• bejb

BF juni 2012

gode gud säger jag bara!
    åkte till jobbet inatt/ i morse kl 4.. hann bara komma in genom dörren och så fick jag springa till toaletten! :/ och så höll det på i fyra timmar..då stod jag inte ut längre.. klarade inte av mina arbetsuppgifter, så jag bestämde mig för att berätta som det är o säga att jag måste åka hem och vila eftersom ingenting hålls nere..
    då jag kom hem drack jag en actimel och gick o sova.. vaknade nyss och nu känns det lite bättre igen! men hjälp.. jag har säkert varit 10 gånger på toaletten!
    måste nog åka till apoteket idag och se om jag hittar något som kan hjälpa,för nu känns det verkligen jobbigt då inte ens vatten hålls nere

någon annan som har lika besvärligt? vad ska jag göra?

• bejb

Har haft en liten familjeliv-paus och känner mig helt bakom flötet nu igen..
    hur är det med alla? hur mår ni? hänt något nytt?

jag har börjat må väldigt illa sedan en vecka tillbaka och kunde inte dölja det längre på jobbet,så nu vet dom läget där iallafall (lika bra det..) de hade nog redan anat att jag var gravid!
    och i helgen berättade vi den stora nyheten åt blivande mormor,morfar,farmor,farfar,farbror! så det känns skönt att ha någon att ventilera tankarna och känslorna med ibland.

förutom illamåendet mår jag väl bra, har dock en halsbränna som jag känner av dagligen,men det beror väl kanske på illamåendet.. hoppas det är övergående

och på måndag ska jag på inskrivning.. jeeeeeeeeeeeeeeeejj!! :)

• bejb

Igår var jag äntligen på inskrivning! Kändes riktigt bra att få det "bekräftat" att det faktiskt är på riktigt en liten där inne i magen! Är nu i vecka 8+0 och hon beräknade att bebisen kommer kring den 5.6. Vi pratade länge, hon tog olika tester,vägde och mätte och vid nästa besök ska vi få höra på hjärtljuden. Späännande!
    Vi blev också erbjudna s.k. fosterscreening, så man kan kolla om det eventuellt finns några skador,kromosomfel hos fostret o.s.v. Ultraljud och blodprov eventuellt fostervattenprov senare.. och sen analyseras detta...  Detta är ju alltså frivilligt! Men tar man alla dessa tester så måste man ju kunna ta konsekvenserna också om det visar sig att något är väldigt fel. Känns omoraliskt fel..  Vet inte alls vad jag ska göra... ultrat vill jag nog på för att se att allt ser okej ut och bebin utvecklas normalt,men.. hur mycket ska man alltså börja testa och undersöka?

• bejb

slutade med kaffe redan för en månad sen! fick sura uppstötningar,halsbränna och började må illa.. lika bra att helt lämna bort det! saknar det inte alls! istället för kaffe har jag börjat dricka hemlagad svartvinbärssaft :) läskande gott!

• bejb

idag har jag mått jätttedåligt på morgonen! usch å fy säger jag bara! samma sak för 2v sen på fredagen,men sen dess har det varit bra..tills idag! men det räckte med att spy en gång och ta lite frisk luft (snälla arbetskompisar som låter en ta det lugnt bara..) så då blev det nog bättre lite senare.

nu är det färdigt jobbat för denna vecka och jag känner mig så lycklig idag! lycklig att det gått ännu en vecka med lillskrutten i magen och jag känner mig riktigt gravid med en massa symptom. imorgon ska jag och gubben åka in till stan och söka lite nya kläder åt mig,eftersom ingenting passar längre.. nya byxor,bh,tights,tröja,vinterjacka! :)

må gott alla andra också och sköt om er och era små Hjärta

• bejb

läste nyss att man inte ska bada bastu i början av graviditeten.. inte förrän man gått in i vecka 14. stämmer det?

• bejb

nu har jag äntligen fått skaffat mig ett par mammabyxor... såå skönt! blev en jeansmodell,riktigt snygga och bekväma! alla mina vanliga jeans går inte att knäppa knappen på längre så nu har jag äntligen nåt som passar :)
    var har ni hittat era mammakläder? köpte mitt på hm.. blev riktigt överraskad över utbudet på hm..fanns ju så mycket bra!

Svar på tråden BF juni 2012