Sarah f skrev 2011-09-03 12:28:18 följande:
Men nu får du skärpa dig; du skriver om bekvämlighet , kränkningar och okunnighet i åtskilliga inlägg. Dessuton drar du upp din dotter och referrerar till henne när vi diskuterar hypotetiska fall ELLER hur vi själva gjort.
Barnet i min mage tar ingenting ifrån din dotter, när ska du förstå det? Hade jag valt bort fostret pga DS, hade det inte berört er heller. Det hade inte varit under påverkan från sjukvården heller. Sjukvården har inte andats om dessa möjligheter under min tidiga graviditet. Jag bad om ett FVP, de erbjöd inte ens det.
Jag försöker belysa att det faktiskt finns okunnighet. Därför finns det fördomar. Därför finns det en oförståelse för en värdeminskning på person. Jag skriver det allmänt.
jag VET att det finns i massor, Det finns personen som inte har en aning om vad DS är för någonting. Vad är det om inte okunskap.
Jag lärde känna en kompis för typ 4 år sedan. Hon hade aldrig varit i närheten av DS personer. Hon hade sina fördomar. Men nu är hon mera kunnig. Hon har mindre fördomar.