• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

saran92 skrev 2021-11-04 21:55:52 följande:

Det handlar inte om syn på saken utan ren biologi, läs inlägget du svarade på igen så kanske du förstår vad KSRG887 faktiskt skriver :) handlar inget om egen erfarenhet eller något taget ur tomma intet utan biologiskt hur ägget "lever" i livmodern. Sammanfattat så är BIM något som är helt irrelevant om du inte har 14 dagars lutealfas, utan bäst noggranhet får man om man räknar dagar från ägglossning :)

Du missuppfattar uppenbarligen hela poängen så vi släpper det

Är mycket väl medveten om biologin , handlar inte om tyckande
  • Cashili33
    emmapa22 skrev 2021-11-04 23:03:42 följande:

Åh typiskt.. men det är ju säkert som du säger men vad dåligt av dem då alla garanterat tittar på stickan efteråt som ger förhoppningar.. håller tummarna för att du med snart blir gravid!! Kan inte va så att det är kemisk graviditet? Måste nästan höra av mig till CB o fråga varför dem gjort sådär så sjukt elakt mot oss som kämpar och det ger ju förhoppningar förstås. Borde stå i bruksanvisningen nästan att gravtesten visar alltid två streck vid testning oavsett om du är gravid eller inte.. haha..

Förstår din besvikelse. Dock är de digitala testen inte gjorda för att öppnas så CB ser nog ingen anledning att friskriva sig. De är gjorda på ett speciellt sätt där strecken alltid blir påverkade av färgen på ett eller annat sätt , precis som digitala ÄL test.

Den gröna stickar visar ju dock något så det kan ju vara ngt ändå, men för tidigt för att få plus på digital (som kräver högre koncentration av hcg) :)

Önskar dig lycka till ! Hoppas styrkan på strecken ökar !
  • Cashili33
    emmapa22 skrev 2021-11-04 22:22:25 följande:

Hej! Använder clearblue monitor efter 2 års försök. Aldrig fått ett positivt gravtest men förra månaden fick jag detta (det gröna testet) som sen försvann efter några dagar aldrig ökade. och nu denna månad detta, stod ej gravid i monitorn men när jag tar ut stickan ser jag två streck. Svårt att få med på bilden då dem ser grå ut men linjerna är blåa. Kan detta vara spök streck jag fått båda gångerna? Har några dagar kvar till mens men monitorn ville jag skulle testa redan imorse.

Ber om ursäkt. Såg nu att du skrev att det gröna var förra månaden. Ge inte upp! Plötsligt händer det !
  • Cashili33
    Finley skrev 2021-11-05 04:46:56 följande:

De här är ifrån nu, BIM +1/+2

Jag tycker de blivit starkare

Om du menar starkare sen 31/10 så absolut !

Antar att alla tre är ett och samma test?
  • Finley
    Cattisl skrev 2021-11-05 05:32:14 följande:

Om du menar starkare sen 31/10 så absolut !

Antar att alla tre är ett och samma test?

Ja, precis! ????????
  • Cashili33
    Finley skrev 2021-11-05 06:04:52 följande:

Ja, precis! ????????

Absolut är du gravid !! Grattis
  • Erinyh123
    Finley skrev 2021-11-05 04:46:56 följande:

De här är ifrån nu, BIM +1/+2

Jag tycker de blivit starkare

Grattis (:
  • Finley
    Cattisl skrev 2021-11-05 06:23:59 följande:

Absolut är du gravid !! Grattis

Erinyh123 skrev 2021-11-05 06:46:30 följande:

Grattis (:

Taaack!
  • Isolines
    Cattisl skrev 2021-11-05 05:22:15 följande:

Du missuppfattar uppenbarligen hela poängen så vi släpper det

Är mycket väl medveten om biologin , handlar inte om tyckande

Nu var ju hela poängen med den här diskussionen att jag från början svarade en annan person angående att BIM inte säger något när hen frågade om testet var tillräckligt starkt för att vara på BIM. Det handlar om att dagar från ÄL är mer tillförlitligt i det avseendet än vad BIM är. Jag tror att det som missuppfattar poängen här är du :)
  • Cashili33
    Isolines skrev 2021-11-05 14:11:17 följande:

Nu var ju hela poängen med den här diskussionen att jag från början svarade en annan person angående att BIM inte säger något när hen frågade om testet var tillräckligt starkt för att vara på BIM. Det handlar om att dagar från ÄL är mer tillförlitligt i det avseendet än vad BIM är. Jag tror att det som missuppfattar poängen här är du :)

:)

Som jag sa , släpp det. Det är för långt ifrån ursprungssvaret, därför går poängen förlorad

Njut av helgen istället och låt oss analysera test ! :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester