• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jbskog skrev 2022-08-17 07:48:07 följande:

Någon som varit med om att testet blivit positivt för att sedan några minuter senare bli negativt? Är fem minuter mellan bilderna. 

Kan bli så ibland när vätska rinner över där färgen skulle varit och sen när det sugits upp lite så ser man korrekt 
    Därför ska man vänta tex tre minuter om det står det 
    det test du har är ett sånt där jag torr det står man ska läsa av efter 3 min
  • Cashili33
    Neeaaa skrev 2022-08-17 10:56:47 följande:
    Hej,
    någon som ser något?
    :))
    Något svagt skymtas 
  • Vintervinterflicka

Vad tror ni?
    Negativt imorse med RFSU testa tidigt men denna i eftermiddags, ett ?vanligt?. Tycker det är ett rätt så tydligt streck men grått va? 

• Gladhund

La ett inlägg för 10 dagar, men har gjort ett nytt test idag. 1 med blixt 1 utan, vad tror vi vågar man hoppas?

• Maymom
    Gladhund skrev 2022-08-18 06:57:09 följande:

La ett inlägg för 10 dagar, men har gjort ett nytt test idag. 1 med blixt 1 utan, vad tror vi vågar man hoppas?

hur långt efter ÄL är du? min första tanke var positivt men.. Om inte ökningen är mer än så på 10 dar så känns det inte helt solklart. Då är det nog att ta nytt om 5 dar om inte mensen kommer. Mitt ena missfall stegrade väldigt långsamt, tror det var starkt streck först i v.7. Nu behöver det ju inte vara så för dig, men risken finns att det är en kemisk graviditet, eller tidigt missfall på g.
  • Gladhund
    Maymom skrev 2022-08-18 07:07:30 följande:
    hur långt efter ÄL är du? min första tanke var positivt men.. Om inte ökningen är mer än så på 10 dar så känns det inte helt solklart. Då är det nog att ta nytt om 5 dar om inte mensen kommer. Mitt ena missfall stegrade väldigt långsamt, tror det var starkt streck först i v.7. Nu behöver det ju inte vara så för dig, men risken finns att det är en kemisk graviditet, eller tidigt missfall på g.
    min ägglossning var för 4v sen. Har enbart testat negativt utöver det inlägg jag la ut för 10 dagar sedan.
  • Gladhund
    Gladhund skrev 2022-08-18 08:34:53 följande:
    min ägglossning var för 4v sen. Har enbart testat negativt utöver det inlägg jag la ut för 10 dagar sedan.
    Var helt säkert efter dom andra testen inte var något då jag enbart har testat negativt. Men har börja märka förändringar i min kropp som är lika dom i min förra graviditet så gick på min magkänsla att ta ett sista test, vart helt paff när ett streck dök upp. Men våga inte tro något då jag sist fick positivt fick ett missfall 2 dagar senare
  • Gladhund
    Gladhund skrev 2022-08-18 08:38:13 följande:
    Var helt säkert efter dom andra testen inte var något då jag enbart har testat negativt. Men har börja märka förändringar i min kropp som är lika dom i min förra graviditet så gick på min magkänsla att ta ett sista test, vart helt paff när ett streck dök upp. Men våga inte tro något då jag sist fick positivt fick ett missfall 2 dagar senare
    Kan också lägga in ett test jag tog för 3 dagar sen och det var totalt negativt det var därför jag vart så paff. Men kan också vara så att jag hoppar över broar för snabbt.. hoppas inte iaf, förra missfallet tog hårt på mig vet inte om jag klarar av ett till  ????

• L 91

Ingen mens i sikte men inte heller några positiva test. Tog ett cb testa tidigt igår em. Negativt. Men slet upp testet och ser då ett blått streck. Sätter ihop testet igen och ser fortfarande ett streck. Detta är ju efter testtiden. Då räknas det som negativt va? Så svårt att få kameran att fånga strecket så bilden är redigerad.. men det syns tydligt på riktigt! Räknar det som negativt ändå va?  

• Klara1997
    L 91 skrev 2022-08-18 10:28:25 följande:

Ingen mens i sikte men inte heller några positiva test. Tog ett cb testa tidigt igår em. Negativt. Men slet upp testet och ser då ett blått streck. Sätter ihop testet igen och ser fortfarande ett streck. Detta är ju efter testtiden. Då räknas det som negativt va? Så svårt att få kameran att fånga strecket så bilden är redigerad.. men det syns tydligt på riktigt! Räknar det som negativt ändå va?  

Ja det räknas som negativt, kan ju vara gravid jag har fått så som gravid och inte gravid 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester