Inlägg från: Blue Vapor |Visa alla inlägg
  • Blue Vapor

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Meandmyfamily - det var tråkigt att du tog illa vid dig, men jag tyckte ärligt att det VAR en underligt formulerad annons. Som du själv säger - det sker extremt många stölder av dyra barnvagnar i Sthlm för tillfället! Det har t o m varit någon här inne i på FL i höstas som sålde en BB till en tjej och försvann sedan både härifrån, och utan att lämna kvittot några dagar senare och utan att höra av sig per telefon (sa att sambon blev skickad/mobil borttappad osv) så SÅ konstigt är det kanske inte att man blir lite misstänksam.

"att ni ofta snokar i andras annonser" - du, en sån kommentar tar JAG illa vid mig av! Med tanke på att man faktiskt inte KAN åberopa "köp i god tro" längre, så kollar jag gärna annonser som låter underliga, innan jag tipsar andra! Och ja-a, jag mailade säljaren i den andra annonsen du talar om, DELVIS för att jag faktiskt undrade varför man säljer en BB som är så pass lite använd som 2 veckor - hade säljaren varit grymt missnöjd så kan jag ha haft nytta av att få veta det, eftersom jag inte fått min vagn än! Och delvis för att hela scenariot med dubbla vagnar lät väldigt konstigt - och gör fortfarande. Om säljaren nu inte velat svara så hade han ju inte behövt det Vad var det som inte var schysst egentligen? Det snackas så übermycket skit om kreti och pleti i varenda tråd på det här forumet, så jag tycker inte att en kort "diskussion" om en annons är särskilt allvarlig... men det är jag det.

• Blue Vapor

Äsch, inte har dina säljchanser blivit förstörda av att vi här såg din annons och pratade om den? Hade du formulerat den annorlunda så hade åtminstone inte jag ens reagerat! Och ärligt talat - SÅ himla vitt spridd är varken Familjeliv eller den här tråden bland blivande barnvagnsköpare. Men om nu någon SETT det, så är ju alla deras ev tvivel borta vid det här laget, eller hur?

Jag är ledsen att jag tog i här ovan, gillar inte att bråka, men jag blev faktiskt OCKSÅ arg. Och nu är det ju så att vi här inte känner varandra per telefon eller mail, utan just via den här tråden - då blir det ganska självklart att man diskuterar saker i tråden också.

Jag är ledsen att du tog illa upp, men jag tycker faktiskt itne att det var så jättekonstigt att vi reagerade på din annons. Hoppas att du fortfarande har lust att hänga här, det brukar verkligen inte vara något tjafs här inne i tråden annars.

• Blue Vapor

meandmyfamily - ja, du har kanske rätt, det är kanske "större" än man kan tro.... Aja, hoppas du får vagnen såld i alla fall

Tummy - oh, va skoj!!! Jag har bestämt att om det kommer ut en liten tjej så ska vi köpa till en rosa topp, eller.............. hm, ELLER så blir det nog en orange...eller nä det blir det inte alls det, för den kommer inte passa ihop med vår orangea skiphop ju Vilka problem Vi kanske måste få köpa en grå skiphop då ändå, och sen toppar.... ELLER så pimpar vi med en åkpåse i flashig färg till vintern *ASG*

Glöm vad jag just kom fram till, jag kom inte fram till nåt öht.

• Blue Vapor

Hej hopp!
    Jag har varit bortrövad till Hasseluddens Yasuragi över hela helgen - det var heeeeeeeeeeeeelt underbart! Borde vara LAG på att alla höggravida måste åka dit! Har badat i varma källor, tvagat mig, simmat, ätit SÅ god mat, proppat frukt och frukostbuffé, frossat i juicer, provat Do in, Qi gong och Zen-meditation.... moaaaaaaaaaaaaaah! Sambon hade bokat in en mammabehandling ät mig i lördags också - WOW. Inpackning och massage av magen, detsamma med benen, ansiktsmassage och behandling, och så massage ner över hela axelpartiet.... lövli!

I övermorgon onsdag hämtar vi så äntligen vagnen!!

• Blue Vapor

Äääääääääh... helt UNDERBARA kommentarer! Både de positiva och de bisarrt dåliga!

• Blue Vapor

Depsin - tyvärr så har jag inte någon riktig koll på vad som är rimliga priser på begagnade BBs..... Camen är ju så ny, så det är sällan de dyker upp, men tja, vad kan de ligga på..? 6-7000 kanske??? Vet verkligen inte. Frogen och geckon har jag inte kikat på alls... inte i beg-prisväg i alla fall. Sorry att jag inte är till bättre hjälp, men du får säkert bättre svar under dagen/kvällen!

Jagotösen - jepp, roligare färger vill jag också ha! Typ isblå och lime å så.......

• Blue Vapor

*lycklig*

Jag lyckades stanna kvar på visningen av förlossningen idag, utan att få panik, så det är jag jättejätteglad över! Och sen SEEEEEN, ringde vi till Barnbutiken och frågade ifall vi kunde komma redan idag och hämta vagnen, och se det KUNDE VI!

Så nu har jag en språjlans ny BB Cam i grå/svart liggandes i kartong här i vardagsrummet, och jag har just pillat mig igenom Maxi Cosin Ska pilla på vagnen senare i kväll, måste på äckligt Brf-möte om exakt.... 12 minuter..

Men VET ni??????
    Jag frågade killen där om de nya hjulen. Och VET ni?? Den ENDA skillnaden, och då menar jag DEN ENDA SKILLNADEN på de gamla och de nya skandinaviska, äro: att man tagit bort det "lägsta" hacket. För det VAR faktiskt så att det hela berott på att fjädringen var TOTALT fel inställd pga att testarna inte följt instruktionerna. SUG PÅ DEN! Plus att de kört den rätt på i typ 70 kmh på terrängbanan(det med just 70 kmh kan man ju kanske ta med en nypa salt, men det var det han sa i alla fall) och i kyla då. Och båda de som jobbade där ikväll sa att det är en helt OSANNOLIK /never heard of ny och lång garantitid på hjulen, och det lämnar inte en tillverkare utan att vara helt säkra på att det inte ens behövs. Precis som jag sagt. Hehe. Jag är inte ett DUGG/SMACK/JOTA ens mini-orolig nu över de gamla hjulen.

Nu måste jag kilaaaaa! Sen ska här monteras! Då kanske jag kommer att behöva er proffshjälp, tjejer!

*så GLAD*

• Blue Vapor

Lilla Sanna - oh! Det med kromen sa han på Barnbutiken inte något om! Najs!

MUM2B - jag TROR att andra som köpt sin vagn på samma sätt som du, har mailat Bugaboos svenska kontakt och fått svaret att de kan höra av sig med serienummer eller något liknande, så ska de få hjulen direkt därifrån...eller ifall de skulle få hämta i butik här i sverige efter att ha fått något speciellt besked eller nåt.... Det skulle i alla fall inte vara något problem.

*så trött*
    Nu måste jag svida om till bekvämare kläder och börja montera!

• Blue Vapor

Pixibelle - oh GRATTIS !!!!

Jag har inte monterat vagnen än *snyft* En grunkamoj hade gått sönder i kartongen.... trist! Antagligen har låddan trillat ner från högt uppe under transporten, för den var lite skavankad i ena hörnet. Och då hade den fallit så olyckligt att en av "piggarna" som man sätter liggdel/sittdel på hade fått ta hela stöten och gått sönder lite Men jag ringde direkt i morse till butiken, så de skulle fixa en ny på en gång från lagret så det är bara för mannen att hämta under dagen. SEN får jag montera!

Men SUR blev jag.......

• Blue Vapor

JagoTösen - nope, inte vad jag vet! Men jag är bra sugen! Jag såg en sån på Svenskt Tenn i somras, men jag kommer inte ihåg vad det exemplet kostade......

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III