• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Simonan skrev 2023-01-23 18:07:17 följande:
    Oj tog bara en bild
    När de nya testerna kommer tar jag nya bättre, om inte mensen dyker upp mer än de små bruna spottings jag får/fått

började tempa förra månaden så inte hållit på så länge
    men ligger oftast runt likt 36,8-36,9 typ
    det är väl min normaltemperatur

Hm 
    men du kan väl inte ha 36,7 före ÄL och 36,8 efter ☺️

Jag menar , vad har du för temp o follikelfas reps lutealfas när du i n t e är gravid ? Det är så man kan se trender som snarare pekar på att man är det 😊

håller tummarna 

• Simonan
    Cashili33 skrev 2023-01-23 18:14:21 följande:

Hm 
    men du kan väl inte ha 36,7 före ÄL och 36,8 efter ☺️

Jag menar , vad har du för temp o follikelfas reps lutealfas när du i n t e är gravid ? Det är så man kan se trender som snarare pekar på att man är det 😊

håller tummarna 

Jag som inte läser korrekt medan jag sitter med dottern 😂
    ber om ursäkt
    kör med natural cycles termometer
    så fasen efter mens fram till min ägglossning ligger jag på 36,8-36,9, vid mens (som jag bara hunnit testa en gång innan) har den sjunkit och hållit sig runt 36,7 ibland lite lägre
    har ganska ?hög? normal temp och har som sagt bara Tempat 1 månad så säkerligen att jag inte gör helt korrekt
    nu har dock tempen legat över 37 sen ägglossningen nu senast
    men du får gärna upplysa mig ifall jag mätt fel 😅
  • Embarazada
    mammatilltvå1318 skrev 2023-01-23 14:30:23 följande:

Äl+10 och 4 dagar till mensen är beräknad..

Anar man något överhuvudtaget? 😂 
    Bilden blev dock i väldigt dålig kvalite här.. 
    Jag ser tyvärr ingenting, men då är bilden väldigt suddig också. Försök ta en bild med bättre skärpa Glad
  • Cashili33
    Simonan skrev 2023-01-23 18:32:33 följande:
    Jag som inte läser korrekt medan jag sitter med dottern 😂
    ber om ursäkt
    kör med natural cycles termometer
    så fasen efter mens fram till min ägglossning ligger jag på 36,8-36,9, vid mens (som jag bara hunnit testa en gång innan) har den sjunkit och hållit sig runt 36,7 ibland lite lägre
    har ganska ?hög? normal temp och har som sagt bara Tempat 1 månad så säkerligen att jag inte gör helt korrekt
    nu har dock tempen legat över 37 sen ägglossningen nu senast
    men du får gärna upplysa mig ifall jag mätt fel 😅
    Det låter som något i mätningarna är tokigt 
    före ägglossning brukar man ligga ca 0,5 lägre än efter , oavsett om man är gravid eller ej 

så har du 36,8 före ÄL så bör du ligga på 37, 3 minst efter ÄL för att se om ägglossning skett och om du blir gravid ska tempen stiga ännu mer 

vid mensen ligger tempen som allra lägst 
  • Simonan
    Cashili33 skrev 2023-01-23 18:42:50 följande:
    Det låter som något i mätningarna är tokigt 
    före ägglossning brukar man ligga ca 0,5 lägre än efter , oavsett om man är gravid eller ej 

så har du 36,8 före ÄL så bör du ligga på 37, 3 minst efter ÄL för att se om ägglossning skett och om du blir gravid ska tempen stiga ännu mer 

vid mensen ligger tempen som allra lägst 
    Hmm ja jag tror mätningarna innan inte stämmer helt i sådant fall
    för under äl ligger den stabilt så som jag skrivit och nu 37,2-37,3 
    förra mensen sjönk den samma dag den dök upp..

men får försöka dubbelfölja tempen noga nästa omgång!
    tack!
  • Sannanass

Hej! Vad tror ni om dessa? Svagt tunt streck och det sista är taget på kvällen och avläst inom tiden. Det andra på morgonen för 2 dagar sedan. Sträcken är smala och blå. BIM - 3 idag... trött, illamående och molande värk samt ömma bröst... har själv dock svårt att lita på dessa resultat. Ska ta digitalt om 3 dagar är tanken.

• Cashili33
    Sannanass skrev 2023-01-23 20:28:37 följande:

Hej! Vad tror ni om dessa? Svagt tunt streck och det sista är taget på kvällen och avläst inom tiden. Det andra på morgonen för 2 dagar sedan. Sträcken är smala och blå. BIM - 3 idag... trött, illamående och molande värk samt ömma bröst... har själv dock svårt att lita på dessa resultat. Ska ta digitalt om 3 dagar är tanken.

Är det färg i strecKen eller är de grå 
  • Malin 845
    Barbrastreisand skrev 2023-01-24 05:14:54 följande:

Ser ni något? Äl+9 Testa tidigt, två test 

Ser tyvärr inget på dina tester, ser ut som spök där teststräcket ska vara.. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester