Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Meandmyfamily - det var tråkigt att du tog illa vid dig, men jag tyckte ärligt att det VAR en underligt formulerad annons. Som du själv säger - det sker extremt många stölder av dyra barnvagnar i Sthlm för tillfället! Det har t o m varit någon här inne i på FL i höstas som sålde en BB till en tjej och försvann sedan både härifrån, och utan att lämna kvittot några dagar senare och utan att höra av sig per telefon (sa att sambon blev skickad/mobil borttappad osv) så SÅ konstigt är det kanske inte att man blir lite misstänksam.
"att ni ofta snokar i andras annonser" - du, en sån kommentar tar JAG illa vid mig av! Med tanke på att man faktiskt inte KAN åberopa "köp i god tro" längre, så kollar jag gärna annonser som låter underliga, innan jag tipsar andra! Och ja-a, jag mailade säljaren i den andra annonsen du talar om, DELVIS för att jag faktiskt undrade varför man säljer en BB som är så pass lite använd som 2 veckor - hade säljaren varit grymt missnöjd så kan jag ha haft nytta av att få veta det, eftersom jag inte fått min vagn än! Och delvis för att hela scenariot med dubbla vagnar lät väldigt konstigt - och gör fortfarande. Om säljaren nu inte velat svara så hade han ju inte behövt det
Vad var det som inte var schysst egentligen? Det snackas så übermycket skit om kreti och pleti i varenda tråd på det här forumet, så jag tycker inte att en kort "diskussion" om en annons är särskilt allvarlig... men det är jag det.