• Dietist Viveca Annell

KICKSTART start 5 september

Välkomna alla nya medlemmar på Allévos viktresa!

Har du påbörjat din viktminskning med en Kickstartperiod? Berätta hur det går, hur du mår och upplever Kickstartperioden.

Jag finns här och ger information och svarar på frågor om Kickstart.

www.allevo.nu kan du läsa mer om Allévometoden.

• Svar på tråden KICKSTART start 5 september
  • Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-07 11:19:48 följande:
    Jag hade tyvärr inte något alternativ. Det var antingen en bar eller vanlig mat. Var ute på jobb och fick bara med en drink. Tänkte köpt en färdig på apoteket men dom hade bara barerna. Så det fick bli en sån. Men jag är sååå sugen på nåt salt nu.. Finns det nåt man kan äta?? Sen funderar jag på när jag ska jobba i helgen. Det är ett ganska krävande jobb, förstör man hela kickstarten om man äter lunch dom två dagarna? T.ex sallad?

Inga problem att du åt en bar. Det var väl jättebra att du åt en bar och inte något onyttigtGlad
    Varför vi rekommenderar endast Allévos Kickstartprodukter under Kickstart beror på att när man endast äter måltidsersättningar, och ingen vanlig mat, är det viktigt att de fem målen med ersättningar ger alla näringsämnen som kroppen behöver. När man äter fem påsar av Kickstartprodukterna är de komplett näringsmässigt för dagens behov.

Visst kan du kombinera Allévo med vanliga måltider. Du bestämmer själv hur du vill lägga upp det. Ät lunch enligt tallriksmodellen så klarar du jobbet i helgen.  

Viktig är att du äter fem eller sex måltider per dag. Mellanmålen är jätteviktiga för att orka och hålla suget borta!

• Dietist Viveca Annell

Fantastiskt roligt att läsa att ni ser resultat på vågen redan!!

Ni är jätteduktiga!!

Glöm inte använda måttbandet också. Mät midja, överarmar och lår. 

• Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-07 16:04:19 följande:
    Jo men då är kickstarten förstörd va?
    Kickstart är ett bra sätt att under ett par veckor helt bryta från gamla vanor och få en snabb start på viktminskningen. Men  Kickstart är inte nödvändigt för att få en bra viktnedgång.
  • Pluffsan

Okej! Jag ska försöka så gott jag kan med bara shakerna. Men jag funderar på ägg.. Kan man äta ett kokt ägg om man blir väldigt sugen? Det är mest protein i det väl?

• Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-07 18:24:11 följande:
    Okej! Jag ska försöka så gott jag kan med bara shakerna. Men jag funderar på ägg.. Kan man äta ett kokt ägg om man blir väldigt sugen? Det är mest protein i det väl?

Ägg är jättebra att äta när du blir sugen. Ägg mättar bra. Äggvitan innehåller protein och äggulan innehåller fett.

• Pluffsan

Godmorgon allihopa!! Idag visade vågen -2kg!! Gud vad kul det är när man ser resultat så snabbt!! Hur går det för er andra?

• Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-09 08:00:29 följande:
    Godmorgon allihopa!! Idag visade vågen -2kg!! Gud vad kul det är när man ser resultat så snabbt!! Hur går det för er andra?

Vilken bra start på viktminskningen,GRATTIS!! Jättebra!!
    Trevlig helg!
Svar på tråden KICKSTART start 5 september