• Anonym

Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...

Jag och min jobbarkompis fick barn samtidigt o vi står varandra ganska så nära. Men nu känns det bara så olustigt för oss båda.

Hon fick nog världens sötaste lilla unge o det kan jag säga med handen på hjärtat. Han är halvasiat, har stooora mörka ögon, långa mörka ögonfransar o ett leende som får vem som helst att smälta. Min son är såklart världens finaste för mej, men om jag ser bortom det så är han ju en mer medelmåttig bebis. Bleka färger, inget hår alls på huvudet (kompisens har massor), o en bullig liten panna.

Jag vet att han inte är världens sötaste för andra. Men det blir så tydligt ibland o det gör oss båda illa till mods. Igår var vi o hälsa på på jobbet o alla satt o gulla med kompisens barn, åade o ojade, tog en massa bilder o ville hålla. Sen såg dom min son o då var det mer som "är du också här" o så gullade dom med honom bara för att.

Både jag o kompisen märkte det o vi gick därifrån gansa fort. Vi pratade om det o det är ju liksom inte hennes fel o det är inte hennes son fel, det är ju omgivningen som gör fel tycker vi. Det känns bara så tråkigt att min son ska vara femte hjulet när vi är tillsammans. Min kompis gör såklart ingen skillnad på barnen, hon gullar ju lika mycket med min son o är helt galen i honom. Men just när vi är ute med barnen så får ju den ena mycket mer uppmärksamhet än den andra...

Hur hanterar man det här?

• Svar på tråden Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...
  • viseversa
    Druantia skrev 2011-09-07 10:51:24 följande:
    Jag kan tycka att det ser lite otäckt ut med bebisar som har en massa hår. Lite hår är väl inget, men en massa... Ser ut som någon tagit på en peruk tycker jag. Jag pratar småå bebisar.
    Ha ha jag som tycker det är såå fint. Såg en unge häromdagen som var lika gammal som Odin. Men i gämförelse var Odin flintis. Ungen hade sån enorm kalufs med mörka lockar att jag bara stirrade. Det var väldigt vackert. Lallafall tycker jag det!!
  • Druantia
    viseversa skrev 2011-09-07 10:53:45 följande:
    Ha ha jag som tycker det är såå fint. Såg en unge häromdagen som var lika gammal som Odin. Men i gämförelse var Odin flintis. Ungen hade sån enorm kalufs med mörka lockar att jag bara stirrade. Det var väldigt vackert. Lallafall tycker jag det!!
    Ja det är olika. :) Tycker inte heller det är sött när ådrorna syns i huvudet... Lite lagom ska det vara.
  • Anonym

Kolla Ebba Von Sydows lilla tjej Marianne. Hon har MYCKET hår (hon är två veckor äldre än min bebis).

Min unge har lagom mycket hår, inte så man kan sätta upp det men tillräckligt för att täcka hela huvudet och ligga på kragen

• Anonym

Klart att din son är sötast i världen i dina ögon och så ska det ju vara. 
    Har ett par tvillingar som är som din son dvs nordiskt bleka, bullig panna och lite hår. Trots det blir det ett jäkla ståhej varenda gång jag är ute med dem för att de är enäggstvillingar, kan ärligt talat säga att ibland önskar jag att folk ville lämna tjejerna ifred och låta bli att glo på dem. Alla bebisar är söta och trots att de inte har de där gulliga dragen som du beskriver att din arbetskompis bebis har, mina syskonbarn är halvasiater och såg också ut sådär som bebisar så är de finast i världen för mig och deras pappa och det räcker.
    Människan är tydligen skapt för att dras till det mera ovanliga och trots allt är det viktagast att DU älskar DITT barn inte vad andra tycker. 

• Litet My
    Anonym skrev 2011-09-07 10:49:15 följande:
    Men tack för den
    Jag rår lika lite för att mitt barn har hår som ts gör att hennes inte har det. Om vi nu ska prata om att alla bebisar är olika så behöver man ju inte racka ner på bebisar med hår för det...
  • viseversa
    Anonym skrev 2011-09-07 10:57:38 följande:
    Kolla Ebba Von Sydows lilla tjej Marianne. Hon har MYCKET hår (hon är två veckor äldre än min bebis).

Min unge har lagom mycket hår, inte så man kan sätta upp det men tillräckligt för att täcka hela huvudet och ligga på kragen
    Odin har inga polisånger. Han har nu något som ser ut som en blandning av moikanfrisyr och hockyfrilla=). ha ha ser lustigt ut. Uppe på huvudet är det säkert 10cm långt. I nacken ca 7-8cm långt. Dock ligger det ner på huvudet och lockar sig så det ser inte så långt ut. Men några polisånger har han inte=). Jo små små fjun men inget att skryta med
  • Druantia
    Anonym skrev 2011-09-07 10:49:15 följande:
    Men tack för den
    Jag rår lika lite för att mitt barn har hår som ts gör att hennes inte har det. Om vi nu ska prata om att alla bebisar är olika så behöver man ju inte racka ner på bebisar med hår för det...
    Nej det var dumt av mig att skriva så. Men jag ser mig själv som bebis, jag hade mycket hår. Och jag var ingen vacker bebis! Kanske inte bara berodde på håret iofs. :P Inte meningen att någon skulle ta illa upp.
  • Girlinthecity

Ja, hur ska man hantera det? Tyvärr ser världen ut så. Se bara här på FL där det just nu pågår en tävling över COOLASTE barnet med glasögon, där alla högljutt beskriver den sötaste, alltså den med minst röster = minst söt, eller minst cool som dom försvarar det, som att det skulle vara bättre? Man skulle hoppas att vuxna människor har mer förstånd, men tyvärr. Enda fördelen är väl att alla inte behöver gulla och hålla på med din bebis, utan att han får vara ifred. Och eftersom vi bedömmer utseende hela livet kommer nog den andra bebisen med asiatiskt ursprung senare i livet få höra annat än att han är så söt och gullig, tyvärr.

• Sum quod sum

Självklart är ditt barn sötast enligt dig. så är det ju. Ibland önskar jag att min son inte väckte uppmärksamhet för alla vill pilla från alkoholister till äldre och även tonårskillar.
    Jag ser inte vad andra ser, för mig är han den finaste. Men när vi är med andra barn så får de massor av uppmärksamhet av mig. Jag hade nog sagt ifrån om de på jobbet hade gjort så och enbart gullat med mitt barn.
    Han har mandel formade ögon som mig ( nordafrikanskt påbrå) och gråblå ögon med långa svarta ögonfransar. 
    Och han har lite hår på huvudet, bara så det täcker.

• Anonym

En halvasiat kanske blir tämligen kort som vuxen. Hur kul är det? Din son, som jag förmodar är etnisk svensk, kanske istället blir en sådan där lång och ståtlig kille som tjejerna suktar efter. Som sagt, rollerna skiftar.

Svar på tråden Min son är tydligen inte lika söt som kompisens son...