• Anonym (Anoca)

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

J0902 skrev 2024-06-01 15:50:56 följande:
    Hej, 
    har regelbunden cykel och tog ett test på BIM som var negativt. idag BIM +3 vilket är extremt ovanligt tog jag ett nytt test  visade ett svagt svagt streck, kan det vara spökstreck på clearblue Early? Tog även ett vanligt test RFSU, men det visade ingen linje? 
    CB early ger mer eller mindre alltid spökstreck 
    så är det inte brett och blått så skulle jag ej lita på det 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (humhum) skrev 2024-06-01 21:57:46 följande:

Hej
    det här testet ser torkat ut? Jag ser en skugga där ett streck ev ska vara men om bilden togs efter avläsningstiden så är det inte giltigt och heller då inte tillförlitligt 

kom det en skugga inom 3 min? 

är det Babyplan vanliga eller tidiga ? 

• Anonym (humhum)

Bilden är tagen efter 3 min ja men lilla skuggan på bilden syntes innan dess.  Är så förvirrad för det är som att jag ser en svag skugga på typ varannat test? testat flera morgnar nu och samma varje gång (vissa test vita vissa skugga). Detta är tidigt test. Försökte inte bli gravid så ett negativt test är ingen sorg eller så, vill bara veta! 

Anonym (Anoca) skrev 2024-06-02 05:09:54 följande:

Hej
    det här testet ser torkat ut? Jag ser en skugga där ett streck ev ska vara men om bilden togs efter avläsningstiden så är det inte giltigt och heller då inte tillförlitligt 

kom det en skugga inom 3 min? 

är det Babyplan vanliga eller tidiga ? 

• Anonym (Anoca)
    Anonym (humhum) skrev 2024-06-02 06:46:42 följande:

Bilden är tagen efter 3 min ja men lilla skuggan på bilden syntes innan dess.  Är så förvirrad för det är som att jag ser en svag skugga på typ varannat test? testat flera morgnar nu och samma varje gång (vissa test vita vissa skugga). Detta är tidigt test. Försökte inte bli gravid så ett negativt test är ingen sorg eller så, vill bara veta! 

Om du får så här på var och varannan utan att det ökar så är det nog inte pga hcg 

hade varit kul att se ett test fotat inom tiden för att kunna svara på vad en ev skugga är 
    men i dagsläget skulle jag säga negativt 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (M) skrev 2024-06-02 13:31:12 följande:

Ser ni något?? 

Tyvärr inte 
    men dessa test kräver mkt hormon före de ger utslag 
  • Anonym (M)
    Anonym (Anoca) skrev 2024-06-02 14:34:39 följande:
    Tyvärr inte 
    men dessa test kräver mkt hormon före de ger utslag 
    Tack för svar. Det visste jag inte! Typ runt beräknad mens eller efteråt? 
  • Anonym (Anoca)
    Anonym (M) skrev 2024-06-02 15:39:19 följande:
    Tack för svar. Det visste jag inte! Typ runt beräknad mens eller efteråt? 
    De ska ha en känslighet på 25 men andra med samma känslighet visar ofta tidigare 
  • Anonym (Totto)

Kan detta vara något? Jag tre gånger tidigare fått tydliga streck först dag 15 efter positivt ÄL-test. Idag är det dag 13. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester