• Anonym

Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...

Jag och min jobbarkompis fick barn samtidigt o vi står varandra ganska så nära. Men nu känns det bara så olustigt för oss båda.

Hon fick nog världens sötaste lilla unge o det kan jag säga med handen på hjärtat. Han är halvasiat, har stooora mörka ögon, långa mörka ögonfransar o ett leende som får vem som helst att smälta. Min son är såklart världens finaste för mej, men om jag ser bortom det så är han ju en mer medelmåttig bebis. Bleka färger, inget hår alls på huvudet (kompisens har massor), o en bullig liten panna.

Jag vet att han inte är världens sötaste för andra. Men det blir så tydligt ibland o det gör oss båda illa till mods. Igår var vi o hälsa på på jobbet o alla satt o gulla med kompisens barn, åade o ojade, tog en massa bilder o ville hålla. Sen såg dom min son o då var det mer som "är du också här" o så gullade dom med honom bara för att.

Både jag o kompisen märkte det o vi gick därifrån gansa fort. Vi pratade om det o det är ju liksom inte hennes fel o det är inte hennes son fel, det är ju omgivningen som gör fel tycker vi. Det känns bara så tråkigt att min son ska vara femte hjulet när vi är tillsammans. Min kompis gör såklart ingen skillnad på barnen, hon gullar ju lika mycket med min son o är helt galen i honom. Men just när vi är ute med barnen så får ju den ena mycket mer uppmärksamhet än den andra...

Hur hanterar man det här?

• Svar på tråden Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...
  • Anonym

Jag skulle vara glad om jag vore dig. Jag känner ständigt att jag måste skydda min bebis från omgivningen. Hon är en söt unge och väldigt social. Hon ler mot alla och har stora blå ögon och rött hår. Folk blir som galna och ska busa med henne och få henne att skratta. På kvällen när vi kommer hem så är hon överstimulerad och olycklig

Din unge är sötast i världen för dig, det är bra nog tycker jag. Och så slipper du all onödig uppmärksamhet. För om du tänker på det så handlar det väl mer om att DITT ego blir sårat när folk inte tycker din son är lika söt? Han bryr sig väl inte

• viseversa

Ts jag tror din bebis är underbart fin och jag hade gärna gullat med honom. Gullar med alla bebisar! 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-07 10:28:06 följande:
    Äh, skit i det! Livet är inte rättivst.
    Oftast så blir söta småbarn fula som vuxna;) och fula ungar blir svanar. Det stämmer ganska ofta. Brorsan var liten och näpen med blonda lockar, själv var jag rakhårig mager med tandställning till öronen. Nu är jag lång och välbyggd medan han är råttfärgad och lite överviktig. VI ÄLSKAR VARANDRA ÄNDÅ, MEN ROLLERNA SKIFTAR.
    Det där stämmer ju inte. Och du hade knappast tandställning som bebis

Jag var en supersöt bebis, ganska söt som barn, FUL som tonåring och snygg som vuxen kvinna.
  • Modesty Blaise
    Anonym (..) skrev 2011-09-07 10:34:17 följande:
    oj, typiskt, då kommer mina barn växa upp å bli fula då dom, båda 2 är nåt utöver de vanliga... (inte bara jag som tycker de, är jag i ett köpcentrum så är de folk i varje butik vi går in i som kommenterar hur söta dom är) 
    Själv brukar jag prata med, uppmärksamma, skoja med och allvarligt svara på barns frågor (om och när barn vill) för att de är så härliga och inte för att den ena ser ut på något sätt som den andra inte gör. Utseende är ju helt fantastiskt oviktigt. 

Har aldrig ens reflekterat över att människor skulle ha en åsikt om mina barns utseenden.  
  • Druantia

Jag tycker inte att det är speciellt sött med en massa hår på bebisar. Ser mest creepy ut faktiskt... Skit i vad andra tycker. Din son är givetvis tvärsöt. Punkt!

• Anonym (Tvärtemot)
    Modesty Blaise skrev 2011-09-07 10:42:27 följande:
    Själv brukar jag prata med, uppmärksamma, skoja med och allvarligt svara på barns frågor (om och när barn vill) för att de är så härliga och inte för att den ena ser ut på något sätt som den andra inte gör. Utseende är ju helt fantastiskt oviktigt. 

Har aldrig ens reflekterat över att människor skulle ha en åsikt om mina barns utseenden.  
    Samma här.. jag har då aldrig tänkt på att männsikor tycker något om mina barns utseenden.. Helt sjukt.. Sluta bry er om vad andra tycker, bry er om era vackra, roliga, duktiga, bastaste barn istället.
  • ius lexis
    Druantia skrev 2011-09-07 10:44:23 följande:
    Jag tycker inte att det är speciellt sött med en massa hår på bebisar. Ser mest creepy ut faktiskt... Skit i vad andra tycker. Din son är givetvis tvärsöt. Punkt!
    Ja, faktiskt! Man tror att de är äldre än vad de är. 
    ts, skit i dem, sedan undrar jag vad det är för omgivning du har för detta har jag aldrig varit med om. Det låter ju helskummt att utesluta en liten bebis.
  • Anonym
    Men tack för den
    Jag rår lika lite för att mitt barn har hår som ts gör att hennes inte har det. Om vi nu ska prata om att alla bebisar är olika så behöver man ju inte racka ner på bebisar med hår för det...
  • viseversa
    Varför är det inte fint med hår? Min son har massa hår och jag tycker han är väldigt fin.Ser inte det minsta creepy ut. Däremot helt flintskalliga barn som är genomskinliga så man ser alla ådror under huden på huvudet. DET om något kan se lite creepy ut.
  • Druantia
    viseversa skrev 2011-09-07 10:50:23 följande:
    Varför är det inte fint med hår? Min son har massa hår och jag tycker han är väldigt fin.Ser inte det minsta creepy ut. Däremot helt flintskalliga barn som är genomskinliga så man ser alla ådror under huden på huvudet. DET om något kan se lite creepy ut.
    Jag kan tycka att det ser lite otäckt ut med bebisar som har en massa hår. Lite hår är väl inget, men en massa... Ser ut som någon tagit på en peruk tycker jag. Jag pratar småå bebisar.
Svar på tråden Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...