1. För mig gjorde det skit ont alla tre gångerna men när tungan väl börjar svulla så känns det ej så mkt.
2.Det beror helt på piercaren. Min innersta piercing är mkt nära strängen men det har ej påverkat eller hänt nåt.
3.Du ska helst suga på is, gärna i några timmar efter du tagit piercingen. Räkna inte med att din tunga lägger sig med en gång, det kan ta tid.
Min tunga var tjock och jävlig i en vecka, sen var jag svullen i tre veckor till fast runt piercingen ca 1 cm runt om.
Det är väldigt individuellt.
3+. LEK INTE med din tungpiercing den första månaden då risken finns att tungan kommer att svullna upp om och om igen.
4. Läspa pga svullnad ca en vecka men dock ej anmärkningsbart. S,R och T var lite kämpiga. Sedan läspade jag en vecka till då jag hade svårt att vänja mig vid den långa staven.
5. Röka ej rekomenderat. Vänta iaf några timmar eller det dygnet du piercat dug med att röka för att ge din tunga en ärlig changs att vila. Rökning förvärrar svullnaden lite.
Rökte själv under alla mina tre piercingar och tänker inte vara dubbelmoralisk och säga att du absolut inte ska göra det. Rök men ha lite hänsyn och skölj munnen efteråt med koksalt( som du gjort själv).
Lyssna på din tunga ibland sägen den ifrån med lite smärta.
6. Tänk på att du har gjort ett köttsår rakt igenom tungan. Vänta tills svullnaden har lagt sig helt innan du gör något. Ungefär en månad senare kan rekomenderas som tidigast men en vän till mig bytte efter 2 veckor.
7. Det är individuellt hur fort det läker. Jag har ett riktigt segt läkekött så det tog tid för alla mina tre att vara läkta.
Jag rekomenderar dig att köpa hem listerin(gröna) att skölja med.
koka egen koksalt lösning som håller sig en dag, detta kan man skölja munnen med varje gång du rökt.
Se upp med att skölja munnen hela tiden med listerinet det är ej bra.
Försök att undvika salt,sött(sötsliskiga drickor tex) och starkt första dagarna, svider som satan och tungan kan svullna upp.
Alcohol, där ska jag inte heller vara en hycklare för oavsett vad folk säger så gör man det ändå. Drick men med motta, ej att rekomendera men det går bra.
Bedövar dig och din tunga iaf
Du får med dig goda råd och anvisningar från din piercare följ dem då ska du se att det blir bra.
Ställ frågorna även till dom. Är dom seriösa så svarar dom ärligt och gladeligen.
Hoppas du fick svar på frågorna