Hoppet86 skrev 2011-10-04 08:22:19 följande:
Vi blev helt förstörda av lycka. Jag bröt ihop inne på toagolvet, skrattade hysteriskt och grät och vartannat.. Ringde maken som var ute och jagade, han trodde att någon dött eftersom jag var så hysterisk, när han fattade vad som hänt blev han fruktansvärt lycklig. Vi hade gett upp hoppet, efter alla dessa försök. Dessutom har jag tvingats äta hormontabletter i 11 månader för att överhuvudtaget bara få mensen. Så nu var första månaden utan tabletterna, och sen var det dags för utredning nästa månad. Så vi var så inställda på att det skulle bli utredning nu i oktober, att vi inte räknade med något positivt resultat. Så det blev väldigt chockartat för oss!
Gjorde ett nytt test igårkväll, och det var fortfarande positivt men mycket svagare. Eftersom jag vakande natten mellan söndag och måndag med en väldig magknip i tjejmagen så är jag givetvis orolig nu att lyckan ska tas ifrån oss.. Ska testa imorn igen, på morgonurinen. Är det ett starkt plus då så ska jag sluta oroa mig, och njuta av att det faktiskt är vår tur nu!
åh vilken härlig känsla det måste varit, verkligen! :) brukar ju ofta släppa när man "gett upp" det lite och slappnar av mer och inte tänker för mycket.
Hormonnivåerna går upp och ner hela tiden, jag testade också svagare häromdagen. Tror inte du behöver oroa dig. Som sagt, det är eran tur nu.
Just idag är jag stark , just idag mår jag bra. Jag har väntat så länge på just den här dan