• Anonym (Big boss)

Chefer - vad tjänar ni?

Vad tjänar ni chefer? Skriv gärna månadslön och vilken bransch ni jobbar i. Kanske hur länge ni har haft ert jobb också.

Jag jobbar inom socialförvaltningen och tjänar 32 000.  Har jobbat som chef i två år ungefär.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-15 20:25
    Är mellanchef, btw.

• Svar på tråden Chefer - vad tjänar ni?
  • Anonym

När jag jobbade som mellanchef i statligt "företag" hade jag ca 37000 kronor.
    Nu är jag avdelningschef på ett privat företag och har 45000 + förmåner

• Anonym (Kom bolag)

40 år, ingen högskoleutbildning.
    VD på kommunägt bolag - 57 000 kr/mån
    Innan dess mellanchef m plats i ledningsgrupp på annat kommunägt bolag - 42 000 kr/mån
    Mellanstor stad norr om sthlm 

• Kjell2

När jag var gruppchef, personalansvar för ca 20 personer, inom en verkstadskoncern hade jag drygt 40 000 kr/mån

• Anonym (marknadschef)

Marknadschef på kommunalägt energibolag. 38 år. Personalansvar för 5 personer. Universitetsutbildad. Har varit chef i 4 år på nuvarande arbetsplats och 2 år på den tidigare. 47 000 kr/mån.

• Anonym (Big boss)

Vilka bra löner ni har! Det lustiga är att många andra chefer inom vår socialförvaltning har fler anställda under sig och lägre löner än jag. De ligger på 27-28 000 och tycker väl att jag har en fantasilön. Man blir inte rik på att jobba med människor, även om man har stort ansvar.

• Anonym (C)

Det förvånar mig att folk förväntar sig en hög lön när de arbetar med något som inte genererar pengar. 

Lagbas (alt miniatyrchef :) ) med dryga 30 i månaden. 

• Anonym (chef hemma)

min granne har över 100 000 kr i mån chef inom stort företag som har med anläggning att göra vill ej säga vilket.  min syster är butikschef på en välkänd klädkedja 25000 kr plus tillägg. Min bror chef inom fastighetsförv runt 30000 kr. Jag jobbar på golvet med människor o ligger på runt 22000 men jag är bara chef hemma Flört

• Ellieott

(vik) enhetschef på äldreboende. 60 boende och 60 anställda ungefär, vi är två enhetschefer som delar på ansvaret. Tjänar 30 000/mån. Är nyexad socionom och har ingen tidigare chefserfarenhet.

• Anonym (Rektor)

Mellanstor svensk kommun - tio år i yrket. 36.000. 50 medarbetare. Sjukt dåligt betalt.

• Anonym (enhetschef)

36 årig, 6 år på företaget, enhetschef för en mindre avdelning, ca 15 personer. 130K/månad + bonus beroende av resultat och mål.
    Systemutveckling.

Svar på tråden Chefer - vad tjänar ni?