Sabbi skrev 2011-09-21 14:20:36 följande:
Jag skäms väl. Vet inte ens om jag skulle kunna berätta mina tankar för en pyskolog. Det är JÄTTEjobbigt att gå med all denna ångest helt själv och med alla jobbiga tankar utan att kunna berätta för någon. Jag bryter mer eller mindre ihop.
Tja, då är du rökt på riktigt. Du är en tickande bomb på väg att explodera. Du har ett behov att prata om det, annars hade du nog inte postat här, men du kan inte göra det med en levande människa. All den uppdämda ångest du har börjar nu sippra över ordentligt. Den vill ut, på ett eller annat sätt. Om den inte kan hitta en väg ut (prata om det och få profesionell hjälp) kommer den göra en väg (sammanbrott, psykos). Alla människor har sin psykiska bristningsgräns någonstans och du verkar ha nått din nu.
Det låter hårt att säga men om du inte ens kan prata med din partner om det har jag svårt att se någon utväg. Men jag vet hur det kan vara. Kände en tjej som trodde att hennes överkropp fysiskt skulle explodera med inre organ och allt, om hon berättade vad hon varit med om.