• Anonym (Big boss)

Chefer - vad tjänar ni?

Vad tjänar ni chefer? Skriv gärna månadslön och vilken bransch ni jobbar i. Kanske hur länge ni har haft ert jobb också.

Jag jobbar inom socialförvaltningen och tjänar 32 000.  Har jobbat som chef i två år ungefär.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-15 20:25
    Är mellanchef, btw.

• Svar på tråden Chefer - vad tjänar ni?
  • Anonym (Big boss)

Ingen?

• Anonym (fd chef)

När jag jobbade som avd chef på ett sjukhus hade jag 30 500 ( år 2008-2009 ), är socionom i botten.
     Hade personalansvar för ca 40 anställda på 2 avdelningar.

Idag arbetar jag i arbetsledande/projektledande position inom annan branch utan personalansvar. Tjänar 34 000 + tillägg ca 3000 kr/mån.    

• Anonym (Big boss)

Är också socionom. Har väldigt mycket ansvar, utöver personalansvaret, och känner att det inte riktigt betalar sig. Det är ju ingen lönsam bransch, om man säger så.

• Anonym (Lisa)

Jag slutade iofs som chef förra året, men då hade jag 24.000kr efter två år som enhetschef inom omsorgen/LSS. Jag är socionom i botten. Jag slutade faktiskt nästan enbart pga den låga lönen. Arbetar som biståndshandläggare nu och tjänar mer

• Anonym (Löneförhandla)

Det låter lågt bland er som svarat. Jag har ingen chefsposition, ingen eftergymnasial utbildning och arbetar som IT/Nätverkstekniker  på en myndighet. 37 000. I Stockholm visserligen (=högre löneläge), men ändå.

• Anonym (Big boss)

Ja, vi socionomer har sjukt låga löner! Jag har ansvar bl a för en missbruksenhet och kan bli åtalad ifall jag gör fel bedömning (dvs inte beslutar om att LVM-utredning skall inledas). En del av jobbet handlar bokstavligen om liv och död, men det betalar sig inte!

• Anonym

Chef på ledningsgruppsnivå i teknik-startup, personalansvar, budgetansvar, produktansvar. Drygt 650k/år plus ett mindre delägarskap. Jag har dock legat still i lön i flera år. När bolaget börjar gå med vinst, eller om jag byter jobb, kommer jag att få ca 900k/år.

Jag har magisterexamen i teoretisk datalogi.

• Anonym

Jag har 47 200 och har jobbat som chef i 5 år. Jag är civilingenjör och jobbar på stort företag inom industrin.

• Anonym

Oj glömde, jag är Anonym inlägg 9. Jag har ca 20 fasta medarbetare i min grupp och 10 konsulter.

Svar på tråden Chefer - vad tjänar ni?