Inlägg från: Speedofsound |Visa alla inlägg
  • Speedofsound

BF juni 2012

Ja det är lite jobbigt med all päls som är precis överallt! Får dammsuga soffan och stolar innan vi ska ha gäster för att det inte ska vara vita i rumpan när de åker :P min sambos lillebror är allergisk också så då får man också städa innan han kommer. Vore skönt att slippa oroa sig för att katterna ligger i sängen eller vagnen.

Min mamma har hund också, vore kul om hon kunde ta med henne hit utan att det blir krig :D

• Speedofsound

Mitt Sf-mått hade också planat ut lite sen sist, skönt att inte ligga över kurvan hela tiden ;)

Det där med ett "skitigt" hem (om ni förstår mig rätt;) håller jag med om. Skulle aldrig hålla det kliniskt rent bara för att man får barn. Det kan ju aldrig gynna barnet då det inte utsätter immunförsvaret nåt?
    Katterna kanske lugnar ner sig lite om de får komma ut lite mer och göra av med energi. Vi började stänga dörren till sovrummet för att de klöste på vår nya säng för 20 tusen, inte så kul :P Men om dom får göra av med energi utomhus kanske de bara kommer in för att sova :) jag har varit jättedeppig de senaste dagarna för att jag tänkt så mycket på detta. Igår så kläckte även min sambo med ledsna ögon "duu.. Jag vill inte göra mig av med katterna.." Så de får bli kvar! :)
    Den ena har vi kämpat så hårt med, han är
    Så rädd för allt, men efter 6 månader så är han hur gosig som helst mot oss. Fast bara mot oss än så länge :P När det kommer hem folk så sitter han under soffan ett tag. Men det blir bättre för varje gång vi får besök :)

Någon mer som drabbats av karpaltunnelsyndrom? Inte skönt :(( Men jag måste ha en väldigt tur med sömnen för jag sover hur bra som helst på nätterna!
    Bejb:Hoppas det inte håller i sig för dig så att du får vila på nätterna!

• Speedofsound

Hur ska ni göra med kudde? På föräldragruppen sa de att man ska ha en fluffig kudde och den ska ligga under axlarna. Detta för att motverka platt bakhuvud.
    Men jag har även läst och hört att om de råkar vända på sig så kan de kvävas av kudden. Åh vad svårt detta är :S

• Speedofsound
    bejb skrev 2012-05-07 15:01:33 följande:
    vi har inte alls köpt någon kudde. alla ger det rådet att INTE använda kudde åt spädbarn så jag tror vi lyssnar på de som vet!
    Det var BVC som sa det på föräldragruppen att det skulle vara en fluffig kudde från typ MInimundus. :S 
  • Speedofsound

Det vore jättekul! :)

Någon som börjat planera förlossningen? De vill att man skriver ett brev, nån som gjort det?
    Jag har suttit i veckan och gjort budget och planerat föräldradagarna. Vi har räknat på att det räcker med att ta ut 4 dagar i veckan, så dagarna räcker så länge som möjligt :)

• Speedofsound
    RocketQueen skrev 2012-05-10 11:22:43 följande:
    Jag skriver nog inget brev, har en extremt väldetaljerad förlossningsplan i min journal som min bm har knåpat ihop så jag skulle gissa på att det räcker.
    Vi tänkte också ta ut fyra dagar i veckan, man vill ju som sagt att de ska räcka så länge som möjligt. Sen om jag känner mig själv rätt så kommer inte jag att kunna hålla mig hemma på heltid mer än ett par månader utan kommer nog att ta några extrapass nån helg i månaden framåt hösten Jag har faktiskt redan ansökt för de första månaderna, känner jag mig själv så finns det en risk att jag glömmer bort det annars
    om du ansöker om det redan nu, vilket datum söker du för då? Tänkte också fixa det nu, men så kom jag på att jag vet ju inte från vilken dag jag ska söka..

Jag ska nog prata med BM om en detaljerad förlossningsplan istället och ta det lite som det kommer på plats. Ska prata igenom allt väldigt noggrant med min sambo om hur jag vill ha det också. Han känner mig ju såpass bra också så att jag hoppas att han kan prata med dom på förlossningen också :)

• Speedofsound

Jaha okej! Jag går ju hemma med havandeskapspenning. Men nu kom jag på en sak. Jag måste väl ta ut föräldrapenning om jag går över tiden? För havandeskapspenningen får jag ju bara fram tills BF. Hm, måste kolla upp.. 

• Speedofsound

Jag ha också fredagsmys. Min underbara sambo hade hittat helt alkoholfri öl på systemet :D Så den sörplar jag på och göttar mig.. Har börjat måla skötbordet som vi köpte i veckan, blir toppen! :)
    Dock känner jag av att handlederna svullnar igen och att fingrarna somnar :/ Får ta lite i taget imorgon istället...
    Jag har massa sammandragningar men har inte haft en enda förvärk än. Jag hoppas ju på att få nån vecka tidigare iaf :P

Svar på tråden BF juni 2012