Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Visst kostade väl dashen också 50$? Plus 18 i frakt? Kolla kursen på www.forex.se men alltså, över några 700 kr ska det inte bli! Tullen lägger på 25% på varans värde i moms, och sen tar posten ut en avgift på typ 60 spänn. Någon sa att det är faktisk TULL på textil, men jag undrar om det verkligen stämmer i detta fallet. Tror hon skrev att det är 10% på varans värde.

18 dollar i frakt
    50 dollar för väskan
    +25% av varans värde
    +kanske 10% av varans värde
    + ca 60 kr i avgift

Jag orkar inte räkna.

• Blue Vapor

Jaaaaa... jag hade velat peta på den ascoola isblå historien..eller athletic... eller nautica....

Jag får hardcore-pimpa min svarta reflection istället då! *Letar fram strassen ur pysselhörnan....*

• Blue Vapor

*fattar inte varför FL inte fattar stora bokstäver nu för tiden??* GRATTIS Nuk stod det och en _glad_ gubbe

• Blue Vapor

Vi kommer köra åkpåse och bigg fleeceoverall! En liten kudde köpte jag igår också - thats it. Tja några kläder lär den få inunder också Bf 21 mars.....

• Blue Vapor

Jag har tänkt på en sak.....
    Jag försökte fråga om bärsele under just "bärsjal/bärsele" för ett tag sedan - och fick BARA höra hur KASS det var, och att jag självklart skulle köpa en sjal istället för den var så hyperergonomisk. Må vara hur det vill med den saken, det jag däremot har funderat vidare på är, att jaha, så i det fallet man BÄR barnet så är folk oerhört snara med att gasta om ergonomi, men då frågar jag mig - vad har den större delen av de föräldrarna för VAGN då??? Då är det baske mig inte viktigt att tala om ergonomi inte, nej då ska det vara svenssonbilligt och lagomt och smälta in. Eller gärna ett gammalt velourskepp från tider då ordet ergonomi inte ens fanns i SAOL....

Vi har köpt en bärSELE nu, och hoppas såklart att den ska vara bra både för oss och för bebisen, vi tycker att den verkar vara det i alla fall, vi kände oss inte bekväma med en sjal. OCH vi har köpt en VAGN som är bra både för oss som användare och ergonomisk för bebben.... Vem får pisk? Jo, jag.

Bara en liten reflektion....

• Blue Vapor

Ja precis, alla har vi ju tänkt olika för vad man använder mest och så, men ÄNDÅ så är det ju så att "ergonomisk vagn" - guuuuuuuuuuuuuud, vaddå ergonomisk, hur vet man det? Det SER ju så obekvämt ut för lilleman, det är ju inte myyyysigt" och så bärsjal -"det är SÅ ergonomiskt, jätteviktigt, annars AVLIDER mitt barn"

Äh, jag vet inte vart jag vill komma med det, men jag tycker bara det är ögonbrynshöjande.... ergonomisk vagn -urlöjligt, själviskt och trendigt, medan en ergonomisk sjal - det bästa du kan göra för mänskligheten Om jag ska generalisera lite

• Blue Vapor

Hehe, nä jag fick pisk på finger'n då jag frågade om Babybjörn vs Red Castle under rätt forum - hade lika gärna kunnat börja sjunga en kristen psalm i moskén (och jag har inte ett smack emot folk som har en sjal för att det funkar bäst för dem, så länge de låter mig ha det jag vill )

Näbb stängd, por favor- ska jag baske mig trycka upp på små knappar och dela ut till folk som lägger sig i!

• Blue Vapor

Några hade ju frågor!

Fleecen på sommaren - vad jag vet så är det inte för varmt, men man kan ta ur fleecen ur sittdelen om man vill?

Sittdel från vilken ålder - precis samma rekommendationer som för alla sittdelar, runt 6 månaders ålder. Men där är det ju väldigt olika hur långt barnet kommit i fysiken, vissa bebisar vägrar ju ligga längre än till de är runt 4 månader.

Har säkert missat något nu....

• Blue Vapor

Gomorrn! Blev just väckt av nån galning som ringde på min MOBIL och ville sälja nåt urviktigt..... han fick tag i helt fel person, kan jag säga - en svintrött gravido som vaknat fyra miljarder ggr under natten. Täppt, förvärkar (I think??), bäckenont, svettats, behövt byta sida

Ang sjalarna - APSELUT förstår jag att sjalar visst det är bra, det var inte så jag menade! Det jag inte fattar är varför det så sanslöst kategoriskt ylas om hur DÅLIGT det är med allt annat än en sjal, samt hur ohyggligt SUPERONÖDIGT och snobbigt det är att köpa sig en vagn som råkar vara bekväm både för förälder och ergonomisk för barnet!

Och, ja precis Tummy, det var nog det jag anade, att de flesta bär mer i sjal "därinne" än kör vagn. Men de allra flesta föräldrar kör nog mest vagn och har bärsele(okej och sjal då) som ett skoj/bra/mysigt/smidigt komplement under en begränsad tid. JAG har i alla fall inga illusioner om att bära mitt barn någon längre tid under uppväxten. Det blir nog en liten krock där, redan i grundtanken.

Som sagt, det enda jag reflekterade över eg, var det kategoriska ylandet

Om en vecka får vi hämta vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagneeeeeeeeeeeeeeen. Den snobbiga och BRAIGA vagneeeeeeeeeeeeeen! *steppar*

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III