Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

BF juni 2012

PetraK skrev 2011-10-04 05:02:02 följande:
    Hoppet86: Det tog sig på femte försöket för mej. Det är lustigt, för förut har jag alltid trott att man skulle bli helt förstörd (positivt alltså) när man fick det där pluset, men efter några månaders försök så var varken jag eller mannen helt förstörda när pluset kom. JÄTTEglada, men vi var lugna, och kramades massor. Men jag trodde vi skulle hoppa omkring och tjoa om ni förstår vad jag menar ;). Hur reagerade ni?

Jag börjar också fundera på om det inte vore mysigt att få veta könet, dels av den anledningen du säger lillalyckan, och sen för att vi har två barnrum i nya huset, ett rosa och ett blått (folk får tycka vad dom vill om det, jag fick aldrig vara typiskt tjejig när jag var liten :P) och det vore ju skönt att kunna börja inreda "rätt" rum... Samtidigt vill jag verkligen ha överraskningen. Min man vill absolut INTE kolla kön! Sååå det kommer nog få bli en överraskning ändå :P.
    För oss var det inte så att vi försökte. Vi ville ju självklart ha ett syskon men hade inte bestämt när. Jag slutade med ppiller efter att ha haft många sorter som inte passat mig sedan förlossningen, så vi sa att när jag blir gravid så blir jag men inte så att vi försökte pricka in äl utan det blev så på första månaden. Blev såklart jätte glada för + även fast det var lite oväntat och chockat :)
    Så missförstå mig inte nu att det inte var planerat för det måste det ju ändå vara om man inte skyddar sig Tungan ute

Vill så gärna berätta för alla men det gäller att hålla sig lite!
  • zenoble
    Hoppet86 skrev 2011-10-04 08:22:19 följande:

Vi blev helt förstörda av lycka. Jag bröt ihop inne på toagolvet, skrattade hysteriskt och grät och vartannat.. Ringde maken som var ute och jagade, han trodde att någon dött eftersom jag var så hysterisk, när han fattade vad som hänt blev han fruktansvärt lycklig. Vi hade gett upp hoppet, efter alla dessa försök. Dessutom har jag tvingats äta hormontabletter i 11 månader för att överhuvudtaget bara få mensen. Så nu var första månaden utan tabletterna, och sen var det dags för utredning nästa månad. Så vi var så inställda på att det skulle bli utredning nu i oktober, att vi inte räknade med något positivt resultat. Så det blev väldigt chockartat för oss!

Gjorde ett nytt test igårkväll, och det var fortfarande positivt men mycket svagare. Eftersom jag vakande natten mellan söndag och måndag med en väldig magknip i tjejmagen så är jag givetvis orolig nu att lyckan ska tas ifrån oss.. Ska testa imorn igen, på morgonurinen. Är det ett starkt plus då så ska jag sluta oroa mig, och njuta av att det faktiskt är vår tur nu!

åh vilken härlig känsla det måste varit, verkligen! :) brukar ju ofta släppa när man "gett upp" det lite och slappnar av mer och inte tänker för mycket.
    Hormonnivåerna går upp och ner hela tiden, jag testade också svagare häromdagen. Tror inte du behöver oroa dig. Som sagt, det är eran tur nu.
    Just idag är jag stark , just idag mår jag bra. Jag har väntat så länge på just den här dan Solig
  • zenoble

Jo tack, bröt nästan ihop igår för att jag tycker maten här är skit! snacka om oförutsägbar Flört

• zenoble

Ändrar.. se till att lägga bf i rätt ordning samt få med rätt bf-lista, såg att jag trillat av på vägen Flört

{#emotions_dlg.flower}BF{#emotions_dlg.flower}

Soffifi 30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Zenoble 21 år BF 2/6

Tre blir fyra 25 år Falköping  BF 3/6

Tessan3010 
    31år Jämshög BF 4/6 

Pepita
    28 år Stockholm BF 4/6

Kattli
    22 år Stockholm BF 4/6

Frökenfräken82
    29 år Växjö BF 5/6

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86
    25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6

• zenoble
    PetraK skrev 2011-10-04 20:13:24 följande:
    Jag gick ner till affären för jag var sugen på något gott, visste inte vad men godis trodde jag. Synade godishyllan och resten av affären, när jag kom ut hade jag med mej citron, apelsin, satsumas, morötter och dipp :O haha!
    Haha ja, hälsosamt i alla fall, bättre än godis!

Jag mår skit illa :( uppsvälld som en ballong känns det som
  • zenoble

Samma här, brukar gilla choklad och sötsaker. Nu vill jag inte ha annat jag än kaffe! tror det är för att jag dricker kaffe som jag blir så kissig på natten Glad Åt förresten frukost lite senare idag än jag brukar och det funkade mkt bättre tycker jag, mår ganska illa när jag vaknar annars. Och mitt humör var vekligen skit igår kväll, började grina av småsaker.. man känner ju sig så fjantig.

Tror inte det ska vara någon risk med vul? det är ju ganska många som gör det. Har bara gjort det efter mf men då fanns ju där inget foster..

• zenoble

längtar86: Ja kaffet behövs för att min vardag ska fungera effektivt! annars skulle jag nog inte orka med mycket alls ;) Vad bra att du får komma, vilket datum var det? ååh jag vill också se beebis! avis.

• zenoble

ja penicillin för uvi eller något sådant brukar ju funka , har nog inga andra förslag. Glad

• zenoble

fipochi, skönt att det gick bra och ingen som frågade!

Jag har en sovdag idag.. Vädret är grått och mulet här i polen så det är helt ok för det.

Glöm inte folsyran dessa veckor i början tjejor, då ryggrad och annat bildas.. Glad

• zenoble

Jo, den är viktigt fram tills v.12 för att fostret inte ska få ryggmärgsbråck. efter det med för att det hjälper till att bilda blod. Glad
    Jag äter järn & folsyra i samma.. Järnet för jag hade så lågt järnvärde sist så bättre att börja i tid denna gången så det slipper bli så jobbigt som sist.

Jag har berättat för alla nära så jag har inte så många att hålla det hemligt för just nu då jag är mammaledig så behöver inte hålla det hemligt på jobbet just nu i alla fall, skönt Glad

Nu har jag sovit ytterliggare en timme, vaknar med illamående och huvudvärk, blä. Hoppas ni andra känner er piggare :)

Svar på tråden BF juni 2012