• Fru HH

BF juni 2012

Norrlandstöus skrev 2011-10-31 10:35:08 följande:
    någon som vet när man börjar kunna känna sparkar och hickningar?
    Kommer nog runt v. 20 enl dem omkring mig som är gravida eller som fått.
    Låååång väntan ;)
  • Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-11-01 11:07:29 följande:
    Jag är i V 6 nu och har molvärk till och från men bara på vänster sida? Är det verkligen normalt? I går stack det dessutom till riktigt rejält i vänster sidan, kan ha varit nån muskel som spökade för jag har en del träningsvärk i samma region men klart man blir orolig! Hur definierar ni molvärk och har ni det mer liksidigt?
    Jag har haft molvärk ett tag nu, inte mkt dock utan bara lite grann.
    Som en svag svag mensvärk.
    Kanske känns mer på ena än andra sidan beroende på vart den lille satt sig?
  • Fru HH

Usch, hade ju MF 28 aug, och det e inte lätt nu vill jag lova.
    Går och oroar mig HELA tiden  Gråter
    Tror att varje lite känsel är ett tecken på MF, fått lite färgförändring på pappret vid 2st toabesök.
    Ett i lördags och ett idag, jätte jätte jäääääte lite.
    Då tror jag direkt att MF är på gång... Fast jag är TOK gravid med alla mina symptom...

Usch va jobbigt detta är, ska på VUL 15 nov, känns som en evighet...

• Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-11-01 15:42:10 följande:
    hmm...får hoppas det är helt normalt. Nån fler som har molvärk får gärna svara, snälla Skäms
    Jo, men molvärk är jag inte nervös för.
    Det är tydligen normalt pga att livmodern växer, så det ska du nog inte oroa dig för.
  • Fru HH
    Mysgrodan skrev 2011-11-01 15:48:39 följande:
    Jag vet hur det känns! Alla jag vet som har haft missfall har dessutom haft 2 stycken så jag går bara och väntar på mitt andra missfall. Men jag hoppas som du att alla symptom (som jag inte hade förra gången) är ett gott tecken! Skrattande

Men det är jättesvårt att glädjas åt sin graviditetefter ett missfall! Kommer inte att bli lugn förän jag fått göra mitt UL som väl förmodligen blir efter jul nån gång, du har tur som får göra ett VUL iaf! Glad

Kände mig oxå så ortroligt lurad förra gången då jag gick till V 13 innan jag började blöda och fick då göra ett VUL som visade att fostret dött redan i V7. Alla dessa veckor då jag gick på moln utan att veta. Ska jag få ett missfall till så hoppas jag att det visar sig snabbt så jag slipper bli lurad igen.

Jag håller iaf tummarna för oss!! Det ska nog gå vägen och gör det inte det så fortsätter vi att kämpa!! Skrattande
    Ja, jag behövde inte ens säga till själv om ett VUL.
    Så det känns väldigt härligt! Längtar!

Visst är det svårt! Jag försöker verkligen tänka positivt, och stundvis går det jätte bra.
    Men andra stunder går det inte alls, då blir jag livrädd :(

Fy fasen! Tom v. 13?? usch va tråkigt!
    Ja, snacka om att känna sig lurad! Jag hoppas av hela mitt hjärta att det inte ska hända dig igen {#emotions_dlg.flower}
  • Fru HH
    s85 skrev 2011-11-02 09:44:48 följande:
    Hej, hoppar in här då jag har bf i slutet av juni 2012. Är nu i v 5 och ska på tidigt VLU den 21/11 (v 8). Beställde tid hos en privat gyn, så man kan börja riktigt njuta av graviditeten. Glad
    Välkommen :)
    Jag har VUL 15 nov :)
  • Fru HH
    tm78 skrev 2011-11-03 12:56:56 följande:
    Jag vet inte var jag ska börja... Det är helt sjukt!
    Idag när jag kom till sjukhuset (ett annat sjukhus än det jag var på igår) för operation, så börjar läkaren med att göra ultraljud. Hon säger att livmodern inte alls är tom, där finns ett embryo - men det lever inte. Hon räknade ut att embryot var 6+4, och jag skulle ju varit 9+4 så jag har alltså gått i tre veckor med ett dött embryo i kroppen utan att kroppen har fattat det...
    Det som igår kallades utomkvedshavandeskap, blev plötsligt ett "vanligt" missfall - och det känns på nåt sätt skönt. Jag slapp opereras och fick istället tabletter som ska framkalla missfallet så att kroppen kan gå vidare.

Men hur kan två gyn.läkare se så olika? Det känns skrämmande!
    Men harregud din stackare!!! Fy!! Hur mår du?

Jag hoppas att allt ska gå smidigt för dig! MF är inge roligt, inget man önskar nån!
    Lider verkligen med dig/er och skickar stora styrkekramar!!
  • Fru HH
    Gosetjejen skrev 2011-11-03 18:12:03 följande:
    Hej mtt78, vet lite hur du känner.....

testade själv positivt för lite över en vecka sedan...vilket var såå efterlängtat.

Men i torsdags fick jag ont i magen och åkte in till sjukhuset, de gjorde ultraljud och tog prover, de sa att det inte alls behövde betyda något negativt så vi skulle avvakta och se.

Jag fick åka till vc och ta nya prover i början på veckan och idag ringde de från sjukhuset....
    "det har inte utvecklat sig som de hade velat" alltså det är kört....    Gråter
     grejern är den att jag inte haft mer ont eller nåt, och nu ska jag behöva gå med detta för att jag ska inte in förrän tis nästa vecka då de ändå ska ta fler prover, jag fattar inget.

När jag frågade läkaren idag sa hon att det finns ingenting de kan göra utan att det kommer inte utvecklas till ett foster, antingen får man invänta ett missfall eller så tar de bort det om det nu är ett utomkvedshavandeskap.

Har aldrig haft missfall el dyl så detta är nytt för mig. Lider verkligen med alla er som liksom jag sett fram emot en graviditet och så och så blir det såhär....

Ha det gott alla därute!
    Åh nej :(:(
    Lider med dig och vet hur det känns. Bara man låter sig själv vara ledsen så går sorgkänslorna över relativt fort och man kan blicka frammåt igen.
    Hoppas verkligen att det tar sig fort för er igen!

Stor Kram  Hjärta
  • Fru HH

Jag längtar också!! Mitt är om 8 dagar :) Är i 6+2 nu

• Fru HH

Jag erbjöds VUL som man gör efter man gått 7 fulla veckor, detta för att jag fick missfall för 2 mån sedan.
    Sedan kommer vi även att göra ett KUB test i v. 13, men det är ju ett "vanligt" ultraljud och inte vaginalt.

Till sist kommer vi att göra ett RUL runt v. 18-20 där vi kommer ta reda på könet :)

Svar på tråden BF juni 2012