vanligaste argumentet för att abortera DS-foster är ju trots allt det jag nämnde innan, och jag har alltid tyckt att det klingar en aning falskt.  
    jaha, ja, det kan man ju tycka. eller så är det så folk tycker.
    Ät min sidfot
  • puss

så hur är det nu med den där kopplingen, ts?

att hela tiden upprepa "det har jag redan svarat på" en inte värdigt nån som påstår sig vilja informera.  

Ät min sidfot
Svar på tråden God doesn´t make mistakes