Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Jag tycker inte att du ska oroa dig över detta ännu. När jag testat vid BIM har strecken varit starkare men dels vet jag många som haft svagt streck vid BIM och ändå haft en normal graviditet och dels räcker det ju med att du misstagit BIM med en dag för att det ska ge ett svagare streck.
Det jag gjort är att jag väntat en vecka och testat med cb digital igen. Inom 7-10 dagar har jag förväntat mig att testet ska visa nästa steg, dvs i ditt fall gravid 2-3. Om det inte ökat har jag ställt in mig på missfall eller MA, något som stämt för mig de fyra gånger jag gjort så hittills. Jag vill dock skicka med en brasklapp om att veckoindikatorn är just en indikator och inte en faktisk vetenskap.
Jag tycker att du ska försöka undvika annat än digitala test, risken är att du bara kommer oroa dig ännu mer och fundera på om strecket verkligen blivit starkare mot för förra gången.
Jag håller verkligen ALLA tummar för dig och hoppas att detta går vägen! Och försök att inte oroa dig, om än jag vet att det är svårt.