Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
Om min käre far inte har med sig en Skip*Hop hem från Canada om några veckor, så tänker jag beställa en från kiwi-kid!
Om min käre far inte har med sig en Skip*Hop hem från Canada om några veckor, så tänker jag beställa en från kiwi-kid!
Tänkte bara fråga er här,ni som har God Smak i övrigt....
Vi har haft STORA problem med att hitta ett namn om det blir en kille. Nu har vi ett, och då menar jag ETT Alltså inte en lista på tio och detta är högst upp, utan just ETT. Och det är Eije. Är det hemskt?
Jag gillar det..... sambon också. Jag försöker (bland annat) se en ung man framför mig *fniss* som tjejer ska vilja skriva det namnet på sina skolböcker och så, och ja, det funkar!
Vad sambon ser framför sig, det vet jag inte, hoppas inte samma bild bara!
snart tre -
Tack för att du säger så! Nej precis det är inte så vanligt, men har ändå gamla anor på något sätt, och är inte ett sånt där HYPER-namn som jag har lite svårt för. Jag trodde det skulle vara jättelätt att hitta just killnamn, men icke! Tjejnamn har vi haft färdigt länge däremot!
Men vad gör man om det kommer ut en....... Lars eller nåt?
Man ska definitivt gå sin egen väg såklart! Man lär nog få sin beskärda del av näsrynkande oavsett vilket namn man väljer....
Och ja, det var SANNERLIGEN ett tecken det! Gilbert är ett härligt namn!
Eije Philipsson hade jag inte ens tänkt på
Äsch, jag tror att det kanske BLIR Eije ändå! Det poppar ju liksom inte upp något annat som känns rätt! Hugo har vi faktiskt haft sniff på ända tills nu, men det kändes inte riiiiiiiiiiiktigt 100 för oss.
Jag har faktiskt inte sett Lodger Bunker för lägre pris än 795, själv köpte jag (pappa) min då Barnbutiken hade rea i höstas. Då tog de väl typ 400 för den eller nåt? Kan tipsa om att de fortfarande har EN ORANGE kvar i butiken på söder! Den har legat undanlagd åt någon som aldrig kom och hämtade den! Killen missförstod mig i måndags då jag frågade efter en Wrapper.
Lisenlisen - Jag har ju iofs inte använt min än, men man drar ju ihop överdelen med snodden, då man har en liten i, så då blir den ju mindre. Och så är denna ju väldigt mjuk i formen jämfört med "vanliga" påsar, så den går ju lätt att peta ner i en annan form liksom, även om ligginsatsen är liten. ´Jag tror inte det är några problem!
Om det är någon som vet var man kan köpa fleece-wrappern öht, och till BÄSTA pris, så får ni gärna hojta! Barnbutiken på söder hade nämligen bara den andra varianten, den med fyra hekto spets och rysch på, och nej se DEN vill inte jag ha!
Vi kommer säkert köpa en BB-påse till nästa vinter, så använder vi Lodgern på våren när bebben kommer i mars! Så löste jag mitt ha-begär
Vaggade omkring en sväng på sthlm innerstadsgator i eftermiddag.
Vilka SKIT-vagnar folk kör omkring med alltså! Antingen små skrangliga paraflaxvagnar med hopplösa små hjul som håller på att vobbla av i modden och där ungen sitter ihoptryckt som en trasig ostbåge, - eller så gigantiska skepp där ungen knappt syns under förti påsar reakassar.
VARFÖR hade man vagn nu igen? För reans eller omöjlighetens skull?
Eller var det kanske för barnets skull?
Sitsen är ju optimalt utformad, så tydligen inte. Ungarna verkar tycka det är super i alla fall!
Jag har helt för mig att det måttet stämmer överens med IRL-måttet! Jag har tyvärr inte fått min vagn än, så jag kan inte mäta åt dig.... Hur som helst så är liggdelen en av de allra STÖRSTA på marknaden, så misströsta inte!
_bädd_måttet är 77 cm, dvs där nere i botten där bebisen ligger!