• Dietist Viveca Annell

KICKSTART start 5 september

Välkomna alla nya medlemmar på Allévos viktresa!

Har du påbörjat din viktminskning med en Kickstartperiod? Berätta hur det går, hur du mår och upplever Kickstartperioden.

Jag finns här och ger information och svarar på frågor om Kickstart.

www.allevo.nu kan du läsa mer om Allévometoden.

• Svar på tråden KICKSTART start 5 september
  • Dietist Viveca Annell

Lycka till alla Kickstartare i helgen! Helgen kan vara tuffare än vardagen. Ät dina fem/sex påsar jämnt fördelat över dagen och kom ihåg att dricka mycket däremellan. Knapra lite grönsaker när suget och tuggbehovet blir för stort.
    Ni är jätteduktiga! 

• Pluffsan

Måste bara fråga igen.. :) Jag har ju tänkt att äta riktig lunch i helgen när jag jobbar. Vad bör jag äta? Vilket är bäst? Vad ska jag inte äta?

• Kickiliina

Yes, now we talking... -3kilo..... Nu tutar vi på och ser fram emot veckovägningen på måndag....

Jag kör ju inte ren KS utan äter ett riktigt matmål/dag..... Så jag är mer än nöjd med dom 5 första dagar....

TREVLIG HELG ALLA DUKTIGA!!!   

¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸ Lucas & Liam - Mammas Trollungar ¸.?°´¯) ♥ (¯`°?.¸
  • Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-09 09:20:31 följande:
    Måste bara fråga igen.. :) Jag har ju tänkt att äta riktig lunch i helgen när jag jobbar. Vad bör jag äta? Vilket är bäst? Vad ska jag inte äta?

Var försiktig med fet mat, låt lunchen vara proteinrik, låt halva tallriken bestå av grönsaker och håll ned portionen kolhydrater. Undvik feta dressingar, gratänger, friterad mat, stekt ris, stekt potatis och såser. Ät gärna kyckling (utan skinn), kalkon, fisk, magert kött eller ägg. Drick vatten till måltiden.

• lisalisa

Hejallihopa!

Vad roligt att se att ni har fått så bra resultat flera av er! GRYMT JOBBAT!

Här lades kickstarten ned efter ett par dagar, kände att jag helt enkelt inte klarade av det så nu blir det shakes till frukost och lite mellanmål på förmiddagen. Har flera dagar ätit en tonfiskburk i vatten till lunch, nån vettig och bra middag och en shake på kvällen. Har också köpt allevobars flera gånger och dom mättar min mage mycket bättre än en shake.

Imorgon skall mätas och vägas och det ska bli intressant. Tror inte att jag tappat så mycket viktmässigt men känner mej lite mindre uppsvälld och det är jätteskönt!
    Sen vi började äta lite ordentlig mat härhemma mår vi mycket bättre och är taggade till tusen!

en fråga till Viveca - efter kickstartperioden ( som visserligen inte längre är kickstart) är det då andra Allevoprodukter man kan / får äta?( och i så fall kan få hemskickat)  I så fall vilka? 

Kör hårt allihopa och ha en härlig söndagkväll! :)
    Lisa 

• Pluffsan

Usch.. Vart en jobbig helg tycker jag. Valde ju att äta lunch i helgen eftersom jag jobbat. Men i lördags efter jag hade ätit en lätt kycklingsallad så blev jag superyr och fick ont i magen.. Helt virrig var jag också hela dagen. Glömde saker jag i normala fall inte glömmer. Idag åt jag en kycklingfilé med lite broccoli, morötter, avocado och keso till det. Men jag har varit supertrött... Vad beror det på? Är det bara för att jag har ätit? Och mitt sötsug har varit värre än någonsin.. Vill äta allt jag inte får äta. Och längtar efter att baka. Men jag har inte tagit något trots suget. Imorgon blir det vägning och mätning. Får se om det hänt nåt mer. Känns inte så..

• Dietist Viveca Annell
    lisalisa skrev 2011-09-11 19:58:24 följande:
    Hejallihopa!

Vad roligt att se att ni har fått så bra resultat flera av er! GRYMT JOBBAT!

Här lades kickstarten ned efter ett par dagar, kände att jag helt enkelt inte klarade av det så nu blir det shakes till frukost och lite mellanmål på förmiddagen. Har flera dagar ätit en tonfiskburk i vatten till lunch, nån vettig och bra middag och en shake på kvällen. Har också köpt allevobars flera gånger och dom mättar min mage mycket bättre än en shake.

Imorgon skall mätas och vägas och det ska bli intressant. Tror inte att jag tappat så mycket viktmässigt men känner mej lite mindre uppsvälld och det är jätteskönt!
    Sen vi började äta lite ordentlig mat härhemma mår vi mycket bättre och är taggade till tusen!

en fråga till Viveca - efter kickstartperioden ( som visserligen inte längre är kickstart) är det då andra Allevoprodukter man kan / får äta?( och i så fall kan få hemskickat)  I så fall vilka? 

Kör hårt allihopa och ha en härlig söndagkväll! :)
    Lisa 

Bra beslut att börja äta lite mat kombinerat med Allévo när du kände att Kickstart var för krävande. Och toppen att ni mår bättre när ni äter bättre!

När du kombinerar mat med Allévo kan du välja fritt från Allévoprodukterna. Om barerna mättar bra för dig beställer du dem.

Håller tummen för vägning och mätning visar positiva resultatGlad

• Dietist Viveca Annell
    Pluffsan skrev 2011-09-11 20:33:17 följande:
    Usch.. Vart en jobbig helg tycker jag. Valde ju att äta lunch i helgen eftersom jag jobbat. Men i lördags efter jag hade ätit en lätt kycklingsallad så blev jag superyr och fick ont i magen.. Helt virrig var jag också hela dagen. Glömde saker jag i normala fall inte glömmer. Idag åt jag en kycklingfilé med lite broccoli, morötter, avocado och keso till det. Men jag har varit supertrött... Vad beror det på? Är det bara för att jag har ätit? Och mitt sötsug har varit värre än någonsin.. Vill äta allt jag inte får äta. Och längtar efter att baka. Men jag har inte tagit något trots suget. Imorgon blir det vägning och mätning. Får se om det hänt nåt mer. Känns inte så..

Hoppas dagens vägning visar resultat som du har kämpat! Jättebra att du stod emot sötsaker fast suget var stort. Känn dig jätteduktig!

Jag har inget svar på varför du känt dig extra trött fast du åt lite mat i helgen. Bra val att du åt kycklingfilé, grönsaker och keso. Det är vanligt att tankarna kretsar mycket runt mat när man följer ett viktprogram. När tankar på mat och suget kommer försök att bryta med något: borsta tänderna, ta ett sockerfritt tuggummi eller blunda och ta tio djupa andetag.

Ha en bra dagSolig  

• Dietist Viveca Annell

När suget sätter in

Plötsligt kommer suget efter sötsaker, smörgås eller kanske något salt. Förbered dig för det. Det första du kan försöka med är att vänta ut suget. Titta på klockan, bestäm dig för att det ska gå 10 minuter. Är du fortfarande lika sugen? Många gånger dämpas suget.

Tips när suget sätter in:

Ta ett sockerfritt tuggummi eller borsta tänderna. Med fräsch smak i munnen är det lättare att avstå från att äta något. Obs; var lite försiktig med att tugga tuggummi för ofta. Hungerkänslorna kan öka av tuggummituggande.

Drick något varm.

Köp hem morötter, blomkål, gurka, stjälkselleri, cocktailtomater, paprika, champinjoner eller andra grönsaker du tycker om. Skär stavar av gurka, morötter, paprika och bryt små buketter av blomkål. Lägg i en skål med kallt vatten i kylen. Då är de riktigt krispiga att äta och du kan snabbt plocka fram grönsaker när suget sätter in.
  • Pluffsan

Vikten har stått still sen i torsdags. Men 2 kg på en vecka får man väl ändå vara nöjd med. -5 cm på magen. Det är väl också helt okej. Men jag tror också att jag kommer äta ett mål mat om dagen i alla fall. Vilket mål är bästa att byta ut? Kollade lite på eran hemsida lite vad man kan äta och så. Men är det någon fara att använda mer "naturliga" råvaror? Typ bregott istället för lätt och lagom och vanlig grädde istället för matlagningsgrädde osv. Finns det några bra tips på recept?

Svar på tråden KICKSTART start 5 september