Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

BF juni 2012

Moa Li skrev 2012-04-27 01:53:57 följande:
    kollade instruktionsboken i bilen och det står att det ej ska sitta barnstol fram i vår bil. Antar att det har med airbag att göra och vet att man kan koppla ur den, men sidoairbags då? Vi har en renault megane kombi

Vi har också renault megane, visste inte att det fanns sidokrockkuddar? Måste också kolla det tror jag:)
  • zenoble

Vi kommer hyra ett babyskydd för 300 i 9 månader får man ha det då, på babyproffsen. Britax utan bas, tycker det är smidigt när man har olika bilar eller inte sätter de på samma ställe jämt :)

• zenoble

Hade också så igår! Vet inte om det var vattniga flytningar, fick skit ont i höfterna senare, i morse var det borta. Konstigt :o

• zenoble
    Elvis Mamma skrev 2012-04-28 16:10:45 följande:
    Jag har extremt vattniga flytningar å har varit med om att de flera gånger runnit längs benen när ja duschat, bytt kläder å liknande, det är jätte vanligt å helt normalt enligt min BM å när vattnet väl går sen så märker man de för då kommer de rinna betydligt mycket mer Men misstänker man att de är vatten som läckt så ska man ta på en binda å är de vattnet så kommer de fortsätta läcka å bindan ska vara "full" efter en timme ca, då ska man ringa förlossningen. Ang. att läcka från brösten så har jag läckt massor sedan vecka 20, de va lika förra graviditeten

Nej precis, antog att det bara var flytningar eftersom det inte sipprade hela tiden som det ska göra om det är vatten. Läste nånstans att bara 10% av alla förlossningar startar med att vattnet går, tror inte jag är en av dem ändå! :)
  • zenoble
    Elvis Mamma skrev 2012-04-28 18:26:45 följande:
    Zenoble: Tror inte att jag heller är en av dom, mitt vatten gick aldrig med sonen så det vore kul att uppleva de denna gången men antar att de inte kommer bli så Men håller med om att man absolut tror att man läcker ibland när de rinner på de viset

Ja visst vore det himla kul om man fick uppleva det och liksom vänta in värkarna! Så spännande..

Gick inte på mig förra gången heller så lär inte bli så denna gång heller skulle jag tro, tror att det sitter lite i generna liksom om man har "starka" fosterhinnor. Men jag vill gärna uppleva som sagt, istället för att det ska starta med värkar från helvetet ;)
  • zenoble
    Speedofsound skrev 2012-04-29 09:03:42 följande:
    Nu har jag fått mina fått mina första bristningar, inte sp synliga dock, men dom känns. Måste erkänna att jag blev lite ledsen, för jag trodde jag skulle bli utan. Jag vet att det är naturligt och inget att göra åt, man ska vara glad över att man får en bebis överhuvudtaget :) men lite ledsen får man väl bli ändå? :P

Klart man får bli det. Skulle jag med bli om jag fick det nu, klarade mig utan första graviditeten så skulle kännas surt om man fick det nu på slutet :p
  • zenoble
    fröken01 skrev 2012-04-30 08:57:06 följande:
    Får alla mjölk? Mina bröst är inte ens svullna!

Inte mina heller! Börjar bli lite nojig eftersom det började läcka tidigt förra gången..
  • zenoble

Ja jag tycker denna graviditeten har gått fort om jag jämför med denna gången, har ju ändä haft sonen denna gången så känns som att jag inte tänkt på det lika mycket för det. När jag tänker på att jag ska föda snart igen är det med lite skräckblandad förtjusning då jag inte riktigt förstår att det är dags snart.. Och att jag vet vad man har att vänta sig på både gott och ont!

• zenoble
    Mamma MB skrev 2012-05-08 11:44:18 följande:
    Måste fråga, idag har jag haft en brännande känsla mitt uppe på magen, alltså högst upp. Inte inne i magen utan det känns som brännande känsla på huden. Någon som upplevt detta också? Vad kan det vara. Jag är inte orolig över bebis utan det är mer irriterande och gör lite ont. Och när man masserar området känns det lite som om huden är lite bortdomnat just i det området det bränner...

Jag har haft detta senaste månaderna och frågat bm om det, precis som du beskriver att det känns som det är på huden eller möjligtvis precis innanför. Hon trodde det var för att huden tänjer sig så det liksom bränner där.. Känns mest som en speciell punkt som är värst på mig.
Svar på tråden BF juni 2012