• magoo

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Jo men det blir ju en annan belastning på hjulen då, än med sittdelen bakvänd. Barnets tyngd kommer ju på själva hjuluppsättningen då. Kanske varf det som hände i det omtalade testet??? De hade för mycket tyngd i sittdel och dessutom framåtvänd och på det låste framhjul... spånar bara.

• magoo

Jarnis: även jag har köpt min i holland.Mailade Natali på bugaboo och hon lovade att svara i morgon, hon skulle kolla upp det. hoppas det funkar för oss med!

Snart tre: Väldigt bra skrivet!

• magoo

Tummy:
    Jag väntar också på svar från bugaboo men ej hört nåt. Mailade du den svenska kontakten, eller nån annan?

• magoo

snart tre: Wow säger jag bara, självmordsbombaren hade bra smak i alla fall!!!

Men man undrar ju verkligen varför just bugaboo väcker såna känslor hos många? För när man läser om emmaljunga som tappar hjul mitt i en rulltrappa så säger alla; stackars mamman, och vilken tur att barnet klarade sig.
    Men när det skrivs om BB så klankar man ner på just mammorna som kör omkring med vagnen. Fast det har ju aldrig,vad jag vet, skrivits om nån olycka med bugaboo, varken, cameleon, gecko eller frog.

• magoo

Jag fick just svar från Natali på bugaboo att man kan maila dem på bugaboo och skriva sitt serienr med namn och adress, så skickar de nya till en...
    Toppenservice!! Vill nästan ha jobb på bugaboo, så imponerad är jag av dem! Vadå drömjobb!!?

• magoo

Ingen bugaboo fråga men en skip hop fråga. Vad skulle ni ge för en skip hop dash i denim, i nyskick och oanvänd skötmatta?

Ang teutonia, så tycker jag att de i år inte är så snygga. Och otroligt svårkörda de med fasta hjul. Men de som har svängbara framhjul är ju lite lättare då. Fast den där bugaboo-kopian är inte så rolig. (obs, det är bara min personliga åsikt, så amn inte strampar nån på tårna)

• magoo

Helena75:
    Tack, då vet jag. Har upptäckt att det bara är jobbigt med väska på cameleon. Och barnen är så stora nu, så då behövs bara några blöjor i en neccesär. Och så kankse man skulle börja med handväska igen, har nog inte haft nån på tre år!

• magoo

Jag måste erkänna att jag inte klarade av att ta mig ut med BB:n i tisdags, då vi hade ca 30 cm nysnö och de hade inte hunnit ploga.
    eller rättare sagt, jag gick ut och kom hem helt svettig. Var tvungen att lyfta vagnen flertalet gånger då jag helt enkelt var fast i snöhögarna. Men i går och idag har det gått super! Vänder bara på styret när det blir jobbigt!

Fast vad många kommentarer jag fått höra; -här i Norge brukar vi ha vagnar med riktiga hjul!- var en av dem....

Men jag skulle vilja se den mamma som lyckas lyfta en stor EL med barn och skötväska i. Nej, de mammorna fick nog stanna hemma den dan!
    Jag lyfte bara upp hela vagnen på höften och bar i väg den till plogad mark!

• magoo

Liten i magen: Jag har bild på sand/sand i mitt galleri om du vill se. Visst skiljer sig färgen något men inget som stör. Liggdelen är fodrad i sand fleece så det passar fint ihop. Fast det blir lite ; bugaboo inkognito ;)
    Men man kan ju alltid liva upp med färgglad filt!

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III