• bejb

BF juni 2012

lillalyckan> samma här! mådde illa för några veckor sen..och där emellan har det varit bättre men nu igen mår jag väldigt illa.. och inte bara på morgnar nu utan hela dagen t.o.m. :/ igår var en sån dag då jag bara tänkte "oh my goood..." hoppas på en bättre dag idag och att jag inte behöver springa och spy hela dagen på jobbet.
    hoppas du också får må bra idag!

• bejb

var hemma till föräldrarna ikväll somjag inte träffat på 2,5v och de tyckte nog redan att jag hade lite rundare mage än vanligt redan :) så roligt att det syns lite ändå!
    har nu också inhandlat lite mammakläder..både nytt och begagnat från loppis/nätauktioner och det är så skönt att kunna ha på ett par byxor igen utan att magen trycks in och klämmer! :)
    men ingenting inköpt åt bebben...ännu!
    imorgon om jag hinner ska jag ringa och beställa tid för ultraljud! ska bli så spännande att få se vem som bor där inne.. om det är friskt..och om det är en eller två :)  ((har tvillinggener i släkten från mammas sida))

• bejb

För tillfället känns det som om mitt illamående håller på bli bättre också. Förstås om jag äter fel sorts mat eller för lite straffar det sig genast,men sköter jag mig mår jag riktigt bra tycker jag!
    Den 22.11 ska vi åka på UL.. oooh vad jag längtar!! Ska bli så roligt att se vem som bor där inne :) Och dagen före blir det också nästa rådgivningsbesök då vi ska få lyssna på hjärtljuden :) 2 veckor kvar ännu men oj vad jag längtar!

• bejb

imorse då jag var på toa kom det plötsligt lite brun/rosafärgade flytningar,väldigt sparsamt dock. och har inte kommit något mer nu. har inte känt mig annorlunda och inte heller haft ont i magen.
    är det vanligt? något jag bör kolla upp?ringa bm?
    imorgon är jag i vecka 10+0

• bejb

ska ringa bm idag så behöver jag inte gå och oroa mig. försöka låta bli åtminstone. finns ju ändå inget man kan göra om något går fel!
    men sålänge jag inte har ont i magen och det kommer mer eller om det kommer riktigt blod är det väl ingen fara.
    känner mig lika gravid som vanligt annars bara.. halsbränna och lätt illamående.. TRÖTT!

• bejb

jojjo8407> så är det! och jag har inte heller gjort något utöver det vanliga som framkallat det så det är väl nog bara att ta det lugnt! ringde inte till bm heller som jag hade menat,har inte haft något idag och har diskuterat med många andra gravida kompisar som är/har varit gravida och de har nog också haft samma sak till och från under sina graviditeter så det är vanligt.
    idag mår jag som vanligt igen.. illamående och halsbränna! =) så det tyder på att plutten i magen har det bra!

• bejb

vad sjutton ska ni ha på er för vinterjacka i vinter?? är i behov av ny jacka,men hittar inte alls något som passar/ ser bra ut. var finns vinterjackor som också passar för gravida??

• bejb

längtar86> oj så sköönt! grattis!! vi ska på ultra den 22.11... oh guuuuud va jag väntar!!!! =)

• bejb

vi ska också på ultra på tisdag!! är så förväntansfull,men också otroligt ängslig.. tänk om något gått galet eller om det dött t.o.m.? vet inte hur jag skulle hantera något sånt.. :/

Svar på tråden BF juni 2012