• bejb

BF juni 2012

alltså jag har säkert kissat 187 gånger idag! hinner bara komma igång med nåt och så får jag springa på toaletten igen! knasigt..
    huhhu..borde gå och sova nu.. börjar alltid kl4 på fredagar.. =väckning kl3.. så det blir spännande att se hur jag mår då (brukar annars också må lite illa av att stiga upp mitt i natten) och speciellt nu då jag mår illa på mornar.
    god natt!

• bejb

imorgon ska jag äntligen till bm! bara på en vanlig rutinundersökning men ska på samma gång berätta att jag är gravid! äntligen får jag berätta åt NÅN!! =)
    då börjar det nog kännas ännu mer verkligt!

• bejb

nån om har bra tips mot morgonillamående?
    hjälp.. med denhär farten vet alla om min situation innan veckan är slut.
    mådde såå illa idag då jag kom till jobbet,och jobbar på bageri där det
    finns en massa bullar,sockrigt och luktar så flottigt och blää! blir "mätt"
    bara jag andas..

• bejb

dagens frukost..
    ½ glas juice
    ½ knäckebröd

urk... :((

• bejb

grattis till alla nya på bf listan! nu börjar vi ju bli några! va kul! =)

o gud så trött jag är. igår samma sak..somnade halv7.. vaknade halv 10.. gick och la mig.. och vaknade halv 6 idag.. och nu lika utmattad igen! låter detta bekant?! :)

• bejb

postafen mot illamående? fås det på apotek eller?
    undrar om det finns i finland eller om det finns något annat märke här?

• bejb

det bästa ni kan göra är att försök sluta att oroa er! jag känner också ibland "är detta normalt" "nej nu skiter de sig." osv. men man stressar bara upp sig själv i onödan om man går och tänker att det blir missfall hela tiden. jag försöker att ta en dag i taget o att inte stressa upp mig om det inte behövs.

men fyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy vad jag mår illa!!

• bejb

nu har jag berättat åt en på jobbet.. blev lite svårt att dölja mitt illamående imorse..
    o va skönt att hon vet nu så jag inte behöver låtsas som jag mår bra =)
    men nu blir det nog att berätta åt familjen i helgen,så ingen annan hinner före.
    hon lovade att inte säga vidare,men det vore ju riktigt lessamt om familjen fick
    höra från något annat håll före vi berättar..

längtar> förstår att det är svårt att helt koppla bort missfall tankarna,det går väl
    inte,men det är bara att försöka ta en dag i taget. man kan väl inte göra så mycket
    annat än ta hand om sig själv och äta nyttigt,vila och tänk på att inte stressa.
    det är lite som du säger.. man blir lite familjeliv-beroende...

• bejb

ice age> låter väldigt bekant! då jag öppnar kylskåpsdörren börjar jag genast må illa. jag hinner tappa aptiten före maten är tillredd och klar.. tyvärr är sambon ingen kock :/ så jag får väl bara stå ut..

idag har jag mått lite bättre än igår.. ingen halsbränna och inte spytt! men samma sak då jag vaknade. för hungrig för att inte äta något,men ändå för illamående att få i mig något.. yäkk!!

Svar på tråden BF juni 2012