Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
JagoTösen:
Vi smyger visst runt samtidigt :)
JagoTösen:
Vi smyger visst runt samtidigt :)
Jarnis; jo tack, de har jag sett!
...och locket till liggdelen.
Måste bara berätta hur jag gjorde när jag satte ihop min vagn. Jag kunde inte vänta, då jag visste var den fanns, på godscentralen en halvtimmes resväg från mig med buss. Jag har ingen bil och en sambo som jobbar typ jämt.... så jag lämnar stora tjejen på dagis, tar lilleman i maclaren sulky och sätter mig på bussen. Självklart krånglar han och vill inte sova i sulkyn. gnäller och vill ur vagnen. MEn men, vill ju ha min buggis, så jag gör allt för att underhålla honom. Väl framme krånglar det med tullen, och jag får betala lite moms (bor i snålnorge).
Så får jag paketet, drar det ut på lastkajen och börjar packa upp. Då har sonen tröttnat totalt och gallskriker. Det regnar dessutom!
Instruktionsbok, vad är det??? Funderade lite och satte igån. Gick ganska fort ändå. Lyckades aldrig spänna båda spännenrna på sittdelen, de som man måset ställa sig på ramen för att haka på. Sätter lillen i vagnen, i med alla lösa delar i korgen. Liggdelen i påse och ihop med sulkyn som jag drar bakom mig. Så jag kör i väg till busshållplatsen och innan jag kommer fram, ca 50 m, har han somnat!! Och sov i över två timmar! Annars har han högst sovit nån halvtimme i vagn.
Visst var det jobbigt att få den hem men det gick. Undrar om de på posten hade ett gott skratt när de såg mig dra hem med två vagnar. Jag som dessutom påstod för tullen att det var en gåva jag fått och att jag inte hade nån aning om vad paketet innehöll ,tji hi, ville slippa momsen..
Min bugaboo story...
Vad trist med tjuvar! Låter nästan som om det var för att jävlas, för inte kan man sälja dem löst begagnade.
Hur gick det för de som inte hade nåt lås???
Liten: jag betalade med paypal. Väldigt smidigt. Annars skulle jag nog bara skriva ut bekräftelsemaliet och ta med det till banken, de brukar hjälpa till. Fast du kanske sköter det på internet?
Liten, nej det kostar inget men för att kunna överföra större summor måste man först få en säkerhetskod som dyker upp på kortutdraget, har man internet bank knutet till just det kortet syns det på några dagar annars får man vänta på nästa faktura.
Men om du använder internetbank kan man ju enkelt göra överföring inom eu. Tror att du kommer att behöva alla de nr som stod i mailet. Eller så säcker det med ibannr. Logga in på din bank och testa, det går ju fortast. Eller ring bankens kundtjänst och be om hjälp.
Lycka till!
Har just gjort min tredje beställning från dem och är så nöjd med servicen de har!
Hur gör ni med större barn i buggis? Min son vill gå och gärna sitta i lerigaste vattenpölen, så fort han får tillfälle. Till min förtvivlan då. för hur ska jag kunna sätta ner honom i vagnen sen? Han är ju skitig! Fy! Inte på min buggis!!
Inser nu att till våren måste jag nog ha nån form av sittdyna i varukorgen att plocka fram vid blöta/leriga tillfällen. För tvätta fleecen vill man ju inte var dag. Lättare att slänga in sittdyna i tvätten. eller? Hur gör ni/ tänker göra? Hittils har jag haft åkpåse men snart blir det för varmt för den.
Visst kan man bara torka av, men jag har alltid tyckt att det är smidigare med sittdyna. Inte så snyggt kanske men praktiskt. Även lättare att bara ta ur vagnen och skaka av smulor och annat som gärna hamnar där.
Fast kom just på att en handdammsugare går lika bra! Och våt trasa i tillägg ska nog räcka att hålla den ren ;)
Oh, har ni sett denna?
cgi.ebay.co.uk/V-Good-condition-Bugaboo-Frog-DENIM-and-Aubergine_W0QQitemZ7746085882QQcategoryZ66703QQrdZ1QQcmdZViewItem
Tycker att den i denim är så snygg! Skulle vilja ha special edition på cameleonfleecen i denimtyg! Till sand bas. Med denim skip hop! Är en typisk jeanstjej.