• Maymom

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Majavillhabarn skrev 2023-01-25 18:16:19 följande:

Vad tror ni? BIM -4
    Samma sticka, men fotad i olika ljus? Hoppas hoppas!!
    🤞

Ser ut att vara positivt! 😀
  • Majavillhabarn

Tack snälla Maymom för att du tog dig tid att svara! 
    Jag hoppas verkligen!! Var nyss och köpte CL ultratidigt digital som jag ska ta imorgon med morgonurin.. Åh vad jag hoppas!

• Snorkfrökenhär
    Majavillhabarn skrev 2023-01-25 20:16:55 följande:

Tack snälla Maymom för att du tog dig tid att svara! 
    Jag hoppas verkligen!! Var nyss och köpte CL ultratidigt digital som jag ska ta imorgon med morgonurin.. Åh vad jag hoppas!

Jag tycker att det ser positivt ut, håller tummarna att det ökar i styrka 😍🤞🏻 Har själv ett likadant babyplan-test med ett svagt streck, men vågar inte alls tro på mitt strecket 😆 
  • Majavillhabarn

Åh vad spännande Snorkfrökenhär 😍
    Då sitter vi ju i samma båt 👯?♀️
    hoppas verkligen på plus för oss båda, håller tummarna för dig! 🤞😍

• Embarazada
    Majavillhabarn skrev 2023-01-25 18:16:19 följande:

Vad tror ni? BIM -4
    Samma sticka, men fotad i olika ljus? Hoppas hoppas!!
    🤞

Testa ta ett tidigt digitalt test :)
  • Teriz
    Emelie1997 skrev 2023-01-27 08:05:22 följande:

Testade idag ÄL+11 och fick detta. ser ni något? 
    Jag ser, svagt streck. Vågar nog säga Grattis 😍
  • SunnyP
    palettjunkie skrev 2023-01-27 11:11:42 följande:
    Dagens test ser ut såhär (RD8). Borde det inte vara mycket starkare än RD6. 
    Det behöver inte göra det. HCG nivåerna är så låga i början så även om de dubbleras varannan dag så är det fortfarande inte alltid så höga att de visar på någon större skillnad. Vänta några dagar till så kommer du säkert se en större stegring. I början av min nuvarande graviditet så var det ingen större skillnad på testen under den första veckan. Jag testade supersvagt positivt på ruvdag 4 (med FRER som ger utslag redan på 7 i HCG) och på ruvdag 9 så tog jag HCG test (blodprov) på kliniken och det var bara på runt 50 då. Sen är HCG alltid lägre i urin än i blod också och då var det ju inte så konstigt att mina tester var så svaga, först kring ruvdag 12 så blev mina tester markant starkare, vissa dagar innan det så var det i princip likadana och ibland såg de till och med svagare ut. Är i vecka 32 nu så allt var normalt.
  • palettjunkie
    SunnyP skrev 2023-01-27 23:51:30 följande:
    Det behöver inte göra det. HCG nivåerna är så låga i början så även om de dubbleras varannan dag så är det fortfarande inte alltid så höga att de visar på någon större skillnad. Vänta några dagar till så kommer du säkert se en större stegring. I början av min nuvarande graviditet så var det ingen större skillnad på testen under den första veckan. Jag testade supersvagt positivt på ruvdag 4 (med FRER som ger utslag redan på 7 i HCG) och på ruvdag 9 så tog jag HCG test (blodprov) på kliniken och det var bara på runt 50 då. Sen är HCG alltid lägre i urin än i blod också och då var det ju inte så konstigt att mina tester var så svaga, först kring ruvdag 12 så blev mina tester markant starkare, vissa dagar innan det så var det i princip likadana och ibland såg de till och med svagare ut. Är i vecka 32 nu så allt var normalt.
    Tack så mycket för ditt svar! Jag ska verkligen försöka hålla mig till testdag nu, även om det är helt olidligt! 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester