• Super blondinen

3år dricka kaffe ok?

Hej va hem till en vännina igår och såg då att hennes dotter tog hennes kaff mugg o drack ur.
    Sa till vänninan om det hon sa bara att hon brukar göra så och at det va ok.

Vad tycker ni?
    Mitt barn får i alla fall vänta ett tag till.

• Svar på tråden 3år dricka kaffe ok?
  • Moflo
    annamariahelena72 skrev 2011-09-08 12:29:47 följande:
    Men är det nån här som har skrivit att de ger sina barn kaffe varje dag??  Det kan vara många andra saker som vi stoppar i barnen varje dag som säkert inte är så nyttiga utan att man ens vet det..

Nej, det är ingen som skrivit att dem ger sitt barn kaffe varje dag, men utifrån TS så tolkar jag det som att väninnans unge brukade smaka/dricka kaffe rätt så ofta, kanske dagligen, kanske en gång i veckan, vad vet jag. Det var bara min tolkning! Ingen som behöver känna sig angripen.
  • Loriyana
    viseversa skrev 2011-09-08 12:07:12 följande:
    Oh nooooo hur KAN du låta henne smaka kaffe?? det är ju LIVSFARLIGT vet du va!?

Jag vet! Hemsk mamma jag är :P

Fast det värsta var nog en gång när vi skulle fira att min bror fått barn. Pappa korkade upp en flaska champagne och hällde upp åt alla. Min dotter fick juice. Men så tog hon mitt glas och svepte det!!!! Erkänner att första tanken var "tusan också! Inte min Veuve Cliqoue!!" och sen sekunden efter "oj hoppas hon är ok!"  
  • LNE

Min dotter på 15 månader har smakat kaffe... ex igår så stoppade hon ner en majskrok i min mugg med kaffe och sedan åt den..

Jag började dricka kaffe vid 7 års ålder, min bror tror jag var 4 år.

Men ge sig in i en sådan här diskussion är bara onödigt eftersom vi är vissa som tillåter och andra som inte gör det.
    Sen att folk ska kasta skit i ansiktet på dem som tillåter är ju bara en vanlig dag på familjeliv! 

• sötis mamma

gillar barnen kafffe så låt dom drika min vännina i älmhult har 1 3 åring som driker kaffe

• seandra82

kanske inte så lämpligt . oavsett koffein el ej. när min unge blir 18 får han/hon bestämma sj om denne vill dricka kaffe

• Dieselmom

i vissa länder dricker barn espresso sen barnsben...Det vi "tror" är "rätt" behöver ju inte vara sant.

• sarsparis

Kaffe är ju inte sämre än tex cola och det ger föräldrar sina barn gladeligen,......Min son är en kaffedrickare, han får lite kaffe och mycket mjölk på helgen,  det är nästan så han får på kaffekokaren också..... 

• Lia och bäbisen

Min dotter brukar få sistan på min kalla caffe latte, sån där onyttig variant man köper färdig i affären...och hon brukar även få smaka några skedar av min vanliga latte om vi fikar på stan, hon gillar dock mest skummet på toppen!

Men hon skulle inte få en hel kopp kaffe nej, och inte var dag, absolut inte. Vi snackar kanske en gång i månaden. Personligen tycker jag dte är värre med cola jag med precis som några andra och det har hon ännu inte fått smaka, hon är 4,5 år.

• Isabelle08

Min dotter älskar kaffe, men hon får bara smaka på en liten sked. Jag har bara vispgrääde i och det gillar hon.
    Men personligen tycker jag väl inte att barn ska sitta och dricka en mugg kaffe förrän de blir mycket mycket äldre, typ högstadiet = )  Flört

Svar på tråden 3år dricka kaffe ok?