Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Har en på Länsförsäkringar för typ 660:- som täcker eventuella problem vid förlossningen.

• Speedofsound

Tar också Niferex, stora men helt okej för magen!
    2:à dagen hemma med GP.. Jag bakar, packar, tvättar.. Jag gick även till garnbutiken för att jag ville lära mig att sticka, då är den stängd! Vad är det för sätt?! Jag är rastlös... :P

• Speedofsound

Jag brukar äta havregrynsgröt varje morgon med krossade linfrön i för att hålla igång magen. Päron och fikon är bra också :) åt medicin innan som stoppade upp magen så har vanan inne :P Paraffinolja fick jag också när det var som värst. Smakar röv men det gör bra för magen ;)

Alltså, jag har alltid jobbat inom restaurang så jag vet inte vad raster och avkoppling är typ :P har ite tillgång till någon bil den här veckan så jag kommer ingen stans..! Hade ju hoppats på garnbutiken :P Jag vill också sy, virka och sticka! Men jag har ingen symaskin heller. Imorgon ska jag göra ett nytt försök i butiken och se om de även har några böcker :) satt jämt och pysslade med mormor men jag kommer inte ihåg nåt! Det kanske sitter i ryggraden när man väl kommer igång :)

• Speedofsound

Varför skulle det vara giftigt?! Det var de konstigaste jag hört. Hela linfrön passerar ju kroppen utan att göra någon nytta :S
    Kiwi äter jag varje dag. Äter alltid frukt ihop med måltider för att förbättra järnupptaget.
    Kalcium och koffein ska man inte ta samtidigt som järntabletterna.

• Speedofsound

Läste på lite om linfrön nu. Kan väl sammanfatta det med att det är giftigt med krossade linfrön om man äter mer än 2 msk om dagen, vilket jag antar att man inte gör? Linfrön är en bra källa till omega 3 och detta kan endast tas upp om de är krossade. Men hela linfrön fungerar bra för tarmfunktionen med som sagt, avger inte direkt näring :)
    Det finns ju även psykliumfröskal man kan strö på gröt/fil/yoghurt som funkar på samma sätt som linfrön fast lite bättre :)

• Speedofsound

Åh vad söta! Jag påbörjade en mössa idag :) jag har inte världens bästa tålamod.. Så det här var en utmaning! Men det är bra träning kan jag säga. Får se om jag vågar lägga upp en bild så småningom :P
    Får lära mig att virka sen också !

Svar på tråden BF juni 2012