• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • Stargirl

Blue vapor: åååååh vad spännande Inte så länge kvar jue.

• Blue Vapor

Stargirl - näe............ och det är jätteläskigt.... de senaste två veckorna har det hänt jättemkt med magen - den har utvidgats invändigt och bebisen KNÖR sig fram nåt helt brutalt! Fast jag har nog blivit likvärdigt mer kär i den under samma tid också iofs

Imorrn kommer min sambo äntligen hem från en vecka i USA också! Jipiiiiii! Han lär väl svimma då han ser badbollen som någon monterat fast på mig.... och på torsdag ska vi på första föräldrautbildningen!

..och prata förlossning.... Kan man inte prata mat isället? Eller tja varför inte POLITIK, det vore långt mkt trevligare tycker jag....

• snart tre

Blue Vapor: Åh, vad jag känner igen mig i den där förväntan inför att få vagnen och den begynnande nervositeten inför förlossningen. Det kommer att gå jättebra ska du se Och he, he...det där med en plötslig badboll på magen. Min man höll på att smälla av när han var och arbetade under Almedalsveckan på Gotland i juli förra året. Då var jag i vecka 37 och hade redan lite mage även om den aldrig var jättestor. Men på en vecka hände det jättemycket och när han stod i hallen tappade han hakan av förvåning. Hade väntat mig lite mer pussar och kramar men fick hem jordens mest förvånade man i stället

• Stargirl

Blue Vapor: hihihihi....jo det är kanske lite läskigt mot slutet. Fast förväntansfullt oxå

• Blue Vapor

Ja det ska ju bli KUL som 17, men oj så läskigt stort också.... Det går ju inte att greppa, det man gett sig in på. Så jag försöker att inte ens prova. Man får ta en dag i taget, antar jag!

Oh, nu messade min pappa från Montreal och beordrar mig ha mobilen tillgänglig hela dagen, för idag ska de ut och shoppa Skip*Hop Jaha, jag har bestämt mig nudå?? Den ljusgrå duon...... och eftersom den inte lär finnas bara därför så måste jag ju ha ett alternativ. Den orangea. Eller är det den orangea jag vill ha mest? Dessa val.

• Knirps

Det svåra med Skip Hop duon är ju just att den finns i så många färger. Vi beställde en för några dagar sedan, och det var verkligen jättesvårt att välja färg. Till slut blev det den gröna. Längtar tills den kommer.

• Helena75

Köpte bilstol idag en GRACO Auto baby som faktiskt passar Bugaboo med rätt adapter. Jag ringde Bugaboo och frågade och de skickade en adapter till mig som jag fick testa "på egen risk" eftersom de inte var 100% säkra på att Graco Snugride och Akta Graco autobaby var exakt samma stol.
    Men den passar helt perfekt. Bilder finns i galleriet.
    I våran nya bil passar inte Maxi cosi stolen så bra nämligen. Bälterna är lite för korta.

• Helena75

82:an: ååååååh svårt att skiljas det förstår jag Hoppas den går åt SNABBT nu.

• Lundinma

Hej!

någon som vet måttet i sittdelen på Froggen på "rak arm" kommer inte in på länken i den gamla tråden...funderar på att byta upp mig..... ;o)

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III