• Super blondinen

3år dricka kaffe ok?

Hej va hem till en vännina igår och såg då att hennes dotter tog hennes kaff mugg o drack ur.
    Sa till vänninan om det hon sa bara att hon brukar göra så och at det va ok.

Vad tycker ni?
    Mitt barn får i alla fall vänta ett tag till.

• Svar på tråden 3år dricka kaffe ok?
  • viseversa
    CallGirl skrev 2011-09-08 10:43:49 följande:
    Jag tror att cola har svagare koncentration av koffein per dl, men ett barn får ju ofta dricka flera dl cola jmf med kaffe.
    Japp ett helt glas kan dom slurpa i sig. men ger man en mun kaffe ropas det nästan soc runt en=). ha ha snacka om dubbelmoral.
  • Tummelisa
    viseversa skrev 2011-09-08 10:26:37 följande:
    Men gud vilket rabalder det är kring barn och kaffe. Men ger man en 3 åring cola ibland är det inte alls konstigt tydligen. ÄVEN fast cola innehåller minst lika mycket coffein som kaffe och DESSUTOM en MASSA socker färgämnen och även alkohol. Det ni=). Men då är det inge konstigt alls tydligen. hmmm hur hänger det ihop?? Någon som kan svara?
    Hur mycket alkohol är det i cola då? Vet att det finns alkohol i en del livsmedel, tex fil, men ´jag är nyfiken på att höra vilka mängder det rör sig om?
    Jag ger inte vår son varken cola eller kaffe bara för att förtydliga.
  • BrödernaBus

Vår son på drygt 2½ år smakar både Cola, te och kaffe - han tycker det är gott men får bara 1-2 klunkar nån gång då och då.

Syrrans barn som är 5 och 6 år dricker däremot kaffe - ibland med och ibland utan mjölk. Det har dem gjort sen dem var runt 3 år tror jag och det blir väl kanske nån gång på helgen så det är inte varje dag. Och det är inget fel på dem! (Och läsk dricker dem inte överhuvudtaget (jo avslagen cola om dem är magsjuka))

• viseversa
    Tummelisa skrev 2011-09-08 11:01:42 följande:
    Hur mycket alkohol är det i cola då? Vet att det finns alkohol i en del livsmedel, tex fil, men ´jag är nyfiken på att höra vilka mängder det rör sig om?
    Jag ger inte vår son varken cola eller kaffe bara för att förtydliga.
    det är minimini lite. Men det är ju också stor rabalder runt=)
  • Loriyana
    viseversa skrev 2011-09-08 10:45:25 följande:
    Japp ett helt glas kan dom slurpa i sig. men ger man en mun kaffe ropas det nästan soc runt en=). ha ha snacka om dubbelmoral.

Min dotter är 4.5 år och har aldrig druckit läsk. Däremot har hon fått prova kaffe.
  • viseversa
    Loriyana skrev 2011-09-08 11:40:59 följande:
    Min dotter är 4.5 år och har aldrig druckit läsk. Däremot har hon fått prova kaffe.
    Oh nooooo hur KAN du låta henne smaka kaffe?? det är ju LIVSFARLIGT vet du va!?
  • Moflo

Alltså jag tänker att mina barn är nog uppe i varv ändå, utan varken cola eller kaffe, men visst har de väl fått smaka både och.
    Men att ge kaffe på daglig basis känns rätt onödigt, varför liksom?

• snooslove

Min dotter har smakat på kaffe sen hon va 2 år. Hon älskar det men blir bara när jag dricker det eller är på kalas och det är väl 3 gånger i halvåret :D.. Man märker att hon får en kick utav de. Men jag anser att dte är inget farligt sålänge de inte är 3 koppar om dagen :D.. 

Bloggar på www.mammatillnelly.blogg.se 

• annamariahelena72
    Moflo skrev 2011-09-08 12:12:27 följande:
    Alltså jag tänker att mina barn är nog uppe i varv ändå, utan varken cola eller kaffe, men visst har de väl fått smaka både och.
    Men att ge kaffe på daglig basis känns rätt onödigt, varför liksom?
    Men är det nån här som har skrivit att de ger sina barn kaffe varje dag??  Det kan vara många andra saker som vi stoppar i barnen varje dag som säkert inte är så nyttiga utan att man ens vet det..
  • MarrebarreW

Nä jag låter inte min 3,5 åring smaka kaffe, och absolut inte cola! Te däremot dricker hon, med honung i. Fats jag har köpt koffeinfritt sen hon började vilja dricka en hel kopp. Jag tycker inte det är hela världen om hon skulle vilja smaka mitt kaffe, men det är inte heller så att jag frågar henne. Hon har doppat kex i mitt kaffe nån gång och då grinat illa. Så jag tror inte hon blir nån kaffedrickare än på ett tag...

Svar på tråden 3år dricka kaffe ok?