Abort - gör kvinnan rätt om hon behåller barnet mot mannens vilja?
Nyfiken på folks åsikter kring hur stor bestämmanderätt mannen har vid ett abortbeslut.
Nyfiken på folks åsikter kring hur stor bestämmanderätt mannen har vid ett abortbeslut.
Man ska nog inte tvinga en person att bli pappa mot sin vilja, det tycker jag é helt fel. Men hade man varit överens från början och när graviditeten börjar då kanske det é försent för pappan att ändra sig.
Ja, om hon behåller barnet bör mannen gå fri från ekonomiskt ansvar.
Nej menar jag som svar på frågan. :)
Hej. Är gravid i vecka 4+3 nu och har beslutsångest över om jag ska behålla barnet för kille. Inte vill men jag har verkligen emot abort vad ska jag göra????
Alltså, vem i h-e tror att en kvinna väljer att föda och behålla ett barn enkom för att barnets fader skall lida ekonomiskt? Av alla fullständigt ineffektiva beteenden för att orsaka någon lidande så måste väl att binda upp sig med en hyfsat hjälplös unge som skriker, bråkar, stökar ned, vägrar sova, klänger or whatever ligga jä-ligt högt på listan. Om kvinnan faktiskt inte vill ha barnet kommer hon att lida betydligt mer än den "stackars" pappan i jämrans massa år...
Hej. Är gravid i vecka 4+3 nu och har beslutsångest över om jag ska behålla barnet för kille. Inte vill men jag har verkligen emot abort vad ska jag göra????