• snysop

Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III

Här går det undan... Missade helt att den gamla tråden blivit för gammal!

Här är länken till del II www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html
    och i ts-inlägget finns en hel del info som flera av oss Bugaboo-ägare samlat ihop så läs gärna där först om ni undrar över om den går att köra i snö, vart den finns att köpa osv. Annars går det givetvis bra att ställa era frågor här!

Hare bra gott folk!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2005-12-28 17:09:19:
    Del I: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m3566486.html
    Del II: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m4726225.html

Ett urval av inköpsställen
    -------------------------------
    Stockholm - www.bonti.se
    Stockholm - www.simpleworld.se
    Stockholm - www.havenstockholm.se
    Stockholm - www.barnbutiken.net
    Stockholm - www.farmhouse.se
    Göteborg - www.storken.com
    Göteborg - Babyhörnan på Backaplan
    Göteborg - Workshop på Kungsgatan
    Mora - Ask&Embla
    Helsingborg - www.sagoslottet.com/
    Jönköping - www.1klass.se/
    Malmö - www.bonti.se
    Tyskland - www.pingpong-online.com/startside.htm
    Tyskland - www.kidsroom.de

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

FAQ
    -------
    * Vid stadskörning så kör man lättast med de mindre svängbara hjulen fram.
    * Vid snö- och terrängkörning så vänder man styret (eller insatsen) så man kör med de stora hjulen fram. De svängbara hjulen låses.
    * "Bågen" (liftshandtaget) på Cameleon och Frog går att enkelt ta av.
    * Bugaboos egna åkpåse är avsedd för sittdelen, men kan fungera i liggdelen också även om det kanske blir lite trångt. Man viker överdelen bakåt till en kudde.
    * Fleecen på Cameleon är specialframtagen och har plast inuti sufletten och är därför vattentät och vindtålig.
    * Går att köpa ny fleeceklädseln och basklädsel till Cameleon. Fleecen kostar ca 1000 kr och finns i flera färger. Basklädseln kostar också kring tusenlappen.
    * Ny klädsel till Frog går också att köpa. Kostar också runt 1000 kr. Fleecen till Cameleon kan passa Frog. För mer detaljerad info, kolla i trådarna eller ring någon av återförsäljarna.
    * Handtaget på Cameleon är lite rörligt och det skall vara så.
    * Frog är första modellen av Bugaboo-vagnarna och är ett mellanting mellan de 2 nyare modellerna Gecko och Cameleon. Cameleon är bl.a större och högre än Gecko. Frog säljs tyvärr inte längre, men kan gå att få beg. via t.ex www.blocket.se
    * Om din Frogs liggdel lutar lite åt fothållet så är det normalt och det minskar om man pumpar hjulen ordentligt.

Tips för Bugaboo-ägare
    ------------------------------------
    * Det är ett hål under "säkerhetsbandet" som sitter snett, kan vara bra att veta innan ni klipper bort det.
    * Trekantiga hängen från "Rätt start" som säljs av bl.a Babyland, Babyhörnan för 45 kr. Kan t.ex användas för att spänna fast filtar på sufletten samt för att hålla fast barnvagnsbanden (t.ex Filurerna).
    * Om ni inte redan har ett babyskydd så kan det vara bra att köpa Maxi-Cosi-adaptrarna för att kunna sätta babyskyddet direkt på chassit. Jättesmidigt för kortare shoppingturer.
    * När du får hem din Bugaboo-vagn, ta en titt på Bugaboo-märket på sufletten så att det är centrerat. Säkert inget jättevanligt "fel", men ack så irriterande.
    * Hos bl.a Babyproffsen så finns små ark med runda reflexklistermärken. Ligger oftast vid kassorna och kostar 10 kr för 4 små runda.

Önskelista
    ------------------
    * Knoppar el. likn att hänga barnvagnsleksaker på.
    * Tvilling/syskonvagn!

På gång
    -----------
    * Mugghållare?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-16 13:52:52:
    OBS! OBS! Ang Cameleons dåliga testresultat, läs från sid 66 och framåt eller någon av de andra trådarna som startats. OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-17 12:22:45:

OBS! OBS! Brev från Bugaboo ang Cameleon-testet finns i Lilla Sannas inlägg på sid 88! OBS! OBS!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-01-27 10:54:08:

Cameleons färgkombinationer: www.breastfeedingexpress.com/bugaboo/cameleon_colors.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-02 21:07:19:

Bugaboos lösning och svar på testet i bl.a Vi föräldrar, DN mfl : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m7119643.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-19 17:54:56:
    Extragrejer till Cameleon (tack 82an):
    Varukorg: 440:-
    Sittklädsel: 880:-
    Liggdelen: 665:-
    Madrass till liggdel: 775:-

• Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III
  • Norrlandsförälder

Snart tre: Det hade varit en kanonläcker färgkombination!

Rubygirl: Tack för att du informerade! Det avgör saken! Det blir ingen beställning till Minibus för mig. Det verkar inte vara seriöst! Eftersom du betalade i förskott och på samma dag som beställningen borde du varit högt prioriterad i leveransen! Mycket märklig behandling!

Har lagt en beställning på kiwi-kid istället. Det blir dessutom billigare trots frakt. Passade på att beställa lattehållaren samtidigt så får vi se om det funkar. Det står att den ska fungera på Bugaboo! Jag kan rapportera till er alla hugade lattehållare- spekulanter sen om det funkar bra. Kiwi-kid verkar vara en kanon- sajt! Fick ett mejl om att de skickat iväg min order samma dag som jag lade den trots att jag gjorde det ganska sent på dagen typ kl 16...

För de som är intresserade kan jag också meddela att Maxi Cosi Citi som jag vann auktion på ebay har anlänt. Funkade klockrent! Kom efter en vecka! Det är 2006 års modell och kostade mig inklusive leverans ca 700:-. Vad jag förstår går de på ca 1195:- - 1295:- i butikerna här i Sverige. Fick även mejl igår från babytrader där jag beställt vagnen att jag kommer att få vagnen levererad i slutet på nästa vecka! Längtar!!! Det är sååå spännande!

• snart tre

Norrlandsförälder: Låter som du verkligen fått till det - skönt! Och ja snälla, rapportera om lattehållaren. Har inte Haven ngt svar om BB:s egen (ska springa förbi butiken u i veckan) och din hållare fungerar beställer jag nog också en sådan.

• emlet

Åhhh tänk om de kunde börja med syskonvagn det vore så kanon...vi vill ha barn ganska tätt....

Din kombination " snart tre" låter riktigt snygg är inne i brun period på allt till både mig och sonen . Om vi skulle köpt en cam nu så skulle vi ha valt den grå basen och den gröna överdelen...sambon vill ha gul överdel.

• soffan1

Norrlandsförälder: Jag köpte min skip*hop från Kiwi-kid och jag är supernöjd. Snabb leverans, kom i brevlådan bara efter några dagar. De skickar den även som present så att man slipper tull och moms

• Knirps

Jag är också jättenöjd med kiwi kid. Fick hem min duo igår, och den är verkligen ännu snyggare och mer praktisk än vad jag kom ihåg från affären. Vi valde kelly green, och den kommer att passa jättebra till vår röd-gröna Bugaboo som för övrigt också borde anlända snart. Det ska bli så härligt att få hänga väskan på vagnen!

• 82an

Tycker ni att 5900:- är för mycket på en 9mån gammal frog med fotmuff och bagclips? Blir lite orolig har endast haft två spekulanter.

• Norrlandsförälder

Vad skönt att höra! Då stämmer de intryck jag själv fått! Härligt!

Soffan1: Skickade du ett mejl till dem och sa att de skulle skicka det som "gift" eller löste det sig? Jag glömde att nämna det i beställningen och de har redan skickat iväg den...

• Norrlandsförälder

Nej, det tycker jag verkar vara ett bra pris! Det har sålts frogar för mellan 6000 - 6500 tidigare ungefär lika gamla och det har ínte varit något problem. Tror nog att det snarare är julen som spökar... många har en sinande plånbok i januari med mycket räkningar...

• 82an

Norrlandsförälder: Aha! mistänkte också att julen var boven
    Jag vill juh ha min cam nuu funderar på att hämta ut den iaf och hoppas på att få frogen blir såld men min sambo vägrar han tycker att det är onödigt att ha två vagnar hemma och tror att jag efter ett tag kommer förlora intresset i att få den såld och vilja behålla båda (vilket säkert är sant ) och det är så oekonomiskt, han känner mig för bra .

• Stargirl

82:an: Januari är ovanligt lugn månad överlag när det gäller inköp så der är pga att det antagligen.

Svar på tråden Mötesplats för oss Bugaboo-ägare del III