Mc Donalds mat
Varför får man alltid kalla pommes och varför ser det ut som de stampat på hamburgaren innan man får den? Detta gör mig irriterad
Varför får man alltid kalla pommes och varför ser det ut som de stampat på hamburgaren innan man får den? Detta gör mig irriterad
En jag känner har jobbat på mcdonalds med och där var det folk som spottade i hamburgarna ibland, och det råkade även droppa spott ur hans mun medan han stekte hamburgare tror jag
Han har svårt för att äta på mcdonalds idag.
Men visst, det är nog inte så på exakt alla hamburgekedjor..
Hörde om ett ställe längs E4an där det var en som hade gått in på toan och ryckt/klippt av lite pubishår, och sedan smygit ner det i salladskaret.. spritt ut det lite snyggt och rört om. Sen hade någon kund kommit och klagat och då njöt han typ.. killen som gjorde det.
Har hört en maaaassa från folk som jobbat på mcdonalds
Eller ja, från hamburgekedjor överhuvudtaget.. inte bara mcdonalds
Skulle jag få kalla pommes eller en oätlig hamburgare skulle jag givetvis genast gå fram till kassan o klaga, har gjort det vid några tillfällen och alltid fått nya pommes eller en ny burgare utan minsta lilla tjafs - svårare än så är det inte
Att personalen på McDonalds skulle roa sig med att spotta i maten osv. är bara skrönor - alltid är det någon kompis kompis som jobbar på McD som sett det
Mohaha
Tro vad ni vill då!
Finns ju många fördelar med att laga mat hemma istället för att gå på sunkställen. Jag går hellre på finare restauranger mer sällan än går ofta på skitställen.
Ja ni, gör som jag istället; Jag har inte ätit på McDonalds på 6 år eller druckit Coca Cola Company drycker heller. Har ni nån aning om vad de gör mot djuren på mcdonalds? Hur deras företag fungerar, historiken och arbetsförhållandena? Maten är ju värdelös, köttet är salt och vattnigt, salladen innehåller 12 (!?) olika kemikalier för att smaka exakt som McDonalds vart du än befinner dig i världen. Jag kollade upp McDonalds, Burger King, Pepsi Co och Coca Cola och det är inga företag jag vill stödja.
Ta och läs Supersize me (alt. se den) och Fast food nation och No Label, så kanske ni ändrar er uppfattning.
Blir alltid lika äcklad av McDonaldsreklamen som lurar in barnen och deras föräldrar, och hatar när dagis också ska ut på utflykt till stan och går på McDonalds!? Blir så matt... Jag menar inte att vara elak mot er som äter på McDonalds, men ta gärna och kolla upp dem och välj sen om ni vill fortsätta. Tro mig, jag kommer aldrig att äta där igen.
kram på er.
Mar1lyn: jag håller med dig om att McDonalds internationellt är ett svinföretag, men det gäller ju även BK, Pepsi, Coca Cola, Wendy's, Pizza hut etc.
Trots ung medelålder på personalen och hög personalomsättning klarar sig McDonalds och andra större kedjor utmärkt i hälsoskyddinspektioner. Värre är det med lokala smårestauranger. Politiskt är dessa små säkerligen godare, men de orsakar många matförgiftningar.
jobbat på både McDonalds o fancy restauranger..
o kan meddela att donkan har mycket bättre koll på mathygienen än restauranger..
så ofta man/kollegor plockade upp från golvet..
bon apetit!
Älskar deras stampade hamburgare...just för att de är så platta!!!
Spottar dem i maten fisbubbla?
Läste här om en larv i hamburgaren också.
www.familjeliv.se/Forum-2-8/m6042001.html