• Fru HH

BF juni 2012

Hej alla,
    Plussade igår och har BF 30 juni :)

Hoppas det håller sig nu, fick MF 28 aug -11 så jag e gött nojjig nu :(

Ska ringa BM idag och boka tid för VUL samt inskrivning när jag gått in i v. 7

• Fru HH
    jjuni skrev 2011-10-26 08:15:37 följande:
    Förresten, hur gör ni alla tjejer med kaffe?
    Dricker mycket? Dricker lite? Dricker allt? Dricker inget? :)
    Jag dricker 2-3 koppar/dag på veckodagarna.
    På helgerna blir det mest Te, ingefärs te.
  • Fru HH
    Polarlantis skrev 2011-10-26 08:19:38 följande:
    Har haft ett MA i våras. Hade en ENORM värk i 5+5 och sedan rullade allt på fram till KUB då det visade sig att fostret dött ungefär i samma veva som min värk, kroppen hade försökt göra ett MF men inte lyckats. I förra veckan i 5+6 hade jag ONT igen, inte lika illa men rejält så jag fick sitta dubbelvikt tills det klingat av. Så jag har inte så mkt tro på att det lever längre. Symptomen är nu starkre med bakiskännsla och trånga brallor, men det hade jag förra gången också... Nästa onsdag går jag in i v 8 (7+0) och ska på vul då...bara att försöka tänka på annat fram till dess...svårt!
    Fru HH skrev 2011-10-26 08:04:29 följande:
    Hej alla,
    Plussade igår och har BF 30 juni :)

Hoppas det håller sig nu, fick MF 28 aug -11 så jag e gött nojjig nu :(

Ska ringa BM idag och boka tid för VUL samt inskrivning när jag gått in i v. 7
    Hoppas det går vägen nu! GRATTIS till pluss!!!
    Tack snälla, och detsamma till dig!
    Håller alla tummar jag har för att er lilla Böna lever och mår bra. {#emotions_dlg.flower}
  • Fru HH

Längtar till jag ska på VUL!!!
    Jag har ont i brösten och dem är stooora! Blir hungrig sjukt fort och är trött.
    Annars mår jag bra :)

• Fru HH

Bokade inskrivning och VUL idag, 15 nov ska vi dit.
    Ska bli spännande, hoppas bara att liten vill stanna kvar hos oss.

• Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-10-27 07:48:22 följande:
    Vi har BF samma dag!! =)
     Jag hade ett missfall i Juli i V 13 men fostret var dött sen V 7. Hoppas det går vägen denna gång. Mina syptom är lite ömma bröst och lite molvärk. Har även haft lite halsbränna. Dock så har jag mindre symptom än förra graviditeten om jag inte minns fel. Man blir ju lätt nojig när man haft missfall. Tror inte jag kommer att kunna njuta av detta förän jag gjort ett ultraljud. Jag ska på provtagning den 16/10 och inskrivning 26/10. Inga VUL om jag inte blöder. Hon skulle däremot testa min HCG nivå vilket dom tydligen inte gör i vanliga fall.

När ska du på dina besök och får du göra ett tidigt VUL? Hur gammal är du?
    Fy va jobbigt att få MF såpass sent, jag fick iaf mitt i v. 6 förra gången.
    Nog för att det känns i hjärtat ändå, men ju längre man gå desto mer lever man sig in i rollen.
    Jag hoppas verkligen att båda våra frön ska stanna kvar hos oss {#emotions_dlg.flower}

Jag har nog mer känningar denna gång än förra, men så fort det stramar till i men blir man ju skit nojig :(

Eftersom jag haft MF innan bokade dem automatiskt in ett VUL.
    Tror det är för att man ska kunna känna sig lite mer avslappnad till v. 12.
    Så säg att du vill ha ett, det är nog inga problem.

Jag ska på inskrivning och VUL 15 nov.
    Känns som en evighet, jag bara hoppas på att inga blödningar dyker upp!

Får jag fråga vad HCG nivå är?

Jag är 26, och du?
  • Fru HH
    Sanna86 skrev 2011-10-27 07:50:05 följande:
    Här är det samma sak som för dig. Mina bröst har redan blivit så stora att jag måste ut och shoppa mig iaf en ny bh vilken dag som helst. Och då är jag bara i v. 5+2. Jag trodde jag inbillade mig att de växt så mkt, men min sambo konstaterade att de var mkt större. Hungrig blir jag också väldigt snabbt och måste nu äta väldigt regelbundet.

Vid min förra graviditet växte brösten också otroligt mycket, så det verkar som att jag har samma sak att vänta mig.
    Ja det är helt otroligt, nu är nog mina svullna mest och jag hoppas det avtar snart...
    För nu har jag bara en sport BH liknande på mig och får knappt stängt mina skjortor ändå...
    Och ont gör dem!
    MEN sålänge det är för det lilla fröets skull får det göra hur ont som helst.
    ALLT är värt det Hjärta

Haha, konsitgt att man kan blir hungrig så fort redan.
    Och inte sugen utan HUNGRIG :)
    Jag tål ju inte så mycket frukt då jag är pollenallergiker, annars kan man ju vräka i sig sånt.
    Jag får hålla mig till bananer och vindruvor.
  • Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-10-28 07:19:39 följande:
    Jag försökte verkligen få ett tidigt VUL men dom sa nej, bara om jag börjar blöda =( Jag får snällt vänta till typ V18-20 vilket känns som en evighet!!
    HCG är gravidhormonet. Om det är på en normal nivå så borde bebisen utvecklas normalt. Man kan bara mäta det i början av graviditeten.

Jag är 28 =)

Har börjat känna av halsbränna och i natt var jag tvungen upp och kissa 2 gånger!! Det måste vara ett bra tecken =) Jag håller tummarna för att vi får varsin bebbe i slutet på Juni! =)
    Men gud va konstigt, det brukar man ju få om man är orolig bara ju. SPECIELLT om man fått missfall innan.
    Tycker du ska ringa en annan BM och kolla om inte dem kan hjälpa dig.

Ja fy tusan va halsbränna jag haft i 2 dagar nu!
    Men det börjar gå över nu....

Ja, alla tecken är ju ändå tecken på lycka :)
    Håller alla tummar jag har {#emotions_dlg.flower}
  • Fru HH
    bejb skrev 2011-10-28 10:50:34 följande:
    idag har jag mått jätttedåligt på morgonen! usch å fy säger jag bara! samma sak för 2v sen på fredagen,men sen dess har det varit bra..tills idag! men det räckte med att spy en gång och ta lite frisk luft (snälla arbetskompisar som låter en ta det lugnt bara..) så då blev det nog bättre lite senare.

nu är det färdigt jobbat för denna vecka och jag känner mig så lycklig idag! lycklig att det gått ännu en vecka med lillskrutten i magen och jag känner mig riktigt gravid med en massa symptom. imorgon ska jag och gubben åka in till stan och söka lite nya kläder åt mig,eftersom ingenting passar längre.. nya byxor,bh,tights,tröja,vinterjacka! :)

må gott alla andra också och sköt om er och era små Hjärta
    Jag fick tips från min kollega på "må-illa" tabletter som heter Postafen, prova dem.
    Det är inge roligt att må illa, fy tusan.
    Bävar inför den perioden, hoppas den inte kommer :(

Härligt men sån lycka, jag känner samma!
    Ha en underbar helg, med massa shopping ;)
  • Fru HH

Ha lite frukt och vatten vid sängen, ibland hjälper det att bara få i sig lite och framför allt att man tuggar. Vatten hjälper ju också. Så slipper du gå upp och gå till köket så man vaknar till.

Svar på tråden BF juni 2012